نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد فردا و دکتری شنبه اعلام می‌شود (92/6/13)

ایران کنفرانس

نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد فردا و دکتری شنبه اعلام می‌شود

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در ساعت 9 صبح فردا پنجشنبه 14 شهریور ماه و آزمون دکتری در روز شنبه 16 شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر اقبالی در نشستی خبری با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون مقطع کارشناسی ارشد در روز پنج شنبه 14 شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com، اظهارکرد: در آزمون کارشناسی ارشد امسال 625 هزار نفر داوطلب در 112 مجموعه امتحانی و 3239 رشته محل شرکت کردند.

وی با اشاره به پذیرش حدود 70 هزار داوطلب در آزمون ارشد دانشگاه آزاد، در خصوص نسبت جنسیتی پذیرفته‌شدگان، گفت: در این دوره آزمون ارشد 44 درصد زن و 56 درصد مرد پذیرفته شدند.

وی به معرفی‌شدگان 14 رشته‌ گروه آزمایشی هنر اشاره کرد و افزود: داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی را در این مرحله کسب کرده‌اند، برای آزمون مرحله دوم دعوت خواهند شد که آزمون‌های این مرحله در خصوص این رشته‌ها به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

اقبالی افزود: جزئیات بیشتر آزمون مرحله دوم رشته‌های گروه آزمایشی هنر در روز شنبه 16 شهریور از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com ‌اعلام می‌شود.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون ارشد از روز سه‌شنبه

وی در خصوص زمان مراجعه این افراد به واحدهای دانشگاهی، گفت: پذیرفته شدگان می‌توانند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 19 و 20 شهریور ماه به واحدهای دانشگاهی مراجعه و ثبت نام قطعی در واحد را انجام دهند.

امکان شرکت پذیرفته‌شدگان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد در اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: کلیه پذیرفته‌شدگان و پذیرفته‌نشدگان دوره‌های کارشناسی ارشد می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، همچنین سعی می‌شود تا قبل از 15 مهر نتایج تکمیل ظرفیت اعلام شود.

وی با اشاره به پذیرش 8000 داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد، اظهارکرد: امسال 12 درصد افزایش ظرفیت در این آزمون داشته‌ایم که به دلیل افزایش رشته محل‌ها ایجاد شده است.

بیشترین سهم پذیرفته‌شدگان ارشد و دکتری در گروه‌های آموزشی علوم انسانی است

وی همچنین به جزئیاتی در خصوص درصد پذیرفته‌شدگان گروه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: در کارشناسی ارشد 46 درصد پذیرفته‌شدگان در علوم انسانی و در دکتری 51 درصد از پذیرفته‌شدگان در این رشته هستند.

وی ادامه داد: سهم پذیرفته‌شدگان در گروه آموزشی فنی و مهندسی در کارشناسی ارشد 20 درصد است در حالی که در دوره دکتری سهم این گروه 11 درصد را به خود اختصاص می‌دهد.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد ادامه داد: کمترین سهم پذیرفته شده‌ها در کارشناسی ارشد مربوط به گروه پزشکی و علوم پزشکی است که کمتر از یک درصد است.

وی همچنین در رابطه با افزایش شهریه‌ها در دانشگاه آزاد اظهار کرد: این افزایش 20 درصد بوده است که بعدا 13 درصد کاهش داشته و به 3 درصد رسیده است.

اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد در روز شنبه

وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در روز شنبه 16 شهریور ماه از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com، گفت: در مقطع دکتری امسال 65 هزار نفر در 176 رشته با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد 2000 نفر در دوره با آزمون و 500 نفر در دوره بدون آزمون پذیرفته می‌شوند.

رییس مرکز آزمون در خصوص نسبت جنسییتی پذیرفته‌شدگان، گفت:‌ در این دوره 39 درصد زن و 61 درصد مرد پذیرش شده‌اند که می‌توانند در واحدهای دانشگاهی ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل می‌دهند.

وی گفت:‌ پذیرفته‌شدگان باید در روز دوشنبه 18 شهریور 92 به واحد دانشگاهی پذیرفته شده مراجعه و ثبت‌نام قطعی را انجام دهند.

اقبالی با اشاره به اینکه در دوره دکترا مشغول جمع آوری رشته محل‌های جدید هستیم، گفت: اگر این رشته‌ محل‌ها به حد قابل توجهی برسد برای دوره دکتری تکمیل ظرفیت را خواهیم داشت.

اعلام نتایج کنکور کارشناسی در اواخر شهریور

وی همچنین به اعلام نتایج پذیرش بدون آزمون و با آزمون کارشناسی اشاره کرد و گفت: زمان اعلام نتایج تا دو هفته دیگر به داوطلبان اعلام می‌شود.

رییس مرکز آزمون توصیه کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت مواجه شدن با هر سوال یا ابهامی به سایت www.pubr-azmoon.com مراجعه کنند و در قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح کنند و یا به آدرس الکترونیکی آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسكریپت دارید ایمیل خود را ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 13 شهریور 1392 ، 12:33)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس