برگزاری پنجمین جشنواره «علم تا عمل» در اسفند

ایران کنفرانس

برگزاری پنجمین جشنواره «علم تا عمل» در اسفند

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، 3 تا 7 اسفند ماه امسال به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر اسماعیل قادری فر، مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل درباره روند برگزاری این رویداد اظهار کرد: عملیات اجرایی پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل از ابتدای آذر ماه امسال آغاز شده است و از تاریخ 3 تا 7 اسفند ماه این جشنواره به عنوان تبلور صنعت ساز ایرانی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دبیرخانه ستاد جشنواره فعالیت خود را در معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری آغاز کرده است، ادامه داد: در نخستین گام با تصویب شیوه نامه برگزاری جشنواره و نمایشگاه و همینطور با برگزاری یک نشست سراسری با حضور معاونین استانداران سراسر کشور و حضور رؤسای بنیادهای نخبگان استانی و پارکهای علم و فناوری در اوایل آذر ماه و در محل باشگاه نهاد ریاست جمهوری گام اجرایی را برای برگزاری این دوره از جشنواره برداشته شده است.

قادری فر همچنین بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های لازم، ما در هفته اول اسفند ماه این جشنواره را در تهران در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌کنیم.

دبیر پنجمین جشنواره علم تا عمل درباره تغییرات اجرایی در پنجمین دوره این جشنواره توضیح داد: تغییر ماهوی و کیفی که امسال جشنواره دارد تا بتواند به اهداف خود برسد، بیشتر ناظر بر این است که تلاش خواهد شد آن دسته از دستاوردهای فناورانه و محصولات دانش بنیان ایرانی که منجر به بازارسازی مناسب، اشتغالزایی بالا و به عبارتی فناوری‌های صنعت ساز ایرانی هستند را از استان‌های سراسر کشور شناسایی و در نمایشگاه عرضه کنیم.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع که نمایشگاه امسال در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش اول، جشنواره علم تا عمل است و در بخش جشنواره‌ای ما طرح‌هایی را که از کمیته‌های منتخب استانی در استان‌های سراسر کشور معرفی می‌شوند، به رقابت خواهیم گذاشت و طرح‌های فناوری برتر را انتخاب می‌کنیم.

وی ادامه داد: در بخش دوم که شامل بخش نمایشگاهی می‌شود نیز تعداد بیشتری از واحدهای فناوری که توانسته‌اند با توسعه محصول، موضوع تبدیل ایده به پدیده و ثروت سازی از دانش فنی و علم را با یک رونق بیشتری دنبال بکنند، عرضه خواهیم کرد. در حقیقت می‌خواهیم جلوه‌ای از فناوری‌های ایرانی که ماحصل تلاش شرکتهای دانش بنیان و واحدهای فناور در تحقق اقتصاد دانش بنیان است را در این نمایشگاه شاهد باشیم.

قادری فر درباره فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره عنوان کرد: مسؤولیت دبیرخانه‌های استانی جشنواره پنجم طی ابلاغیه‌ای از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر کشور به استانداری‌های سراسر کشور واگذار شده است تا استانداری‌ها بتوانند با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها، نهادها و به ویژه پارک‌های علم و فناوری و بنیادهای نخبگان استانی طرح‌های با کیفیت مناسب و فناوری‌های رقابتی صنعت ساز بیشتری را شناسایی کنند و این طرح‌ها به جشنواره راه یابند.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 5 دی 1393 ، 07:17)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس