معاون وزارت صنعت، معدن، تجارت از ایجاد دوره پسادکترا صنعتی خبرداد (93/12/11)

ایران کنفرانس

معاون وزارت صنعت، معدن، تجارت از ایجاد دوره پسادکترا صنعتی خبرداد

فارغ التحصیلان دکتری باید قبل از اینکه استاد دانشگاه شوند، در دوره پسادکترا صنعتی شرکت کنند و بعد به تدریس بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر توفیق، در مراسم افتتاحیه هجدهمین کنگره سراسری دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی در محل دانشگاه امیرکبیر، عنوان کرد: حدود سی سال قبل قانونی را به مجلس پیشنهاد شده که به قانون دو در هزار معروف شد و صنایع مکلف شدند میزانی معادل دو در هزار از فروش خود را صرف پژوهش کنند که اگر اجرای این قانون تداوم می‌یافت اتفاقات خوبی رخ می‌داد.

وی با اشاره به اینکه یک سال است که معاونت آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت تشکیل شده است، افزود: اکنون قانون رفع موانع تولید را به مجلس پیشنهاد داده ایم و امیدواریم که به تصویب برسد تا واحدهای تولیدی که موانع اعتباراتی را صرف تحقیق و توسعه می‌کنند پنجاه درصد مالیاتشان، به عنوان مالیات پرداختی محسوب شود.

توفیق بیان کرد:  اکنون در شهرک مخابراتی، شش برج تحقیقاتی در حال ساخت است ولی هنوز مانند آثار تخت جمشید ساخت آن در طبقات سوم و چهارم مانده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون استقرار شرکت های دانش بنیان باید در ۱۲۰ کیلومتری شهر و یا استان قرار گیرند، که این موضوع با منطق دانشگاهها منطبق نیست، گفت: طرح استقرار شرکت‌های فناور هم در مرحله اجرا است و بنا به مصوبه کمیسیون علمی - تحقیقاتی هیات دولت مقرر شد صنایع فناوری های نوین درجه‌بندی شوند و استقرار آنها از مرکز تهران تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری تقسیم‌بندی شود.

معاون وزارت صنعت، معدن، تجارت با تاکید بر اینکه برای بحث‌های آموزشی ارتباط صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، کار، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتباطات منعقد کردیم، اظهار داشت:  اکنون در توافق با وزارت علوم فرصت مطالعاتی داخلی برای اساتید داخل تصویب شد، به طوری که استاد در یک صنعت کار کند و از دانشگاه حقوق و مزایا دریافت می کند و البته معادل این حقوق را از صنعت می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت دوره پسادکتری صنعتی افزود: همچنین این اساتید یک ماه هم می‌توانند به یکی از کشورهای خارجی اعزام شوند. این استاد می‌تواند پروژه‌های ارشد و دکتری را هم هدایت کند ولی نمی‌تواند تدریس کند و پس از دوره پسا دکترا می تواند به عضو هیات علمی راه یابد.

توفیق افزود: ۷۰۸ هزار میلیارد دلار دارایی دنیا در بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است که ۵۰ درصد این دارایی‌ها مانند دارایی علمی نامشهود بوده است. این میزان در کشورهای پیشرفته ۸۰ درصد و در ایران ۱۲ درصد نامشهود است.

وی  از ایجاد طرح پسادکتری صنعتی خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان دکتری باید قبل از اینکه استاد دانشگاه شوند یک سال در صنعت دوره ای  ببینند. امیدواریم طرح پسادکترا صنعتی، گامی برای ارتباط فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد. بنا داریم تا از فضای حرف، به فضای عمل سوق پیدا کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس