دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن - اردیبهشت 96

مشاهده همه همايش های manager
سطح برگزاريبين المللي
محورهاي همايش---------------


محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

· نظریه ‏‏های خواندن،

· مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن،

· معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)،

· هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)،

· تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)،

· خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی،

· خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)،

· خواندن و سواد اطلاعاتی،

· فناوری اطلاعات و خواندن،

· رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی،

· خواندن و مشارکت اجتماعی،

· خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)،

· خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)،

· خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)



محور دوم) خواندن و لایه‏‏ های مدیریتی (ارزش‏ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

· خواندن و احزاب سياسي،

· خواندن و آزادي بيان،

· خواندن و انجمن هاي غير دولتي،

· خواندن و دسترس پذيري منابع،

· خواندن و نظام‏ هاي ملي مديريت اطلاعات و منابع علمي



محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

· نهاد كتابخانه‏ هاي عمومي و خواندن،

· ارشاد اسلامي و خواندن،

· سازمان تبليغات اسلامي و خواندن،

· كانون پرورش فكري كودك و نوجوان و خواندن،

· مساجد و خواندن،

· رسانه‏‏ ها و خواندن



محور چهارم) خانواده و خواندن:

· خواندن با/براي كودكان،

· قصه گويي و خواندن،

· گفتگو و خواندن،

· اقتصاد خانواده،

· فرهنگ خانواده،

· جمعيت خانواده

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

· معلمان و خواندن،

· نقش آزمون ها برعادات خواندن،

· محتوای کتب درسی و خواندن،

· مؤلفین کتب درسی و خواندن،

· رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)،

· روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)،

· سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش،

· کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)،

· مدارس غیر انتفاعی و خواندن

· نهضت سواد آموزی و خواندن:

ü الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

ü ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، ...)

ü ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

ü د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

ü ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، ...)

ü و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)



محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

· آموزشگران(استادان) و خواندن،

· محتواي واحدهاي آموزشي و خواندن،

· اهداف و كاركردهاي آموزش عالي و خواندن،

· كتابخانه‏ هاي دانشگاهي و خواندن،

· روش تدريس و خواندن،

· جامعه پذير نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه،

· خواندن و مهارت هاي نوشتن،

· درك كردن و گفتگو كردن و ارائه كردن و برقراري ارتباط،

· خواندن و آموزش مجازي،

· خواندن و موفقيت هاي علمي دانشجويان،

· سنجس و اندازه‏ گيري رفتار خواندن در آموزش عالي،

· نقش آزمون هاي كنكوري در خواندن،

· نقش سطح علمي، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن،

· پذيرش بدون دانشجو و خواندن

· خواندن و برنامه درسی پنهان



محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

· نقش نويسندگان در خواندن،

· نقش ناشران در خواندن،

· سوبسيد كاغذ و خواندن،

· نمايشگاه هاي كتاب و خواندن،

· وضعيت توزيع كتاب و خواندن،

· تيراژ كتاب و خواندن،

· درآمد و خواندن،

· خواندن و تنوع و گستره انتشارات،

· خواندن و مميزي



محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

· خواندن و ابزارهاي الكترونيكي،

· خواندن و روش هاي دسترسي الكترونيكي،

· خواندن و مهارت هاي دنياي ديجيتال،

· خواندن و شكاف ديجيتالي،

· مسائل و چالش هاي خواندن در محيط ديجيتال



محور نهم) روانشناسی/فیزیولوژی عصبی و خواندن

· اختلالات ذهنی و تأثیر آن بر خواندن

· اختلات عصبی و تأثیر آن بر خواندن

· رویکردهای روانشناختی و دستاوردهای خواندن

· رویکردهای فیزیولوژیکی و دستاوردهای خواندن
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه کردستان.
----------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
مهلت ارسال چكيده مقالات:
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 11 آذر 1395
تاريخ برگزاري همايش: 30 و 31 اردیبهشت 1396
سايت همايش: conf.uok.ac.ir/readingconference2017
تلفن تماس دبيرخانه: --
آدرس دبيرخانه:
محل برگزاري: سنندج - دانشگاه کردستان
ایمیل: readingconfuok@gmail.com
دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن - اردیبهشت 96

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

1390-1402© : ایران کنفرانس