اسپری‌ها جایگزین قرص‌های خواب آور می‌شوند

ایران کنفرانس

اسپری‌ها جایگزین قرص‌های خواب آور می‌شوند

افرادی که با اختلالات خواب مواجه هستند از قرص های خواب آور استفاده می کنند اما گاهی اوقات قرص ها تاثیر چندانی نداشته یا شخص روز آینده را نیز در خواب آلودگی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر در یک چشم به هم زدن به خواب می روید باید گفت که انسان خوشبختی هستید زیرا بسیاری از افراد در حسرت یک خواب سریع و بدون مصرف دارو هستند اما به چنین مهمی دست پیدا نمی کنند، مگر با مصرف قرص و داروهای خواب آور. محققان امریکایی موفق به ساخت اسپری متفاوتی شده اند که نه تنها می تواند جایگزین قرص های خواب آور شود بلکه تنها با دو افشانه از اسپری زیر گردن می توان بعد از حداقل یک ساعت به خواب رفت.

محققان دانشگاه استنفورد در رابطه با مزیت های این اسپری نسبت به قرص های خواب آور آورده اند، با کمک این اسپری نه تنها می توان عوارض جانبی داروها را کاهش داد بلکه فردای روزی که اسپری مصرف شده، هیچ گونه حالت خواب آلودگی یا خستگی در فرد بروز نمی کند.

می توان گفت، این اولین اسپری خواب آوری است که بدین شکل ساخته شده است. مواد اصلی این اسپری را تریپتوفان، Melatonin و Tyrosine  تشکیل داده اند. تریپتوفان، آمینو اسیدی است که بدن برای تولید یک انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین به آن نیازمند است. سروتونین احساس آرامش و خواب آلودگی به انسان می بخشد. مغز با استفاده از این ماده ها، انتقال دهنده های عصبی را تولید می کند و هر چه میزان این ماده در بدن بیشتر باشد، فرد احساس خواب آلودگی بیشتری می کند.

این اسپری عوارض داروهای شیمیایی را نداشته و به بافت های بدن نیز آسیب نمی رساند زیرا بدن انسان به طور طبیعی ملاتونین را تولید می کند در نتیجه این اسپری ملاتونین لازم را به بدن می رساند تا بتواند به اختلالات خواب غلبه کند. میزان تولید ملاتونین در بدن به عواملی مانند میزان نور و روشنایی نیز بستگی دارد. بدن برای خواب به میانگینی از ملاتونین در حدود 0.03mg نیاز دارد در صورتی که داروهای قرص آور میزان فزآینده ای از  آن را به بدن می رسانند و دلیل خواب آلودگی فردای مصرف قرص های خواب آور را می توان در همین موضوع دانست. در صورتی که اسپری خواب آور میزان کمتری از ملاتونین را به بدن منتقل می کند.

این اسپری از اواسط مارس 2015 با قیمتی در حدود 85 دلار عرضه خواهد شد.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 5 بهمن 1393 ، 06:28)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس