مقاله خارجی شرط ارتقای اساتید علوم انسانی شد (94/8/11)

ایران کنفرانس

مقاله خارجی شرط ارتقای اساتید علوم انسانی شد

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تشریح جزئیات آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی گفت: در آیین نامه جدید ارتقا به زبان فارسی و رشته های علوم انسانی توجه ویژه ای شده است.

علی اصغر رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی گفت: در آیین‌نامه جدید تغییرات چندانی ایجاد نشده، ماده پژوهشی لحاظ شده و ارایه مقاله به زبان فارسی برای رشته های فنی و مهندسی در نظر گرفته شده است.

ارایه آثار بدیع در رشته های هنر

وی ادامه داد: برای رشته‌های هنر که کمتر مقاله دارند، ارایه اثر بدیع هنری و مقالات پژوهشی لحاظ شده است.

لحاظ مدخل به عنوان مقاله پژوهشی

معاون وزیر علوم به دانش‌نامه و لغت نامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دراین خصوص نیز تدبیری اندیشیدم، چون در تدوین دانش نامه و لغت نامه ها با مدخل‌ها سروکار دارند مدخل ها هم به عنوان مقاله پژوهشی در نظر گرفته شده است.

چگونگی ارتقا رشته های بدون دکتری

وی به رشته‌هایی اشاره کرد که دکتری ندارند و افزود: در آیین نامه قبلی به راهنمایی پایان نامه دکتری اشاره شده بود ولی برخی رشته ها هستند که دکتری ندارند، مانند رشته های معارف که اگر بتوانند  ۱۰ پایان نامه کارشناسی ارشد را راهنمایی و هدایت کنند، نیاز نیست که حتما پایان نامه دکتری داشته باشند. حتی رشته هایی که فقط کارشناسی داشته و کارشناسی ارشد نیز ندارند می توانند تالیف و تصنیف کتاب به مقاله داشته باشند که سقفی هم برای آن مشخص نشده است.

عدم تغییر امتیازات فرهنگی

معاون وزیرعلوم با بیان اینکه آیین نامه جدید تغییر چندانی کرده و بیشتر متنوع شده است، افزود: امتیازات ماده یک تغییر نکرده، امتیازات وتویی مسایل فرهنگی نیز بدون تغییر از بند به ماده منتقل شده است.

وی ادامه داد: در آیین نامه جدید برای ایجاد نظم و انظباط در مورد مسایل آموزشی نیز تدبیری اتخاد شده که بدون امتیاز وتویی، اساتید نظم آموزشی را باید رعایت کنند تا تایید شوند.

رستمی یادآورشد: در آیین نامه قبلی داشتن طرح، اهمیت بالایی داشت ولی اکنون رشته هایی که طرح نداشته باشند، مقاله جایگزین آن می شود.

توجه به زبان فارسی در آیین‌نامه جدید

وی افزود: تالیف و تصنیف کتاب و توجه به زبان فارسی نیز در آیین‌نامه جدید ارزش بیشتری یافته است.

معاون وزیر علوم افزود: رشته های علوم و فنی مهندسی در گذشته مقاله به زبان فارسی نداشتند که در آیین نامه جدید عنوان شده که به طور حتم رشته های مذکور ۲ مقاله به زبان فارسی داشته باشند.

مقاله به زبان رایج بین المللی برای رشته های علوم انسانی

وی تاکید کرد: در آیین نامه جدید برای رشته های علوم انسانی نیز مقاله به زبان های رایج بین المللی مانند عربی، فرانسه، انگلیسی، اسپانیایی در نظر گرفته شده است تا خارجی ها نیز از آثار و تحقیقات داخل کشور استفاده کنند.

رستمی تاکید کرد: کسی که در رشته های علوم انسانی می خواهد مرتبه استادی را کسب کند حتما باید مقاله به یکی از زبان های رایج بین الملی داشته باشد و کسی که می خواهد مرتبه استاد تمامی را در رشته هلی فنی و مهندسی، علوم و کشاورزی کسب کند باید دو مقاله به زبان فارسی داشته باشد.

اجرای آیین نامه جدید ارتقا از اول اسفند

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید از اول اسفند سال جاری آیین نامه ارتقا جدید را اجرایی کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس