مهلت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد (1401/2/2)

ایران کنفرانس

مهلت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد

دانشگاه صنعتی شریف مهلت ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون دکتری از میان دانشجویان ممتاز کارشناسی ارشد را تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است که در جهت حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضـوابط وزارت علـوم، تحقیقـات و فناوری از میان دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور، تعداد محدودی دانشجو در مقطـع دکتری برای شروع به تحصیل در نیمسال اول۱۴۰۱-۱۴۰۲ به صورت بدون آزمون می پذیرد.

بر اساس اعلام این دانشگاه، دانشجویان دکتری بدون آزمون در رشته‌هایی مانند شیمی،فیزیک، ریاضی، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسی سیستم‌های انرژی، مهندسی هسته‌ای، نانوفناوری، علوم اقتصادی و مدیریت صنعتی پذیرش می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند تا تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، درخواست و مدارک خود را  به صـورت الکترونیکی بـــه آدرس https://admission.edu.sharif.edu ارسال نمایند. مهلت زمان ثبت نام پیش از این تا تاریخ ۲ اردیبهشت اعلام شده بود که به مدت ۳ روز دیگر تمدید شد.

دانشگاه صنعتی شریف، شرایط عمومی برای پذیرش این دانشجویان را داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط، با معدل حداقل ۱۶، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط یا گواهی فراغت از تحصـیل تـا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ بـرای دانشـجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۷ بدون نمره پایان نامه، اعلام کرده است.

همچنین، مدارک دوره‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری برای ورودی بدون آزمون، مـورد پـذیرش نخواهـد بود و فقط پرونده فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد دو سال اخیر قابل بررسی است.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده متقاضیان شامل تصویر کارنامه کارشناسی، تصویر کارنامه کارشناسی ارشد، یک نسخه کامل از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همراه با نامه پـذیرش، یک نسخه از مقالات ارائه شده در کنفرانسهای معتبر، همراه با نامه ارائه، تصویرگواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر و تصویر مدرک زبان است.

هزینه ثبت نام در دکترای بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می باشد که به صورت اینترنتی در مرحله نهایی از طریق سایت مذکور پرداخت می‌شود.

بنا بر اعلام دانشگاه صنعتی شریف، داشتن موارد زیر در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب میگردد:

گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ( زیر ۱۰۰)، گواهی رتبه آزمون سراسری کارشناسی ارشد ( اول تا سوم در رشته)، گواهی رتبه‌های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی در رشته مربوطه)، گواهی رتبه های تحصیلی اول تا سوم (دوره کارشناسی ارشد در رشته مربوطه)، گواهی رتبه اول تا سوم در المپیادهای دانشجویی، گواهی مدال طلای کشوری یا مدالهای طلا، نقره و برنز بین‌المللی در المپیادهای دانش آموزی، گواهی رتبه اول جشنواره خوارزمی جوان، گواهی رتبه اول تا سوم جشنواره بین‌المللی خوارزمی، گواهی مدال یا رتبه در مسابقات علمی بین‌المللی معتبر (مورد تایید وزارت علوم)، برگزیدگان مسابقات معتبر علمی بین‌المللی تیمی سختافزاری و نرم‌افزاری و سایر دستاوردهای علمی –پژوهشی به تشخیص کمیته تخصصی مربوطه در دانشگاه است.

بر اساس دانشگاه صنعتی شریف، دانشجویان این دانشگاه نیازی به تهیه گواهی های رتبه یا گواهی فراغت از تحصیل ندارند و داوطلبان فقط میتوانند در یک رشته درخواست بدهند، در غیراینصورت درخواست ادامه تحصیل در هر دو رشته لغو می شود .

با تاکید دانشگاه صنعتی شریف، پذیرش نهایی دانش آموختگان منوط به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل و یا سوال، ایمیل خود را به آدرس آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ارسال نمایند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس