همایش سال جهانی نور در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

ایران کنفرانس

همایش سال جهانی نور در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد

با توجه به انتخاب سال 2015 از سوی یونسکو به عنوان سال جهانی نور، همایش سال جهانی نور در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، گودرز صادقی هشجین سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه همایش سال جهانی نور در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بدون علوم انسانی و علوم پایه سایر علوم و فناوری و مدیریت در جامعه مقدور نخواهد بود.

صادقی ضمن اظهار تأسف از اینکه رشته‌های پزشکی بیشترین جاذبه را در کشور دارند و سپس نوبت به رشته‌های مهندسی، علوم پایه، هنر و علوم انسانی می‌رسد، خاطرنشان کرد: علوم انسانی و علوم پایه باید پا به پای هم و بدون اینکه بخواهیم میانشان تفاوتی قائل باشیم به عنوان سنگ بنای رشد و توسعه مدنظر باشد.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی افزود: فردی که در زمینه اتومکانیک کار می‌کند لازم است فیزیک نیز بداند، ولی کسی که فیزیکدان است دیگر نیازی ندارد که از کار موتور سردر بیاورد و یا در زمینه علوم تجربی یک زیست شناس سلولی- مولکولی نیازی ندارد در زمینه جراحی وارد باشد، ولی کسی که جراح است باید در زمینه زیست شناسی سلولی- مولکولی سررشته داشته باشد و بالطبع در همه زمینه ها نیز این طور است.

وی با بیان اینکه کشور ما زمانی در زمینه علوم پایه بسیار قوی بوده است، زمانی هم در رشته‌های ریاضیات، هندسه و زمانی دیگر در علوم انسانی در زمینه فلسفه و غیره تصریح کرد: برای اینکه کشور بتواند به درجات عالی علمی دست یابد باید هم به دانشمندان و هم به نهادهای علمیه اهمیت خاصی قائل شود.

صادقی خاطرنشان کرد: بزرگترین افتخار حوزه‌های علمیه در طول تاریخ این بوده که همیشه مستقل بوده و وابسته به هیچ قدرتی نبودند و جالب اینکه همه دولت ها این استقلال را به رسمیت شناختند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی در پایان گفت: به گفته امام خمینی (ره) حوزه و دانشگاه باید از جایگاه خاصی در جامعه برخوردار باشند و همچنین دانشگاه باید در صنعت، مدیریت جامعه و سایر موارد تأثیرگذار باشد.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 9 اسفند 1393 ، 18:19)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس