پنجمین همایش فناوران فضایی برگزار شد

ایران کفرانس

پنجمین همایش فناوران فضایی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اینکه پژوهشکده سامانه‌های ماهواره به عنوان بازوی فنی پژوهشگاه فضایی ایران متولی مدیریت، نظارت و انجام تمامی امور مربوط با سامانه‌های ماهواره در سطح کشور است و در میان دانشگاه­ها و مراکز پژوهشی کشور عهده‌دار نقش محوری در این حوزه است، اجرای طرح‌های پژوهشی، کاربردی و توسعه‌ای و طراحی و ساخت ماهواره‌ را از اهم وظایف خود می‌داند.

بنابراین، در راستای ایجاد بستر مناسب برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی هرچه بیشتر پژوهشگران و فعالان حوزه فضایی کشور و با هدف ايجاد فضای اجماع بين مجريان و مدیران پروژه‌های ماهواره‌ای داخلی، برای پنجمین سال متوالی همایش فناوران فضایی را برنامه‌ریزی و برگزار کرده است.

در راستای بلوغ هم‌افزایی در این حوزه و برای جهت‌دهی و اثرگذاری بیشتر این‌گونه همایش‌ها، تجارب، نیاز مخاطبان و برآیند کلی همایش‌های گذشته، مدیران پژوهشکده را به سوی برگزاری نشست‌های کاملا" تخصصی سوق داده است.

از این رو پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در سال گذشته به منظور دستیابی به وحدت نظر بین حوزه‌های مختلف خصوصی، دولتی، نظامی و دانشگاهی کشور نشست‌هایی با موضوع مخابرات، نرم‌افزار و تعیین و کنترل وضعیت را با حضور جمعی از نخبگان، پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه علم و فناوری فضایی برگزار کرد و با تشکیل کمیته علمی، ادامه این همایش‌ها را هدفگذاری و برنامه‌ریزی کرد.

بدین ترتیب، پنجمین همایش فناوران فضایی در سال 1393، در هفته پژوهش، با محوریت سامانه­ های فضایی در قالب دو نشست تخصصی مخابرات در سامانه­ های فضایی و همچنین تعیین و کنترل وضعیت سامانه­ های فضایی برنامه‌ریزی شد.

در این هم­ اندیشی، با توجه به نیاز فعلی پروژه­های کشور در حوزه فضایی، سعی شد بررسی روش‌ها، فناوری‌ها و استانداردهای سیستم‌های رهگیری و رنجینگ ماهواره‌های LEO و بررسی امکانات و توانمندی‌ها در داخل کشور، به عنوان سرفصل‌های اصلی و تخصصی این نشست به چالش گذاشته شود تا ضمن شناسایی سازندگان سیستم‌های رهگیری ماهواره‌ها، انتقال تجربیات متخصصان و درس­ آموختگان این حوزه نیز صورت پذیرد و در مورد نقاط قوت و ضعف صنعت مخابرات فضایی کشور تعاملی مؤثر صورت پذیرد.

همچنین سومین نشست تخصصی زیرسیستم تعیین و کنترل وضعیت سامانه­های فضایی فرصتی است تا پژوهشگران کشور ضمن هم‌افزایی، به بررسی فرصت‌ها و چالش‌های زیرسیستم تعیین و کنترل موقعیت و وضعیت سامانه­های فضایی پرداخته و سطح بلوغ فناوری‌های موجود کشور در تمامی سطوح زیرسیستم ACS را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

از آنجاکه تعامل سازنده میان فعالان عرصه تعیین و کنترل وضعیت می‌تواند سرعت دست­یابی به ماهواره‌های پیچیده‌تر را فراهم کند، بررسی سطح بلوغ فناوری چرخ عکس‌العملی و سیم‌پیچی مغناطیسی به منظور استفاده در ماهواره‌های ساخت داخل کشور به عنوان سرفصل‌های تخصصی در این نشست به چالش کشیده شد.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 25 آذر 1393 ، 14:45)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس