دومین هم‌اندیشی نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجی برگزار شد

ایران کنفرانس

دومین هم‌اندیشی نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجی برگزار شد

دومین هم‌اندیشی از سلسله هم‌اندیشی‌های دیپلماسی علم و فناوری با موضوع «نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجی؛ بررسی موردی ایالات متحده آمریکا» در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجی با نگاه موردی به ایالات متحده آمریکا در دومین هم اندیشی از سلسله هم اندیشی‌های دیپلماسی علم و فناوری و با حضور کارشناسان و دست اندرکاران این عرصه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این هم‌اندیشی مروری بر فعالیت‌ها و نهادهای فعال آمریکا در حوزه دیپلماسی علم و فناوری انجام شد و پس از آن شرکت‌کنندگان به بیان نظرات خود و تحلیل وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداختند.

دکتر محمدحسن شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل با بیان سه بعد مطرح برای دیپلماسی علم و فناوری گفت: اگر بخواهد دیپلماسی برای علم و فناوری عمل کند، مدیریتش با نهادهای علمی و فناوری است و اگر علم و فناوری بخواهد در خدمت دیپلماسی باشد، تشخیص و استفاده از آن به عهده وزارت خارجه است.

وی تاکید کرد: ماموریت وزارت خارجه تسهیل روابط خارجی است و بر اساس قانون تمامی تعاملات خارجی با هماهنگی این وزارتخانه باید صورت گیرد.

دکتر سعید بنی‌هاشمی، عضو هیات علمی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در مجارستان به بیان تجربیاتی از دوران سفیری خود پرداخت.

وی تاکید کرد که برای هماهنگی در داخل کشور نیازمند یک فرماندهی هستیم.

مهندس علی مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و انتقال فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اقداماتی که در معاونت علمی و فناوری با همکاری وزارت امور خارجه در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشور انجام شده است، بر ضرورت انجام فعالیت‌های نظری در کنار توجه به فرصت‌های عملی تاکید کرد.

همچنین دکتر موسی‌زاده، استاد دانشکده وزارت امور خارجه، دکتر امید زمانی رئیس اداره همکاری‌های علمی و فناوری وزارت امور خارجه، دکتر علی بنیادی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، دکتر میرعمادی مسؤول مرکز پژوهشی مطالعات سیاستگذاری و دیپلماسی علم و فناوری و نوآوری، دکتر هادی نیل‌فروشان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، مهندس حسین احمدی مدیر امور بین‌الملل مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، دکتر بیژن پیروز عضو هیات علمی دانشگاه تهران و جمعی از صاحب‌نظران این حوزه در این نشست هم اندیشی حضور داشتند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 6 دی 1393 ، 18:17)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس