کنفرانس ملی سالانه فیزیک ایران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ایران کنفرانس

کنفرانس ملی سالانه فیزیک ایران در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

مشهد-کنفرانس ملی سالانه فیزیک ایران و بیستمین همایش دانشجویی فیزیک با هدف رشد و توسعه دانش فيزيك با حضور بيش از ۸۰۰ محقق از دانشگاه های داخل و خارج کشور در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس انجمن فیزیک ایران روز دوشنبه در مراسم اغاز به کار این همایش اظهار کرد: تلاش های چشمگیری تاکنون در زمینه ارتقای جایگاه و رتبه علمی ایران در این رشته انجام پذیرفته که کافی به نظر نمی رسد.

دکتر شاهین روحانی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه علم فیزیک کشور در جهان در جایگاه بیست و هفتم قرار دارد افزود: این رتبه با تلاش های بسیار و در طی ۱۰ سال گذشته توسط محققان و دانشمندان ایرانی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران در شبکه علمی جهان رتبه چهلم را به خود اختصاص داده است افزود: این نکته به ما گوشزد می کند که از لحاظ کیفی باید با جدیت بیشتری اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید تولید علم در کشور از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار گیرد ادامه داد: در حال حاضرممیزی های دانشگاه ها به حجم مقالات بیشتر از کیفیت مقالات امتیاز می دهند.

وی با اشاره به اینکه در کارهای علمی کار به دو حوزه کشف و تایید کشف تقسیم می شود افزود: در حال حاضر بیشترین فعالیت علمی کشور به تایید کشفیات علمی دیگران اختصاص دارد که بر این اساس باید درکشف علم ورود جدی تری انجام شود.

وی افزود: در صورتیکه دانشمندان ما به کشف علم ورود و جدیت بیشتری نشان دهند می توانیم جایگاه این علم را در جهان ارتقا دهیم و  در این راستا نیازمند عزمی راسخ هستیم.

رییس انجمن فیزیک ایران همچنین خواستار توجه بیشتر به کیفی سازی در ارایه مقالات شد و گفت: به همین منظور باید به صداقت علمی و همچنین جنبه منفی آن یعنی دزدی علمی بیشتر توجه کرد تا افرادی راه افرادی که به دنبال کمترین تلاش برای ارتقا هستند سد شود.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 5 شهریور 1394 ، 05:29)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس