اعطای حمایت مالی به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد طبق بخشنامه فرصت مطالعاتی (95/9/13)

ایران کنفرانس

اعطای حمایت مالی به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد طبق بخشنامه فرصت مطالعاتی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف دانشگاه آزاد از طرح‌های پژوهشی، ارائه طرح‌های برون دانشگاهی است به حمایت 3 و 6 میلیونی از پایان‌نامه آزمایشگاهی دانشجویان ارشد و دکتری و اعطای کمک مالی به اعضای هیات علمی طبق بخشنامه فرصت مطالعاتی اشاره کرد.

ابراهیم واشقانی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اعطای تسهیلات دانشگاه آزاد به اعضای هیات علمی و دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های پژوهشی اعضای هیات‌ علمی خود حمایت می‌کند، منتهی این حمایت مشروط بوده زیرا دانشگاه آزاد بخش خصوصی محسوب می‌شود از این رو رویکرد دانشگاه باید به سمت پروژه‌های برون دانشگاهی باشد یعنی دانشگاه هم حل مشکلات و نیازهای جامعه را در قالب طرح‌های برون دانشگاهی پاسخ دهد و هم از این محل برای خود ایجاد درآمد کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه هدف اصلی ما در طرح‌های پژوهشی طرح‌های برون دانشگاهی است، افزود: اما از طرفی با توجه به زمانبر بودن دستیابی اعضای هیات علمی تازه استخدام شده به بلوغ و شناخته شدن در جامعه بیرون از دانشگاه توسط دستگاه‌های اجرایی برای ارائه پروژه برون‌ دانشگاهی، دانشگاه آزاد حمایت از این نوع اعضای هیات علمی را وظیفه خود می‌داند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از طرح‌ها تنها به ارائه مقاله منتهی و برخی دیگر منجر به دانش فنی و ثبت اختراع می‌شوند متناسب با نوع و محصول پیش‌بینی شده برای طرح، از اعضای هیات‌ علمی حمایت می‌کنیم.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه حمایت دیگر دانشگاه آزاد در قالب طرح پژوهانه است، گفت: اعضای هیات علمی متناسب با فعالیت‌های پژوهشی سالانه ارزیابی می‌شوند و براساس امتیازی که کسب می‌کنند اعتبار برایشان تعیین می‌شود که این اعتبار به معنای پول نیست،‌ یعنی عضو هیات علمی برای انجام سایر کارهای پژوهشی همچون فرصت مطالعاتی یا شرکت در کنفرانس‌ها و یا خرید دستگاه برای طرح، از محل اعتبارات پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرند.

پرداخت ماهانه 2500 دلار به اعضای هیات علمی طبق بخشنامه فرصت مطالعاتی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همچنین حمایت دیگر را در قالب طرح‌های پایان‌نامه و رساله دکتری عنوان و اظهار کرد: در این راستا هم دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و هم استاد راهنما مورد حمایت قرار می‌گیرند که سقف حمایت ما برای "پایان‌نامه آزمایشگاهی" کارشناسی ارشد 3 میلیون و برای دکتری 6 میلیون تومان بوده و همچنین برای پایان‌نامه "غیرآزمایشگاهی" کارشناسی ارشد یک میلیون و برای دکتری 3 میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه سایر تسهیلاتی که برای اعضای هیات علمی قائل هستیم شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی و فرصت مطالعاتی است، گفت: بخشنامه فرصت مطالعاتی که اخیرا صادر شده بیشترین حمایت از اعضای هیات‌ علمی را در بر می‌گیرد  یعنی در صورت تایید برنامه اعضای هیات علمی که برای فرصت مطالعاتی می‌روند تا مدت 9 ماه به طور کامل ماهیانه 2500 دلار از دانشگاه کمک مالی خواهند گرفت و در صورت نیاز تا 3 ما هم قابل تمدید است که برای این 3 ماه از حقوق خودشان استفاده می‌کنند.

معافیت دانشجویان دکتری از پرداخت شهریه

واشقانی فراهانی افزود: حتی برای دانشجویان دکتری هم پیش‌بینی کردیم که در صورت استفاده از فرصت مطالعاتی تا سقف 20 میلیون ریال، وام کم بهره دریافت کنند و برای ترم‌هایی که از فرصت مطالعاتی استفاده می‌کنند از پرداخت شهریه معاف می‌شوند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به انتشار مقاله نیز اشاره کرد و گفت: بالاترین میزان تشویق را برای اعضای هیات علمی و دانشجویان در نظر گرفته‌ایم همچنین برای ثبت اختراع تمام هزینه‌های ثبت اختراع ملی را با حمایتهای خود دانشگاه پوشش می‌دهیم. اگر ثبت اختراع مورد تایید مراجع ذیربط قرار بگیرد صاحبان اختراع می‌توانند تا یک و نیم برابر ارزش یک مقاله ISI جایزه نقدی بگیرند.

وی با بیان اینکه برای ثبت اختراعات بین‌المللی نیز بیشترین سطح حمایت را داریم، ادامه داد: طی تفاهم نامه‌هایی که با کانون ثبت پتنت منعقد کرده‌ایم تمام حمایت کامل از ثبت اختراع بین‌المللی از صفر تا صد را با هزینه‌های دانشگاه انجام می‌دهیم و در صورت ثبت نیز جایزه نقدی 10 میلیون تومانی برای صاحبان اختراع در نظر گرفته‌ایم البته این مسائل مشروط بر این است که ثبت اختراع به اسم دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از صاحبان اختراع باشد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس