همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید حق التدریس به پایان می‌رسد (1402/5/29)

ایران کنفرانس

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید حق التدریس به پایان می‌رسد

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا پایان امسال همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید حق التدریس به پایان می‌رسد و همکاری با استادان در ۳ گروه تمام وقت، وابسته و دستیار آموزشی انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان بین در بیست و دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه به ۷۸ درصد کاهش می‌یابد، گفت: در شرایط کنونی به جایی رسیدیم برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا چندماه حقوق اعضای هیات علمی و کارکنان خود را از ماحصل درآمد دانش محور پرداخت می کنند.

وی با اشاره به شکاف بین حقوق و درآمدهای شهریه تصریح کرد: اگر تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی نبود، امروز این دانشگاه سرپا نبود، چرا که شهریه اصلاً جوابگو نیست.

جهان بین با اشاره به نمونه هایی از اقتصاد دانش بنیان در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در یک شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بیش از ۳۵ نوع بذر تولید می‌شود که با همت این دانشگاه امسال ۲۰۰ میلیون بذر در این شرکت تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: جوهر مورد استفاده در خودکارهای تولید داخل، وارداتی است که این جوهر در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تولید می شود. ۵۶ میلیون چاقو در طول سال در کشور استفاده می‌شود که از این میزان تنها ۱۲ درصد در داخل کشور تولید می‌شود که ۷ درصد آن مربوط به زنجان است و در حال حاضر شرکت های دانش بنیان این واحد دانشگاهی با استفاده از سیستم های نوین در راستای تولید چاقوهای با کیفیت و متنوع گام بر می‌دارند، همچنین اقداماتی در زمینه تولید انواع گل ها در گرگان انجام می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روند افزایش دانشجو در دانشگاه در حالی که دانشگاههای دیگر کاهش دانشجو را تجربه کردند، افزود: در سال ۹۳ یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند که با روند کاهشی در سال ۹۷ به کمترین میزان خود در حدود ۸۳۷ هزار دانشجو رسید.

وی تصریح کرد: در طول سال های اخیر و از سال ۹۷ به این طرف، با افزایش ۴۰۰ هزار نفری دانشجویی که امسال به ۵۰۰ هزار افزایش نیز می رسد، به عدد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو رسیدیم که افزایش قابل توجهی است و البته موفقیت اتفاقی نیست و دهها تدبیر در سایه لطف الهی در این کار مؤثر بوده است.

جهان بین تاکید کرد: فروش املاک و دارایی های دانشگاه برای امورات روزمره و پرداخت حقوق هنر نیست، بلکه خیانت است و املاک دانشگاه فقط برای تبدیل به احسن و سرمایه‌گذاری مولد می تواند به فروش برسد.

وی با بیان اینکه کیفیت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف در طول سال های اخیر افزایش پیدا کرده است، گفت: پیش دفاعی که دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد و سختگیری که می شود، حتی در دانشگاه های دولتی هم نیست.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: در راستای افزایش کیفیت، تا پایان امسال همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید حق التدریس به پایان می‌رسد و همکاری استادان در این دانشگاه در قالب ۳ گروه اساتید اعضای هیات علمی تمام وقت، هیات علمی وابسته و دستیاران آموزشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیاده سازی طرح هیات علمی وابسته و دستیاران آموزشی، کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را بهبود می‌بخشد، عنوان کرد: دانشگاه ابزارهای نظارتی علمی خود را نیز به وسیله این طرح تشدید، نظام مند و تقویت می‌کند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس