مرگ مجلات علمی نزدیک است !

ایران کنفرانس

مرگ مجلات علمی نزدیک است !

دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات علمی می‌تواند کسب‌وکار مجلات علمی را کساد کند. 

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، رئیس انتشارات اسپرینگر نیچر هشدار می‌دهد که اگر تغییراتی در طرح دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات علمی اتحادیه اروپا ایجاد نشود، آینده مجلات علمی معتبر به خطر خواهد افتاد.

۱۳ سازمان تأمین‌کننده بودجه تحقیقات علمی در اروپا، کمیسیون اتحادیه اروپا و سه مؤسسه خیریه شامل ولکام تراست و بیل و میلیندا گیتس اعلام کردند که از ژانویه سال آینده از مجلات علمی که نتایج تحقیقات را به‌صورت انحصاری منتشر می‌کنند، حمایت نخواهند کرد. این مؤسسات از مجلات علمی خواسته‌اند که نتایج تحقیقات را به‌صورت رایگان در دسترس عموم مردم قرار بدهند.

آژانس‌های تأمین‌کننده بودجه تحقیقات علمی در آمریکای شمالی و آسیا نیز علاقه‌مند هستند که در این طرح شرکت کنند. به گفته استیون اینکوب رئیس انتشارات اسپرینگر نیچر، ایجاد تغییر در دسترسی به نتایج تحقیقات علمی می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به صنعت مجلات وارد کند. بسیاری از دانشگاهیان و محققان همچنان دوست دارند که نتایج تحقیقات خود را در مجلاتی منتشر کنند که حق اشتراک می‌فروشند. بسیاری از سازمان‌های تأمین‌کننده بودجه تحقیقاتی هنوز آماده پرداخت هزینه‌ فرایند مقالات علمی برای قرارگیری در طرح دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات علمی نیستند.

اینکوب گفت: تمرکز اصلی طرح دسترسی آزاد به نتایج تحقیقات علمی بر عرضه است، در حالی که باید روی تقاضا یعنی محققان متمرکز شود. تغییر نحوه عرضه می‌تواند کار مفیدی باشد؛ اما درصورتی که نتیجه‌بخش نباشد،‌ آسیب جبران‌ناپذیری وارد خواهد کرد.

آخرین بروزرسانی (جمعه ، 26 بهمن 1397 ، 17:20)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس