نخستین کنگره اختلالات عصبی – تکاملی، چهارشنبه در تهران آغاز می‌شود

ایران کنفرانس

نخستین کنگره اختلالات عصبی – تکاملی، چهارشنبه در تهران آغاز می‌شود

نخستین کنگره اختلالات عصبی – تکاملی، روزهای 17 و 18 دی ماه جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر جواد علاقبند راد، رییس این همایش علمی با اعلام این مطلب افزود: این کنگره با هدف جلب توجه تمامی پزشکان و متخصصان مرتبط با مراحل تکامل کودک در تمام زمینه ها، نسبت به چگونگی درمان اختلالات تکاملی کودکان با بهره گیری از تخصص های مختلف و توانبخشی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: پایش تکامل و غربالگری کودکان، اختلالات متابولیک و غدد درون‌ریز، مغز و اعصاب، روانپزشکی و اختلالات تکامل از جمله محورهای کار این همایش خواهد بود.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان به اهمیت برگزاری این همایش و تاثیر آن در نظام سلامت کشور پرداخت و گفت: مغز انسان از بدو خلقت شروع به رشد می‌کند و در طول سال‌های زندگی به ویژه سال‌های اولیه، مراحل تکامل را طی می کند که با توجه به اهمیت سیر تکاملی مغز، بخشی از سیستم بهداشت و درمان هر کشوری به مغز و تکامل آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: عملکردهای حسی هیجانی و حرکتی ناشی از عملکرد مغز ماست که در محیط خانواده به خصوص از جهت روانشناختی شکل می گیرد و به طور خلاصه هر مشکلی که در ارتباط با عملکرد مغز باشد، اختلال عصبی شناخته می شود که در کشورهای مختلف می تواند رویکردهای متفاوت داشته باشد.

علاقبند راد افزود: این اختلالات، فرد را به دلیل بروز مشکلات حرکتی – حسی و یا متابولیک ، زمین گیر می کند و در بسیاری از موارد، کار توانبخشی می تواند به بهبودی این وضعیت کمک کند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اگر این اختلالات را یک جور ببینیم در درمان آن‌ها موفق نخواهیم بود بلکه برای درمان آنها باید بین رشته‌یی عمل کنیم و بدانیم که ممکن است برای درمان یک اختلال خاص باید یک حوزه از علوم پزشکی فعالیت کند ولی برای اختلال دیگر نیاز به محوریت حوزه ای دیگر از علوم پزشکی و یا ترکیبی از فعالیت های درمانی در حوزه های مختلف به کار گرفته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تأخیر در تکامل لزوماً عقب‌ماندگی نیست، بلکه کسانی که در یکی از ساختارهای مغزی دچار نقص می شوند، مغز با مکانیسم جبرانی، آن نقص را پوشش می‌دهد.

وی همچنین در اهمیت توجه بیش از پیش به اختلالات تکاملی، تاکید کرد: 20 تا 25 درصد کودکان جهان، مشکلات روانپزشکی نیازمند خدمات درمانی دارند و چون کودکان، آینده‌سازان هر کشوری محسوب می شوند؛ لذا سرمایه گذاری برای پیشگیری از بیماریها و معلولیت ها و درمان آنان ضروری و به نفع آینده هرکشوری است، همانطور که در کشورهای دیگر معتقدند که اگر برای پیشگیری و درمان کودکان بیمار، یک دلار هزینه کنند در مقابل، هفت دلار برای جامعه منفعت خواهد داشت.

دکترمیترا حکیم شوشتری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر علمی همایش اختلالات عصبی – تکاملی نیز گروه هدف همایش را متخصصان و فلوشیپ‌های مغز و اعصاب، روانپزشکان، روانشناسان بالینی، متخصصان اطفال، روانپزشکان کودک و نوجوان، متخصصان گفتاردرمانی ، کاردرمانی، شنوایی سنجی و بینایی سنجی معرفی کرد.

وی افزود: تا 8 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان این همایش علمی در نظر گرفته شده است.

به گفته دکتر شوشتری، بررسی مباحث، طی دو روز توسط 40 سخنران انجام می شود ضمن آنکه کارگاه مقدماتی نورولوژی برای روانپزشکان برگزار خواهد شد و تشخیص افتراقی اختلال بیش فعالی با اوتیسم، به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

دبیر علمی همایش اختلالات عصبی تکاملی همچنین در باب اهمیت این همایش و توجه جامعه پزشکی به اختلالات تکاملی گفت: تکامل، سن طلایی دارد که سه سال اول زندگی را دربرمی‌گیرد و وقتی به آن پرداخته نشود، تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی تاکید کرد که بسیاری از مسایل مختلف در رشته های طب اطفال می تواند بر تکامل تأثیر بگذارد که ما امیدواریم با برگزاری همایش اختلالات عصبی – تکاملی بتوانیم توجه جامعه و متخصصان رشته‌های مختلف را به این مهم جلب کنیم.

آخرین بروزرسانی (دوشنبه ، 15 دی 1393 ، 18:02)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس