مراسم بزرگداشت دهه ریاضیات در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد

ایران کنفرانس

مراسم بزرگداشت دهه ریاضیات در دانشگاه آزاد اراک برگزار شد

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزگاران و دبیران نقش بسزایی در شکل­ گیری ساختار تفکر منطقی جامعه دارند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، دکتر احمد شاهورانی نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در مراسم بزرگداشت دهه ریاضیات که در تالار ولایت مجتمع قائم‌مقام فراهانی دانشگاه آزاد اراک برگزار شد با بیان اهمیت توجه به ریاضی و آموزش آن در سطوح مختلف مدرسه­ای و دانشگاهی، بیان فرصت­ها و چالش­های موجود درخصوص آموزش ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و تبیین اصول و مبانی برنامه درسی مدرسه­‌ای توجه به اصلاح برنامه درس ریاضی در سیستم نظام آموزشی کشور را ضروری دانست.

وی ضمن توصیه دبیران و اساتید ریاضی در مدارس و دانشگاه­ها به حرکت به سمت رویکردهای نوین در آموزش ریاضی افزود: برنامه‌ریزی برای عمومی کردن ریاضی و روش­هایی برای جذاب کردن محتوای ریاضی برای فراگیری در کنار کاربردی کردن محتوا در رابطه با مسائل دنیای واقعی و ارائه ایده­هایی در جهت پرورش خلاقیت دانش‌آموزان و نیز تدوین برنامه درس ریاضی بومی که اصول و عقاید فرهنگی در آن مورد توجه قرار گرفته باشد در اولویت آموزشی قرار گیرد.

دکتر شاهورانی در ادامه به بررسی ارتباط نزدیک بین ریاضیات مدرسه­‌ای و دروس دانشگاهی پرداخت و تأکید کرد: آموزگاران و دبیران نقش بسزایی در شکل ­گیری ساختار تفکر منطقی جامعه دارند.

براساس این گزارش، علیرضا نظام‌آبادی سرپرست دانشگاه آزاد واحد اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی نیز در حاشیه این مراسم گفت: ریاضیات یک درس اصلی است و برخورداری از درک درست از آن در آینده‌ی تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد.

دبیر هیئت امنای استان مرکزی با بیان اینکه کلیه مفاهیم ریاضی با زندگی روزمرّه، سایر علوم و زندگی علمی آینده‌ی دانش‌آموزان و دانشجویان مرتبط است، افزود: دروس پایه شبیه ریاضیات باعث باز شدن ذهن دانشجویان شده و منجر به تحلیل و آنالیز بهتر مسائل در زندگی خواهد شد.

در پایان این جلسه دکتر شاهورانی به سؤالات مطرح شده توسط معلمین در ارتباط با محتوای کتب جدیدالتألیف و مشکلات تدریس آن درخصوص زمان تخصیص داده شده به هر درس پاسخ داد.