حضور فیزیکی اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها الزامی است (1400/11/19)

ایران کنفرانس

حضور فیزیکی اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها الزامی است

وزیر علوم در اجلاس سراسری معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با بیان اینکه حضور فیزیکی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها الزامی است، گفت: تحت هر شرایطی آموزش تحصیلات تکمیلی حضوری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در پنجاه و ششمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های معین شوراهای استانی آموزش عالی که امروز (سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، یکی از مقدمات ضروری از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، حضور اعضای هیئت علمی در محیط دانشگاه عنوان کرد و گفت: معاونان آموزشی دانشگاه‌ها موظفند برای نظام مند شدن این حضور، از تمام اهرم‌های مدیریتی که در اختیار دارند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های مصوب ستاد ملی کرونا حتماً باید در دانشگاه‌ها رعایت شود، مهم‌ترین اصل را تأمین سلامت استادان، یاوران علمی و دانشجویان دانست و با اشاره به بحث میهمان شدن دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: میهمان شدن در دانشگاه‌های مستقر در کلان شهرها مقدور نیست، لذا تقاضا دارم به دلیل شرایط خاص موجود تا جایی که امکان دارد با میهمان شدن افراد در شهرهای خود مساعدت نمائید.

وزیر علوم تصریح کرد: در خصوص حذف ترم و افزایش سنوات تحصیلی، با توجه به شرایط موجود تا جایی که امکان دارد و نظم و انسجام آموزش دانشگاه‌ها با مشکل مواجه نشود با حسن نیت برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه‌ها ملاکشان قانون و مقررات است و اگر خدشه‌ای به آن وارد شود، عملاً مدیریت سیستم آموزش با مشکل مواجه می‌شود.

دکتر زلفی‌گل افزود: تقاضا دارم تحت هر شرایطی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا)، به صورت حضوری در دانشگاه‌ها حضور یابند و موضوع پایان‌نامه و کارگاه‌های خود را انجام دهند؛ عدم حضور آنها نباید به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه چگونگی حضور استادان در دانشگاه‌ها به نبوغ و هوشمندی مدیریت آموزش و معاونان آموزشی برمی‌گردد، عنوان کرد: باید شرایطی در زیرساخت‌های آموزش مجازی و بسترهای فناوری اطلاعات برای ارائه درس اساتید ایجاد شود که آموزش تنها از طریق اینترانت دانشگاه مقدور باشد.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه آموزش‌ها حتماً باید به صورت آنلاین باشد، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت علمی نباید به صورت آفلاین تدریس کنند چرا که در این روش تدریس، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

وی در ادامه سخنان خود بر حضوری بودن آزمون‌های پایان ترم دانشجویان تأکید کرد و افزود: باید برای دوره پساکرونا برنامه داشته باشیم و تجربیات این دوران را برای آینده پاس بداریم. همچنین اعضای هیئت علمی را تشویق کنیم که از سیستم آموزش آفلاین و آنلاین برای تکمیل آموزش بهره مند شوند.

دکتر زلفی‌گل افزود: دانشجویان در طول ۲ سال گذشته با توجه به پاندمی کرونا از نظر روحی آسیب دیده‌اند، لذا حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که علاوه بر بهره مندی از امکانات آموزشی و ورزشی، آموزش چهره به چهره ببینند و برای حضور مؤثر در اجتماع آماده شوند.

وی از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها تقاضا کرد که تمام تلاش خود را جهت حضور حداکثری دانشجویان به کار گیرند و افزود: باید عزم را جزم کنیم تا آموزش را در دانشگاه‌ها به صورت حضوری و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا داشته باشیم.

وزیر علوم در خاتمه اظهار امیدواری کرد با تشریک مساعی یکدیگر، کشتی علم و آموزش کشور را به درستی هدایت کرده و در این شرایط خاص، فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی آموزش دهیم و شرایط آموزش مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس