چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران - خرداد 92

مشاهده همه همايش های manager
سطح برگزاريملي
محورهاي همايشالف) جايگاه و نقش فلسفه تعليم و تربيت در تحول نظام آموزش و پرورش

· مفهوم شناسي و ماهيت تحول از منظر فلسفي (مكاتب، انديشه‌ها)

· تحليل سير تاريخي نظريه‌ها (پيشرفت‌گرايي، بازسازي‌گرايي، پايدارگرايي، بنيادگرايي، رويكرد اسلامي) و رويکردهاي فلسفي سنتي و معاصر (ساختارگرايي و پساساختارگرايي، پراگماتيسم و نوپراگماتيسم، پديدارشناسي و هرمنوتيک، فلسفه‌هاي تحليلي، پارادايم پيچيدگي، و ...) در تحولات مفهومي در نظام آموزش و پرورش

· خط مشي‌هاي نظام آموزش و پرورش و رويارويي با مسايل و رويدادهاي معاصر

(نظريه‌هاي جهاني شدن، فلسفه چند فرهنگي، گفتگو و تربيت، آموزش باز و تربيت براي گشودگي و مدارا، تربيت شهروند جهاني، خصوصي‌سازي تربيت، تربيت ديني و سكولار ...)

· فلسفه‌ي اسلامي و تحول در نظام آموزش و پرورش

· فلسفه فناوري و تحولات نظام آموزشي

(فناوري اطلاعات و تربيت، فلسفه علم، شبكه‌اي شدن روابط و تربيت، يادگيري مبتني بر وب، و ...)

· رويکردهاي اخلاقي و ايدئولوژيک به تحول نظام آموزش و پرورش

· (اخلاق حرفه‌اي، دين، آزادي، عدالت، انقلاب‌هاي اجتماعي، فرهنگ ايراني و ...)

· تحول در مفهوم فرايندهاي تربيتي

(كاركردهاي تربيتي، ساختارهاي آموزشي، يادگيري، تدريس، رابطه معلم- فراگير، نظام مدرسه، برنامه‌ريزي درسي، تربيت معلم، و ...)

· امكان و وجوب تحول در آموزش و پرورش از ديدگاه انديشمندان، فيلسوفان، و ...

ب) جايگاه و نقش فلسفه تعليم و تربيت در برنامه‌هاي تحول در نظام آموزش و پرورش كشور و ساير کشورهاي جهان

· زيرساخت‌هاي فلسفي اسناد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور

· تطبيق جايگاه فلسفه تعليم و تربيت در تحول نظام آموزش و پرورش كشور با ساير کشورهاي جهان

· فلسفه‌ي اسلامي و تحول در نظام آموزش و پرورش كشور

· رويکردهاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي و تحول در نظام آموزش و پرورش كشور

· همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي و تحولات نظام آموزش و پرورش كشور

(نقش سازمان‌هاي بين‌المللي نظير يونسکو، آيسسکو، يونيسف و سازمان بهداشت جهاني در تحولات نظام‌ آموزش و پرورش كشور)

ج) ترسيم چشم‌انداز تحولات آموزش و پرورش كشور از ديدگاه فلسفه تعليم و تربيت

· جريان‌هاي فکري- فلسفي الهام بخش براي ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش كشور

· رشته فلسفه تعليم و تربيت و تحول در مباني و بنيادهاي نظري نظام آموزش و پرورش كشور

· تحليل نظري چالش‌ها و موانع پيش روي تحول در نظام آموزش و پرورش كشور

· پژوهش تربيتي، نظريه پردازي و تحول در چشم انداز آينده نظام آموزش و پرورش كشور

· نقش فيلسوف تعليم و تربيت در تحول آموزش و پرورش
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه فردوسی مشهد
انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
مهلت ارسال چكيده مقالات: 25 آذر1391
مهلت ارسال متن كامل مقالات:
تاريخ برگزاري همايش: 8 و 9 خرداد 1392
سايت همايش: pesi4.um.ac.ir
تلفن تماس دبيرخانه: 05118803567
آدرس دبيرخانه: مشهد، بلوار وکيل آباد، دانشگاه فردوسي مشهد، دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي، اتاق 125
محل برگزاري: مشهد- دانشگاه فردوسي مشهد- دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي
ایمیل: pesi4@um.ac.ir
چهارمين همايش انجمن فلسفه تعليم و تربيت ايران - خرداد 92

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس