دومین کنفرانس بین المللی چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار در اردبیل برگزار شد

ایران کنفرانس

دومین کنفرانس بین المللی چالش‌ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار در اردبیل برگزار شد

دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار با تاکید بر استان اردبیل با پذیرش ۱۵۸ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کاظم دبیر، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ۲۰ مهر در دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این که امروز فناوری پیشرفت کرده و کمیت و کیفیت اوقات فراغت را تغییر داده است، گفت: امروز صنعت گردشگری به شدت رشد یافته و به عبارتی می توان عصر فعلی را عصر گردشگری نامید.

وی افزود: با توجه به پتانسیل های گردشگری کشور و استان به جرات می توان گفت ایران جزو ۱۰ کشور برتر و اردبیل جزو ۶ استان برتر کشور در حوزه گردشگری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در عرصه گردشگری دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل های بالایی است، تصریح کرد: آب های گرم معدنی استان نیز در دنیا کم نظیر است.

وی با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر نیز که سفرای این کشورها در اردبیل حضور داشتند بر ظرفیت بالای گردشگری استان اذعان داشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل به ضرورت ایجاد باور در میان مردم در خصوص صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: ما باید از برف زمستان نیز برای جذب گردشگر در استان اردبیل به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات چند هزار میلیاردی برای پروژه راه آهن اردبیل طی دو سال اخیر، تصریح کرد: دولت نیز در خصوص تامین زیرساخت ها در حوزه گردشگری تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز گردشگری یکی از ارکان مهم اقتصادی در دنیاست، گفت:در حال حاضر گردشگری در دنیا نقش اصلی را ایفا کرده و منبع اصلی درآمد بسیاری از کشورها اقتصاد گردشگری است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و استان اردبیل دارای منابع ارزشمند طبیعی و خدادادی است، افزود: کوه سبلان و جاذبه‌ های گردشگری آن، آب های گرم معدنی، دریاچه شورابیل و غیره جاذبه های گردشگری مهمی هستند که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده شود.

وی به ضرورت فرهنگ سازی در حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که نگهداشت گردشگر مهمتر از جذب آن است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امروز این دانشگاه از نظر علمی جزو دانشگاه های مطرح کشور و دنیا است، تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی در راستای تحقق دیپلماسی علمی و تقویت مرجعیت علمی در دستور کار دانشگاه قرار دارد و امروز بیش از یک هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که برکات آن برای دانشگاه محقق اردبیلی و استان اردبیل در سال های آتی پدیدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک دانشجوی خارجی وقتی وارد دانشگاه می شود حدود ۴ سال در دانشگاه حضور دارد، ادامه داد: اگر هر دانشجوی خارجی فقط یک مقاله علمی در دوره تحصیلی خود تدوین کند، پس از چند سال شاهد افزایش چشمگیر تولیدات علمی دانشگاه خواهیم بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: اثرات مادی حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه و استان هم اکنون مشهود بوده و اثرات علمی آن طبق قوانین رتبه بندی دانشگاه ها طی ۴ سال آینده نمود پیدا خواهد کرد.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه اردبیل میزبان رویداد اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است، گفت: این رویداد باعث معرفی بیش از پیش ظرفیت های گردشگری استان فراتر از مرزهای کشور شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد شاهد حضور سفرای کشورهای عضو اکو، حوزه دریای سیاه و چین در اردبیل بودیم، افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همراه و همگام با دانشگاه محقق اردبیلی است و امید می رود بتوانیم شاهد شکوفایی و ارائه نقشه راه گردشگری استان از طریق خروجی این کنفرانس علمی باشیم.

بهرام ایمانی رئیس دومین کنفرانس بین المللی چالش ها و راهکارهای مدیریت توسعه گردشگری پایدار نیز با بیان اینکه برای این کنفرانس ۲۰۰ مقاله ارسال شده بود که از این تعداد ۱۵۸ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس