بازنگری آیین‌​ نامه ارتقاء هیات علمی دانشگاه​ها (94/2/25)

ایران کنفرانس

بازنگری آیین‌​ نامه ارتقاء هیات علمی دانشگاه​ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در صورتی که مذاکرات هسته​ای مورد تایید نظام جمهوری اسلامی و نتیجه​بخش باشد، دانشگاه​های کشور نیز باید خود را برای ورود به عرصه تعاملات بین​المللی آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه​های منطقه 9 (خوزستان) اظهارکرد: دانشگاه شهید چمران اهواز با داشتن ظرفیت​های علمی می​تواند ارتباطی موثر با دانشگاه​های منطقه در حوزه​های علمی، پژوهشی و تبادل دانشجو داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتباط با دانشگاه​های عضو سازمان کنفرانس اسلامی می تواند آغازی برای ارتباطات بین المللی دانشگاه های کشور باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدیدهای انجام شده از مناطق مختلف آموزشی کشور گفت: این نوع بازدید و برگزاری نشست با معاونان آموزشی به بررسی و حل سریعتر مشکلات کمک خواهد کرد و بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان شهریور امسال از تمام مناطق بازدید می​شود.

شریعتی از برگزاری اجلاس سراسری معاونین آموزشی کشور خبرداد و گفت: این اجلاس تا پایان شهریور امسال برگزار خواهد شد.

وی در خصوص سطح​بندی دانشگاه های کشور بیان کرد: برای رتبه​بندی دانشگاه های کشور طرحی تعریف شده است و پیش بینی می شود تا پایان شهریورماه امسال این طرح جمع بندی و اجرایی شود.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در فاز نخست 10 دانشگاه به عنوان دانشگاه های گروه یک معرفی شدند که با تدوین این طرح بررسی​های بیشتری در خصوص ظرفیت​های دانشگاه​های کشور انجام می​شود و احتمال افزایش این تعداد تا 20 دانشگاه معتبر وجود دارد.

شریعتی در این نشست به طرح مسایل کلی آموزشی از قبیل آیین​نامه​های آموزشی، واگذاری اختیارات به دانشگاه های توانمند پرداخت.

همچنین با توجه به هدف منطقه​بندی، مسایل جاری و جزیی دانشگاه​های منطقه نیز بررسی و تبادل نظر شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست دیگری با اعضای شورای دانشگاه شهید چمران اهواز، بر توجه اساسی به نیازهای آموزش عالی استان خوزستان تاکید و اظهارکرد: آیین​نامه ارتقاء هیات علمی دانشگاه​ها و همچنین آیین​نامه​های آموزشی کارشناسی ارشد و دکتری در حال بازنگری و بررسی است.

وی ایده حذف حق​التدریس را برای ارتقای کیفیت آموزش، مناسب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه تهران مسؤل ارایه این طرح شده است.

شریعتی همچنین سیاست​های کلان آموزشی وزارت علوم به​ویژه طرح ساماندهی گسترش آموزش عالی و تقویت دانشگاه​ها از طریق واگذاری اختیارات و ماموریت​گرایی دانشگاه​ها را تبیین و تشریح کرد.

در این نشست دکتر رعایایی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گزارشی از وضعیت علمی و آموزشی دانشگاه ارایه کرد و اعضای شورای دانشگاه نیز نظرات خود را در خصوص کیفیت بخشی آموزش عالی، نیازهای ویژه دانشگاه​های دولتی در راه​اندازی رشته​های خاص برای استان خوزستان، تجدیدنظر در طرح پذیرش دانشجویان در استان، توزیع عادلانه دانشجویان بین بخش دولتی و خصوصی به​ویژه تسهیل و تسریع در فرآیند جذب هیات علمی ارایه کردند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس