گزارش آماری آخرین فراخوان جذب هیات علمی / ثبت نام ۱۳ هزار نفر (1402/6/21)

ایران کنفرانس

گزارش آماری آخرین فراخوان جذب هیات علمی/ ثبت نام ۱۳ هزار نفر در جذب

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: تنها معیار ما برای اخراج اساتید این است که به فرد در اواسط دوران کاری اش اعلام کنند دیگر نباید کار کند و همکاری با او لغو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلج امیرحسینی امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی گفت: طی فراخوان اخیر که از ۴ شهریور آغاز شد و تا ۱۸ شهریور ادامه یافت، تعداد ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: این تعداد مشابه تعداد فراخوان سال قبل اما نسبت به فراخوان قبلی خالص‌تر است. زیرا کف معدل و سن در ثبت نام لحاظ شده است.

امیرحسینی گفت: در فراخوان‌های قبلی با هر معدلی می‌شد ثبت نام کرد، دانشگاه‌ها غربالگری می‌کردند و در مواردی که نظارت کافی نبود شخص تا آخرین مرحله پیش می‌رفت و بعد مشاهده می‌کرد یک یا یک و نیم نمره از کف معدل کم دارد و بعد اعلام می‌شد چون روند ۲ سال طول کشیده فرد را قبول کنید.

وی ادامه داد: این ۱۳ هزار نفر هر کدام ۳ ظرفیت انتخاب کردند که حدود ۳۹ هزار ظرفیت می‌شود، در حال حاضر ۳۵ هزار و ۱۴۵ رشته‌محل انتخاب شده است که در علوم انسانی ۱۱ هزار نفر، فنی و مهندسی نزدیک ۸ هزار نفر و علوم پایه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم ادامه داد: به دانشگاه نامه زدیم و جدول زمان بندی ارسال کرده‌ایم و از دانشگاه‌ها می‌خواهیم بعد از پایان ثبت نام متقاضیان، غربالگری را حداکثر تا ۴ آبان ۱۴۰۲، مصاحبه علمی و تعیین ۳ رقیب برتر و رسیدگی به شکایات مربوطه تا ۲ آذر ۱۴۰۲ و مصاحبه عمومی ۳ رقیب برتر تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ و بارگذاری صورت جلسه اجرایی جذب تا ۳۰ دی ۱۴۰۲ انجام دهند.

وی تاکید کرد: هر دانشگاهی که دیر اقدام کند ممکن است برای فراخوان بعدی حذف شود.

امیرحسینی تصریح کرد: همچنین پرونده‌های مربوط به فراخوان ۹۹ را تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ بیشتر پذیرش نمی‌کنیم.

وی با اشاره به بحث اخراج یا قطع همکاری با شماری از استادان دانشگاه یادآور شد: این بحث دو نکته دارد؛ اسامی که از این استادان در فضای مجازی منتشر می‌شود، بر اساس تعریف‌های دیگری از اخراجی است و از روی اسم‌ها مشخص می‌شود که استادان بازنشسته، حق تدریس، اتمام مأموریت، عدم تمدید قرارداد و لغو همکاری را هم جزو اخراجی حساب کرده‌اند.

امیرحسینی خاطر نشان کرد: این افراد را نمی‌توان اخراجی نامید، به عنوان مثال یک استاد پیمانی که نتوانسته ظرف ۲ تا ۵ سال حداقل نمره علمی را کسب کند، دانشگاه مجاز است به لحاظ قرارداد وی را تمدید نکند در حالی که این رسانه‌ها او را نیز استاد اخراجی می‌نامند.

وی گفت: تنها معیار ما برای اخراجی این است که به فرد وسط دوران کاری خود اعلام کنند دیگر نباید کار کند و همکاری با او لغو شود. این اشخاص نیز به طور خاص موارد ویژه ای هستند که بیشتر شامل مباحث اخلاقی و خدای نکرده شرم آور است. مواردی انگشت شمار داریم که رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کردند فردی رفتار یا عمل شرم آوری انجام داده است و آن شخص قطعاً باید اخراج شود و معنی واقعی اخراج همین است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم افزود: این وظیفه ما است و باید از هیأت اجرایی آن دانشگاه تشکر کنیم و هیأت مرکزی که آن را تأیید کرده است و اعلام می‌کنیم چنین شخصی نباید در دانشگاه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که آن رسانه‌هایی که آمار می‌دهند در این ۲ سال با این تعریف‌هایی که از اخراجی دارند استادان زیادی اخراج شده‌اند، باید افراد اخراج شده با همین تعریف‌ها را در ۸ سال دولت قبل نیز احصا کرده و تقسیم بر تعداد سال کنند و تعداد استادان سالانه اخراج دولت قبل و این دولت و همه دولت‌ها را با هم مقایسه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس