برگزاری اولین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی توسط دانشگاه پیام نور

ایران کنفرانس

برگزاری اولین کنفرانس ملی آموزش ترکیبی توسط دانشگاه پیام نور

رئیس پژوهشکده آموزش باز و از دور پیام نور از برگزاری اولین کنفرانس آموزش ترکبیی ایران در روزهای ۲۹و ۳۰ آبان به میزبانی دانشگاه پیام نور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، بهمن زندی با اعلام این خبر «آموزش ترکیبی» را رویکرد جدید آموزشی دانشگاه پیام نور طی چند سال اخیر دانست و گفت: دانشگاه پیام نور، به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایران، تاکنون نقش مهمی در گسترش آموزش عالی و تحقق عدالت آموزشی در  اقصی نقاط کشور داشته و به انتقال دانش و فرهنگ از مناطق برخوردار  به سایر نقاط کشور کمک کرده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه با استفاده از دو رویکرد آموزش حضوری و الکترونیکی(ترکیبی) توانسته است  امکان تحصیل مختلف مردم را در نزدیکترین محل زندگی آنها  فراهم کند.

رئیس پژوهشکده آموزش باز و از دور پیام نور افزود:چند صباحی است برنامه ریزان دانشگاه سعی دارند با جایگزینی رویکرد نوین آموزش ترکیبی به عنوان رویکرد مترقی آموزش عالی در قرن بیست و یکم، روح جدیدی به کالبد دانشگاه دمیده و کیفیت آموزشی آن را بیش از پیش اعتلا بخشند و خوشبختانه اکنون در شرایطی هستیم که این دانشگاه با توجه به رویکرد آموزشی برتر جهانی، یعنی آموزش ترکیبی ، دارای این پتانسیل است که بر کیفیت آموزشی خود بیفزاید.

وی تصریح کرد: اکنون رویکرد برتر آموزشی قرن بیست و یک آموزش ترکیبی است و طبعا اگر هر دانشگاهی از جمله دانشگاه پیام نور بخواهد خدمات آموزشی خود را فقط به صورت غیرحضوری یا تمام حضوری ارائه کند ، این انتخاب با یافته های علمی حوزه علوم تربیتی و آموزش باز و از دور کاملا منافات دارد. البته باید اضافه کنم در ادبیات جهانی اموزش از دور اصطلاح "غیر حضوری" وجود ندارد. دوستانی که این اصطلاح را به کار می برند  شاید  به نسل اول آموزش از دور یعنی "آموزش مکاتبه ای"  توجه دارند. در صحنه عمل هم بازگشت به آموزش غیر حضوری  نوعی "ارتجاع آموزشی " محسوب می شود. چرا که مدتهاست از این مرحله عبور کرده است.

زندی با اشاره به تاریخچه فعالیت دانشگاه پیام نور اظهار داشت:  دانشگاه پیام نور بیش از ربع قرن است که  به عنوان یکی از زیر نظامهای آموزش عالی با هدف توسعه عدالت آموزشی در اقصی نقاط کشور تاسیس شده است. از آن زمان تاکنون این دانشگاه همگام با تغییر وتحولات علم آموزش از دور به روشهای مختلف خدمات آموزشی خود را ارائه کرده است. درسالهای نخست با انتشار کتابهای خودآموز در کنار نرم افزارهای آموزشی و وسایل کمک آموزشی فرایند یاددهی – یادگیری در این دانشگاه سامان یافت. اما در مراحل بعد با رشد فناوری به ویژه فناوری مبتنی بر وب، دانشگاه سعی کرده است همزمان با استفاده از کلاسهای نیمه حضوری ،  آموزش الکترونیکی را نیز توسعه دهد.

رئیس پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه برخی ماموریت دانشگاه را صرفا آموزش غیرحضوری می دانند، اذعان داشت: دانشگاه پیام نور با داشتن ظرفیتهای آموزش حضوری مانند کلاسها، آزمایشگاهها، و...در سراسر کشور به شکل مطلوبی می تواند با استفاده از این امکانات در قالب رویکرد آموزش ترکیبی (حضوری -الکترونیکی)خدمات آموزشی مناسبی به دانشجویان ارائه دهد، مضافا اینکه در رویکرد نوین آموزش از دور ، یعنی آموزش ترکیبی تاکید متخصصان تعلیم و تربیت بر استفاده توامان از آموزشهای حضوری و الکترونیکی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس