شناسایی تأثیر آب‌وهوا بر زبان و صدای انسان

ایران کنفرانس

شناسایی تأثیر آب‌وهوا بر زبان و صدای انسان

نتایج یک پژوهش جدید نشان داده که اقلیم و جغرافی مهم‌ترین عامل بر زبان انسان است و هم اکنون محققان دانشگاه میامی عوامل موثر بر این مورد را شناسایی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، افراد در بسیاری از زبان‌های سراسر دنیا از صدا یا آوا برای بیان منظور خود در لغات استفاده می‌کنند. محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که ترکیب اصوات و استفاده از سه صدا و یا بیشتر برای آواها، بیشتر در مناطق مرطوب جهان رخ می‌دهد. زبان با اصوات مشابه نیز در نواحی خشک مانند مناطق سرد و کویری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته محققان، این تغییرات برای درک و چگونگی استنتاج زبانی است. البته این موارد به سادگی در مناطق مختلف قابل تشخیص نیست و یکی از موارد کمک‌کننده شکل زبانی است. این روش، شیوه‌ای غیرآگاهانه برای تطبیق افراد با اقلیم‌های مختلف و محیط‌های سخت و نامطلوب است.

نظریه تفاوت زبان افراد بر اساس یک نظریه، به دلیل استنشاق متفاوت در محیط‌های خشک است که موجب خشکی حنجره شده و کاهش خاصیت ارتجاعی آوایی می‌شود . از طرف دیگر دستیابی به اصوات ترکیبی در مناطق خشک به دلیل سرما در مقایسه با مناطق رطوبتی و گرم بسیار دشوار است. به این معنا که انحراف اصوات شامل افزایش ارتعاش و ناپایداری شده که با آب وهوای سرد و خشک مرتبط است.

نتایج این تحقیق در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 7 بهمن 1393 ، 13:41)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس