فراخوان مقالات همایش ملی دولت پژوهی: واکاوی نظری، کاربردی و آسیب شناختی - اسفند 95

مشاهده همه همايش های manager
سطح برگزاريملي
محورهاي همايش----------------------
1-مباحث نظري و انديشه:

1-1. مباني و نظريه¬هاي دولت (دولت ملت، دولت کشور، دولت امت، حکومت، حاکميت، شهروندان، تابعيت، قلمروي سرزميني، قواي سه گانه و تفکيک قوا، نظريه هاي نخبه گرا، انتخاب عقلاني، سيستمي و کارکردي، نهادگرا، ساختارگرا، ....)

1-2. انديشه دولت (دولت در انديشه سياسي، شرق باستان، ايران و اسلام، مدرنيسم ، پست مدرنيسم و دولت، و .....)

2-مباحث اجرايي و کاربردي

2-1. حقوق اساسي و دولت (قانون اساسي و دولت، دولت و قواي سه گانه، ، ملت و دولت، انتخابات و دولت، نظام سياسي و دولت )

2-2. حقوق اداري و دولت (دولت و شوراها، بوروکراسي و دولت، شهرداري ها و دولت، اداره امور محلي و دولت، تمرکز و تمرکززدايي در دولت، استخدام و دولت، دولت و بودجه، ماليه عمومي و دولت، محلي گرايي و فدراليسم)

2-3. دولت در عصر اطلاعات (تکنولوژي اطلاعات و دولت، دولت الکترونيک، دولت هاي مجازي، دولت کنترلي، دولت انضباطي، بحران دولت در عصر اطلاعات،)

2-4. سياست گذاري عمومي و دولت (سياست گذاري فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و سياسي دولت، آسيب شناسي سياست گذاري هاي دولتي، امر عمومي، منافع عموم و مصلحت عموم در سياست گذاري دولت، مدل هاي سياست گذاري دولتي، طراحي، اجرا و بازخوردهاي سياست گذاري دولت در ايران)

3-مباحث ملي

3-1. دولت در ايران (دولت در قانون و نظام سياسي ايران ،ولايت فقيه و دولت، حکومت و مجريه در ايران، دولت از منظر رهبران سياسي ايران، تحولات نهاد دولت در ايران ، ساختار نهادي و انديشه اي دولت در ايران، دولت و آسيب هاي اجتماعي در ايران)

3-2. تاريخ تحولات دولت در ايران معاصر (دولت مشروطه، انديشمندان ايراني و دولت در ايران معاصر ، مدرسه علوم سياسي و دولت نوين، ساختار دولت پهلوي، جنگ هاي جهاني و تاثير آن بر دولت در ايران، دولت رانتير در ايران، انقلاب اسلامي و دولت در ايران، چالش هاي دولت در ايران، ، طبقات و دولت در ايران معاصر، روشنفکران، سنت گرايان و دولت )

4- مباحث منطقه اي و بين المللي

4-1. دولت در خاورميانه (دولت شکننده، دولت سازي در خاورميانه، خلافت و دولت، دولت هاي اسلامي در خاورميانه، وضعيت دولت هاي افغانستان، عراق، سوريه، ترکيه، مصر و ...)

4-2. دولت در روابط بين الملل (نظريه هاي روابط بين الملل و دولت، دولت و منطقه گرايي، جهاني شدن و دولت، سازمان هاي بين الملل و دولت، ديپلماسي دولت، سياست خارجي دولت، جنگ و دولت، امنيت دولت، مسائل نظامي استراتژيک دولت، دولت و حقوق بين الملل)

4-3. همگرايي دولت ها (منطقه گرايي، جهاني شدن، اتحاديه ها و دولت)

4-4. دولت هاي همسايه ايران (ترکيه، پاکستان، عراق، افغانستان و ...)

5- مباحث جامعه شناسي

(رابطه طبقات با دولت، انقلاب وتحول ساخت و دولت، دولت و تحولات اجتماعي، فرهنگ سياسي و دولت، دولت و سرمايه اجتماعي، رسانه و دولت، شبکه هاي اجتماعي و دولت)

6- مباحث اقتصادي

(دولت رانتير، ماليات و دولت، تجارت بين الملل و دولت، جهاني شدن و دولت، اقتصاد سياسي دولت ها، سياست گذاري اقتصادي دولت، رابطه دولت با بانک مرکزي )

7- مباحث تاريخي

7-1. دولت در ايران باستان (دولت ماد، سراغاز شکل گيري دولت در ايران، دولت هخامنشيان، دولت ساسانيان، ساختار دولت اشکانيان، تاثير حمله اسکندر بر دولت در ايران، طبقات و دولت در ايران باستان، رابطه دين و دولت در ايران باستان، نقش مردم در دولت هاي ايران باستان ، تاثير حمله اعراب بر ساختار دولت در ايران)

7-2. دولت در تاريخ ميانه ايران (دولت آل بويه، طاهريان، سامانيان، صفاريان، غزنويان، سلجوقيان، دين و دولت در عصر مغول ، دين و دولت در عصر صفويه، آسيب شناسي دولت صفويه، طبقات و دولت در عصر صفويه، روابط خارجي دولت صفويه، دولت زنديه، افشاريه، قاجاريه، بحران در دولت قاجاريه).
محورهاي همايش
برگزار كنندگان: دانشگاه فردوسی مشهد.

---------------
تحت حمایت اطلاع رسانی وب سایت ایران کنفرانس
مهلت ارسال چكيده مقالات: 30 آبان 1395
مهلت ارسال متن كامل مقالات: 15 دی 1395
تاريخ برگزاري همايش: 10 اسفند 1395
سايت همايش: stateconf.um.ac.ir
تلفن تماس دبيرخانه: 051-38805375 و 051-38834204
آدرس دبيرخانه: مشهد مقدس - میدان آزادی - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم اداری و اقتصادی
محل برگزاري: مشهد - دانشگاه فردوسی مشهد
ایمیل: stateconf@um.ac.ir
فراخوان مقالات همایش ملی دولت پژوهی: واکاوی نظری، کاربردی و آسیب شناختی - اسفند 95

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس