ششمین همایش بین‌المللی فراساحل برگزار می‌شود

ایران کنفرانس

ششمین همایش بین‌المللی فراساحل برگزار می‌شود

ششمین همایش بین المللی صنایع فراساحل با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت نفت و گاز در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سعید مظاهری - دبیر ششمین همایش بین‌المللی صنایع فرا ساحل با اشاره به اهمیت دریا گفت: صنایع فراساحلی کشور، به‌عنوان بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌های اقتصادی کشور، طی سال‌های اخیر در مسیر رشد و توسعه قرارگرفته و درعین‌حال، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است. به همین خاطر، ششمین دوره از همایش‌های بین‌المللی فراساحل با محوریت نفت و گاز وصنایع دریایی مرتبط با آن، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری منظم و دو سالانه همایش های صنایع فراساحلی، فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و بررسی چالش‌ها و فرصت های پیش رو در حوزه دریا به شمار می‌رود که می تواند در جهت توسعه صنایع فراساحلی کشور موثر و مفید باشد.

مظاهری با اشاره به پیشینه برگزاری همایش بین‌المللی فرا ساحل اظهار کرد: انجمن مهندسی ایران با کمک مرکز پژوهش‌های دریایی دانشگاه صنعتی شریف از سال ۱۳۸۴ شروع به برگزاری همایش‌های فراساحل کرده است و در ادامه بنا دارد تا با همکاری مرکز پژوهشی - مهندسی دریای دانشگاه صنعتی شریف، ششمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل را در تاریخ ۱۵ و ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری با همکاری سایر دانشگاه‌ها و نهادهای دریایی کشور برگزار کند. در همین راستا، فراخوان اولیه همایش یادشده، برای اطلاع علاقه‌مندان به ارائه مقالات و حضور در همایش منتشرشده است.

دبیر همایش بین‌المللی فراساحل، درباره مدعوین این همایش گفت: از عموم پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان، سیاستگذاران، مدیران و دیگر صاحب نظران علاقه‌مند به توسعه صنایع دریایی کشور دعوت شده است تا از طریق ارائه مقاله و شرکت در این همایش در تحقق اهداف آن همکاری کنند.

وی با تاکید بر محوریت اصلی این همایش بیان کرد: همایش بین‌المللی فراساحل، با محوریت نفت و گاز و دنبال کردن موضوعاتی از جمله فناوری سازه‌های فراساحل، عملیات و خطوط لوله دریایی، رایزرهای انتقال میعانات نفتی و گازی، انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی و فناوری‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز، برنامه¬ریزی و تدوین شده است.

مظاهری با اشاره به محورهای اصلی این همایش افزود: طراحی سکوهای ثابت و سکوهای شناور، تکنولوژی و روش‌های ساخت، استاندارها و مقررات، نصب و راه‌اندازی سازه‌های دریایی، همچنین فناوری‌های زیر سطحی واقع در بستر دریا، و تعمیر و نگهداری سازه‌های فراساحلی از محورهای دیگر و مهم در این همایش به شمار می‌رود.

وی گفت: این همایش در مقایسه با همایش‌های پیشین، محورهای فناوری نفت و گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر را به موضوعات اصلی خود اضافه کرده است و همچنین با دعوت از متخصصان و صاحب‌نظران خارج از کشور، در راستای انتقال فناوری و دست‌آوردهای بین‌المللی، با برگزاری کارگاه‌هاییکوشیده است. درنهایت توجه ویژه به کارگاه‌های آموزشی و انتقال فناوری نیز از دیگر ویژگی‌های اصلی این همایش به‌شمار می‌رود.

مظاهری در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی در همایش بین‌المللی فراساحل افزود: در این همایش سه کارگاه موازی در کنار سالن مقالات خواهیم داشت.

دبیر ششمین همایش بین‌المللی فراساحل با اشاره به مقالات دریافت شده از سوی دبیرخانه همایش گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که از بین آن‌ها، بالغ‌بر ۱۳۰ مقاله پذیرفته‌شده است.

وی با تأکید بر ایجاد انگیزه در میان دانشجویان بیان کرد: امسال در نظر داریم برای نخستین بار مسابقه دانشجویی برتر را در حوزه صنایع فراساحل برگزار کنیم و با قدردانی از دانشجویان برتر شرکت‌کننده در همایش، انگیزه لازم برای آنان در راستای حضور در حوزه دریایی را به‌وجود آوریم.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 10 ارديبهشت 1394 ، 17:55)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس