سقف پاداش خدمت بازنشستگی اساتید دانشگاه ها برداشته شد (95/10/6)

ایران کنفرانس

سقف پاداش خدمت بازنشستگی اساتید دانشگاه ها برداشته شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: سقف پاداش خدمت بازنشستگی برداشته و به این وسیله جلوی درخواست بازنشستگان تعدادی از استادان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها گرفته شد.

دکتر محمد روشن در گفتگو با خبرنگار مهر از حذف ماده ۳۴ لایحه برنامه توسعه ششم‌ با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود: براساس پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در ماده ۳۴ پیش بینی شده بود پاداش پایان خدمت و بازنشستگی کارکنان دولت، دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و قضات تا ۷ برابر حداقل حقوق ضرب در تعداد سنوات سالانه خدمت محاسبه و پرداخت شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: براساس این پیشنهاد پاداش پایان خدمت برخی شاغلان دولتی، دانشگاه ها و مراکز صنعتی به یک دوم و در برخی موارد تا یک سوم تقلیل می یافت.

وی ادامه داد: به همین دلیل تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حذف ماده ۳۴ را به صحن علنی پیشنهاد دادند.

روشن افزود: براساس رای نمایندگان مجلس این ماده پیشنهادی و الحاقی به برنامه لایحه ششم حذف شد.

وی تصریح کرد:عمده نگرانی ما در ارتباط با متخصصان و دانشمندانی بود که در دستگاه های مختلف کشور به ویژه دانشگاه ها و موسسات پژوهشی خدمت می کردند این باعث می شد اعضای هیات علمی برای بازنشستگی تشویق شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم یادآور شد: به محض اینکه این قانون تصویب و به تایید شورای نگهبان می رسید، آنها نمی توانستند از پاداش هایی که پیش بینی شده برخوردار شوند.

روشن افزود: بنابراین با احساس خطری که مراکز مختلف داشتند این خطر و نیاز کشور به عالمان و افراد با تجربه و انعکاس آن به مجلس شورای اسلامی باعث شد نمایندگان به حذف ماده ۳۴ رای دهند.

وی تصریح کرد:  در زمان پیشنهاد ماده ۳۴ لایحه توسعه ششم توسط برخی از نمایندگان مجلس، روسای دانشگاه ها با موجی از درخواست های بازنشستگی مواجه شده بودند.

معاون‌ حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: براساس برآورد اولیه به نظر می رسید، ۳ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی قبل از پایان سال متقاضی بازنشستگی باشند.

روشن افزود: این مساله باعث می شد به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ حوزه علم و فناوری آسیب وارد شود چراکه معمولا کسانی که درخواست بازنشستگی می کردند، استادها و فول پروفسورها بودند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تصریح کرد: خوشبختانه با رای قاطبه نمایندگان این موضوع حل و فصل شد و امیدواریم این تصمیم درست نمایندگان باعث شود رشد علمی کشور شتاب مناسب خود را حفظ کرده و روز به روز شاهد ارتقاء علمی کشور باشیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس