همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در تربت حیدریه برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در تربت حیدریه برگزار شد

رییس این همایش موضوع آن را کاربرد گیاهان دارویی در محورهای کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی، دامپزشکی و طب سنتی، صنعت و اقتصاد اعلام کرد.

'علیرضا کرباسی' همچنین هدف اصلی همایش را ارتقا دانش عمومی از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی گیاهان دارویی ذکر و بیان کرد: 250 مقاله در زمینه کاربرد گیاهان دارویی از سراسر کشور به دبیرخانه ارائه و از این تعداد 70 مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: این مقالات در کتابچه ای چاپ و از آن در زمینه رشد صنعت گیاهان دارویی بهره گیری می شود.

رییس دومین همایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در سبک زندگی و طب سنتی گفت: این همایش به صورت کارگاهی با حضور اساتید دانشگاه، دانشجویان و کشاورزان برپا شده است.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران نیز در این همایش گفت: کشور ما در عرصه طب سنتی از لحاظ نظری با بیش از 1440 عنوان کتاب از بسیاری کشورهای دنیا غنی تر است.

'حسین خیراندیش' افزود: پیشینه کاربرد طب سنتی در ایران حدود شش هزار و 300 سال و این امر نشانگر آن است که کشور ما در طب سنتی جلوتر از دیگر کشورهای جهان می باشد.

وی گفت: تاکنون در خصوص طب سنتی اسلامی 500 مقاله علمی توسط دانشگاههای جهان تدوین و منتشر و سبب گردیده تا دنیا نیز با این پدیده آشنا شود.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی افزود: طب سنتی در حوزه بیماریهای شایع همچون فشار خون باعث کنترل آن و با استقبال مردم روبرو شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم در ایران از طب سنتی گفت: افزایش 500 برابری مصرف گیاهان دارویی از سال 1369 تاکنون نشانگر اهمیت قائل شدن مردم نسبت به درمان با روشهای سنتی است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تا سال 1404 به میزان 30 تا 70 درصد سهم درمان در ایران به طب سنتی اختصاص می یابد لذا باید به تناسب این سهم 'پزشک متخصص' تربیت کنیم.

مدیرعامل موسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی در ادامه همچنین گفت: این موسسه پژوهشی در سال 1369 در ایران به ثبت رسید و تاکنون هفت هزار پزشک در هم چارچوب آموزش دیده اند.

وی افزود: موضوع حجامت هم اینک مورد توجه محافل علمی دنیا قرار گرفته و در این خصوص دانشگاهها در حال تدریس آن هستند.

خیراندیش گفت: 12 تا 17 نوع حجامت در طب سنتی ایران تعریف شده که در دانشگاهها تدریس می شوند و حجامت گرم و خشک بدون خونریزی نیز حوزه وسیعی پیدا کرده است.

وی افزود: حجامت در حوزه موارد اورژانس نیز در حال گسترش می باشد که بیشتر در مصمویتهای غذایی و دارویی کاربرد پیدا کرده است.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 19 آذر 1393 ، 16:31)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس