ویژگیهای معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی/ فعالیت 16000 دانشگاه در جهان (92/8/27)
ایران کنفرانس
ویژگیهای معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی/ فعالیت 16000 دانشگاه در جهان
بر اساس گزارش ایران کنفرانس و به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، سرپرست ISC با اشاره به مهمترین جزئیات رتبه بندی های دانشگاههای کشور، اعلام کرد که هم اکنون 16000 دانشگاه در سطح جهان فعالیت دارند .
جعفر مهراد درباره رتبه بندی QS و سایر رتبه بندیهای جهانی، گفت: چهار یا پنج سیستم رتبه بندی بین المللی وجود دارد که رویکرد جهانی دارند؛ این سیستم ها عبارتند از Times Higher Education World University Ranking (THE) ، QS “World University Ranking” ، CWTS Leiden Ranking ، Academic Ranking of World Universities (ARWU) و Webometrics Ranking می شوند.
رتبه بندی دانشگاه اندونزی
وی ادامه داد: همچنین، رتبه بندی دیگری وجود دارد که بر اساس پایداری محیطی، دانشگاه ها را رتبه بندی می کند. نام این رتبه بندی UI GreenMetric World University Ranking است که توسط دانشگاه اندونزی طراحی شده است. تایوان و ترکیه نیز نظام های رتبه بندی بین المللی تاسیس کرده اند. از طرف دیگر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز در سطح ملی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور را رتبه بندی می کند و اخیرا با تغییراتی که اتخاذ شده از سال 2014 میلادی دانشگاه های کشورهای اسلامی را رتبه بندی خواهد کرد .
معتبرترین رتبه بندیها
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به معتبرترین رتبه بندیها، اظهار داشت: نظام رتبه بندی ARWU معیارها و شاخص های کمی متفاوتی دارد که نسبت به سایر نظام ها تعیین شرایط این شاخص ها مشکلتر است. حتی معیار دیگری در ARWU وجود دارد که با چاپ مقاله در مقالات Science و Nature ارتباط دارد. استادان و پژوهشگران می دانند نشر مقاله در این دو مجله نسبت به سایر مجلات علمی دشوارتر است. اما معیارها و شاخصها در THE و QS قدری معتدل تر است.
مهراد تاکید کرد: هر چند با شاخص اشتهار که 40 درصد امتیازات از 100 امتیاز را در نظام های QS و THE به خود اختصصاص داده چندان موافق نیستم آن هم به این دلیل که این معیار، معیاری است کیفی و اشتهار و معروفیت از فردی به فرد دیگر و نیز از کشوری به کشور دیگر کاملا فرق می کند. در عین حال این دو نظام بین المللی معیارهای قابل توجهی دارند که با پژوهش، چاپ مقالات، استنادات و به ویژه با درآمدهای حاصل از انجام تحقیقات صنعتی سر و کار دارد .
نامناسب بودن توجه زیاد به رتبه های Webometrics
سرپرست ISC، ادامه داد: به اعتقاد من توجه زیاد به رتبه های Webometrics چندان مطلوب نیست. همه می دانیم وب سنجی با ارزیابی صفحات وب دانشگاه ها سر و کار دارد و نه با عملکرد دانشگاهها. از این رو گرچه Webometrics جزء نظام های رتبه بندی قلمداد شده است اما این رتبه بندی از نظر اهمیت و ارزش، اعتبار سایر نظام های بین المللی را ندارد. با نظام رتبه بندی لایدن نیز موافقم. موارد متفاوت از شاخص های نظام هایی است که در بالا بدان اشاره کردم. در اینجا رتبه بندی مورد استقبال دانشگاه های کشورهای مختلف قرار گرفته است. یکی از شاخص های مهم در رتبه بندی لایدن همکاریهای بین المللی است.
مهراد درباره اهمیت این شاخص، گفت: اهميت اين شاخص در اين واقعيت نهفته است که علم مرز جغرافيایی ندارد و همکاری های علمی فارغ از مرزهای جغرافیایی سیاسی نشان دهنده تعاملات و ارتباطات علمی بین دانشمندان و پژوهشگران است. رسیدن به این مرحله یعنی حضور در عرصه های دانش و جبهه های تحقیق.
نطام رتبه بندی ISC
وی درباره نظام رتبه بندی ISC، گفت: به طوری که اشاره کردم ISC نظام رتبه بندی کشورهای اسلامی است اما در ابتدا به خاطر کسب تجربه، رتبه بندی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور را آغاز کرد اما رتبه بندی جهان اسلام از سال 2014 آغاز خواهد شد. در ISC نیز توجه به شاخص های پژوهش در باب تولید علم، استنادها، نرخ رشد کارایی و نرخ رشد کیفیت حائز اهمیت است. در ISC به برندگان جوایز، بکارگیری استادان خارجی و نیز جذب دانشجویان خارجی توجه خاص شده است .
مهراد خاطرنشان کرد: همچنین شاخص تاثیرات اجتماعی و اقتصادی دانشگاه ها نیز مولفه ای است که در ISC عملکرد دانشگاه ها را از این منظر اندازه گیری می کند. رتبه بندی های QS و THE معیارها و شاخص های کلی تری دارند و در مقام سنجش، تعداد دانشجویان، تنوع هیئت علمی و دانشجویان را اندازه گیری می کند، اما با توجه به اطلاعاتی که به صورت رای گیری از اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران در سرتاسر جهان دریافت می کند این نظام به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و از این نظر دانش و اطلاعات اشخاصی را مورد استفاده قرار می دهد که درباره دانشگاه ها اظهار نظر می کنند.
نظام رتبه بندی لایدن
این مقام مسئول درباره نظام رتبه بندی لایدن، گفت: نظام رتبه بندی لایدن بر روی تولیدات علمی و تاثیر انتشارات علمی از 500 کشور دنیا کار رتبه بندی را انجام می دهد. نظام رتبه بندی Webometrics بر اساس تعداد پیوندهای سایر موسسات و ارگان هایی که در وب سایت دانشگاه ها موجود هستند کار رتبه بندی را انجام می دهد. تنوع دیدگاه و استفاده معیارها و شاخص های متفاوت می تواند کمک کند تا انواع روش های رتبه بندی از نظر توسعه و پیشرفت مدنظر دانشگاه های مختلف قرار گیرد.
دانشگاهها چگونه در رتبه بندیها صعود می کنند
مهراد درباره چگونگی صعود دانشگاهها به رتبه های بالا، تاکید کرد: با شناخت روش های نظام های رتبه بندی، دانشگاه های کوچک و بزرگ می توانند فعالیت هایی را تقویت کنند که موجب ارتقاء سطح آنها شود و در نهایت رتبه آنها پیشرفت کند. قدمت یک دانشگاه مسلما مسئله مهمی است چرا که باعث شهرت می شود و پیامد آن افزایش نظرات مثبت را در بر دارد همچنین باعث انتشار تعداد بالای مقالات علمی می شود که در همکاری با آن دانشگاه ها نگاشته می شوند.
فعالیت 16000 دانشگاه در جهان
وی با یادآوری این موضوع که تقریبا تعداد 16000 دانشگاه در جهان وجود دارد، اضافه کرد: اکثر رتبه بندی ها تقریبا 400 تا 500 رتبه برتر را نشان می دهند، پس با این حساب دانشگاه های کوچک ولی با عملکرد پژوهشی با کیفیت می توانند به رتبه های بالا صعود کنند، اما گاهی نام بسیاری از آنها در فهرست رتبه بندی ها به چشم نمی خورد. نکته دیگری در اینجا حائز اهمیت است و آن اینکه فلسفه رتبه بندی دانشگاه ها، ایجاد رقابت برای قرار گرفتن در رتبه های بالا است .
به گفته مهراد، دانشگاه و در این مورد دانشگاه های کوچک که ممکن است از توانایی های علمی کمتری برخوردار باشند باید با یک برنامه ریزی سنجیده و استراتژی مشخص راه ترقی را برای آینده قابل پیش بینی طراحی کنند. بدون طرح تفصیلی آموزشی و تحقیقاتی نمی توان رشدی را برای دانشگاه ها متصور بود. با وجود این وقتی به نتایج رتبه بندی های بین المللی و ISC نگاه می کنیم مشاهده می کنیم دانشگاه ها بدون توجه به تفاوت های احتمالی موجود در رتبه بندی های سالیانه شرکت می کنند و دانشگاهی از این نظر دلخور و ناامید نیست. در بعضی موارد، دانشگاه ها جهت شناخت وضعیت خود به داده های خام رتبه بندی احتیاج دارند که در این مورد همکاری های لازم به عمل می آید.
تاثیر رتبه بندی برای انتخاب یک دانشگاه
سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه رتبه یک دانشگاه برای انتخاب جهت تحصیل اهمیت دارد، اظهار داشت: پاسخ به این سوال بستگی به دانشجو دارد. از دید من بهترین راه این است که دانشجویان به دنبال دانشگاهی باشند که شهرت بالایی در رشته ای علمی و جذابیت برنامه های آموزشی و تحقیقاتی دارند. شهرت و رتبه لزوما دو مقوله یکسان نیستند، به خصوص اینکه در سطح برنامه و رشته های دانشگاهی اینگونه است.
وی ادامه داد: رتبه کلی یک دانشگاه نمی تواند به تنهایی جزییات دقیقی از یک دانشگاه را فراهم کند. در حال حاضر، تعدادی از رتبه بندی ها برنامه محور و رشته محور هستند اما ممکن است برای یک دانشجوی کارشناسی نکات دیگری نیز در یک رتبه بندی اهمیت داشته باشد. برای مثال، برای ورود به دانشگاه هایی با رتبه بندی بالا رقابت زیادی وجود دارد و این مسئله باعث می شود که متقاضیان نخبه خواهان پذیرفته شدن در این دانشگاه ها باشند که این یک امتیاز بزرگ است.
مهراد افزود: مطالعات زیادی در زمان های مختلف صورت گرفته که نشان دهنده اهمیت توانایی های فردی و تلاش برای کسب موفقیت بیشتر است که این ممکن است تا حدودی با نام دانشگاه های بزرگ جهان به عنوان یک" برند " در تضاد باشد. برای مثال ممکن است راندمان دانشجویانی که دانش آموخته دانشگاههای نه چندان معتبر هستند، به اندازه میزان موفقیت دانشجویانی که به دنبال دستاوردهای آکادمیک برای ورود به دانشگاه های معتبر هستند، یکسان باشد. صحت این مسئله که مدرک در بعضی امور کارساز است می تواند قابل قبول باشد اما در نهایت این توانایی هر فرد می باشد که ضامن موفقیت او است .
سرپرست ISC درباره خصوصیات دانشگاههایی که دانشجویان در جهان به دنبال آن هستند، گفت: یک دید منطقی برای پشتیبانی از این مدعا وجود دارد و آن هم دانشجویان بین المللی مستعد و والدین این دانشجویان که به ارزش گرایی معتقدند. مولفه های ارزش گذاری شامل فراگیری زبان، دانش و دورنمای شغلی است. برای انتخاب یک دانشگاه خواسته های دانشجو به صورت چشمگیری متفاوت است. اما از طریق آمارهای متفاوت بر این واقف هستیم که اکثر دانشجویان تحت تاثیر دوستان و والدین خود دانشگاه مقصد را انتخاب می کنند، هر چند که فهرست جداول نظام های مختلف رتبه بندی برای دانشجویان برتر در انتخاب دانشگاه های معتبر و تراز اول جهان اثر بسزایی دارد .
- جزئیات پذیرش دکتری دانشگاه امیرکبیر اعلام شد (1401/3/6)
- بررسی آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها (1401/3/4)
- برنامه زمانی مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۱ منتشر شد (1401/3/1)
- حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد با دولتی برابر شد (1401/2/31)
- نتایج مرحله دوم پذیرفتهشدگان دکتری اعلام شد (1401/2/29)
- نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/2/29)
- موافقت بانک مرکزی با وام ۶۰۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعضای هیأت علمی (1401/2/27)
- وزارت علوم آیین نامه ارتقای اساتید را بازنگری می کند (1401/2/26)
- شیوه نامه جدید جذب هیات علمی به دانشگاهها ابلاغ شد (1401/2/22)
- آییننامه تشویقی هیات علمی به ۳۲ پایه افزایش یافت (1401/2/20)
- ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی به تعویق افتاد (1401/2/18)
- برترین دانشگاههای دنیا در رشته حسابداری کدامند؟ (1401/2/16)
- ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رشته حقوق معرفی شدند (1401/2/15)
- برترین دانشگاههای دنیا در رشته پرستاری (1401/2/15)
- پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه خواجهنصیر تمدید شد (1401/2/11)
- برترین دانشگاههای جهان در رشته معماری (1401/2/7)
- برترین دانشگاههای جهان در رشته مهندسی مکانیک (1401/2/7)
- جزئیات نحوه برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/2/5)
- جزئیات ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی (1401/2/3)
- آغاز ثبتنام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران (1401/2/2)
- شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه الزهرا اعلام شد (1401/2/2)
- مهلت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد (1401/2/2)
- مهلت پذیرش بدون آزمون دکتری تربیت مدرس تمدید شد (1401/2/2)
- آغاز ثبتنام متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاهها از ۱۸ اردیبهشت (1401/1/29)
- نتایج اولیه کنکور دکتری۱۴۰۱ منتشر شد (1401/1/23)
- جزئیات اعطای گرنت فناوری به اعضای هیات علمی (1401/1/23)
- پیگیری طرح حذف سربازی برای پژوهشگران پسادکتری (1401/1/22)
- ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد آغاز شد (1401/1/15)
- آمادگی کامل دانشگاه ها برای شروع آموزش حضوری از ۱۴ فروردین (1401/1/7)
- مهلت ثبت نام دورههای فراگیر دانشگاه آزاد تمدید شد (1401/1/1)
- آغاز فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد از ۱۵ فروردین (1400/12/27)
- فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ کلید خورد (1400/12/23)
- دانشگاه شریف در مقطع دکتری دانشجوی بدون آزمون می پذیرد (1400/12/21)
- دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد (1400/12/16)
- کلاس های دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری می شود (1400/12/11)
- ستاد ملی کرونا کلاسهای دانشگاهها را در تمام مقاطع حضوری کرد (1400/12/7)
- اعلام جزئیات دریافت کارت کنکور دکتری ۱۴۰۱ (1400/11/28)
- حضور فیزیکی اعضای هیات علمی در دانشگاهها الزامی است (1400/11/19)
- حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها همسان می شود (1400/11/17)
- نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاهها (1400/11/10)
- تجارب اساتید دانشگاه از چالشهای آموزش مجازی (1400/11/01)
- دانشگاهها از بهمن ماه حضوری میشوند (1400/10/21)
- بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)
- پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی (1400/10/8)
- فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد (1400/10/6)
- تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی و قضات (1400/9/21)
- آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۱۶ آذر (1400/9/13)
- جزئیات فراخوان جذب اعضای هیات علمی آبان ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/9/12)
- مهلت ثبت نام جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها تمدید شد (1400/9/7)
- جلسات دفاع از پایان نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری شد (1400/8/29)
- آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ از اول آذر (1400/8/22)
- امتحانات پایان ترم دانشگاهها حضوری شد (1400/8/19)
- شرایط اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیات علمی مربی اعلام شد (1400/8/9)
- مشهورترین دانشگاه های جهان در ۲۰۲۱ معرفی شدند (1400/8/7)
- مصوبه جدید هیات عالی جذب درباره تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی (1400/7/27)
- نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/7/27)
- محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی لغو شد (1400/7/17)
- برنامهریزی برای افزایش حضور دانشجویان دکتری در فرصتهای مطالعاتی (1400/07/11)
- جزئیات وام های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید (1400/07/06)
- ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاهها (1400/7/3)
- تاریخ ثبت نام آزمون های کشوری سال ۱۴۰۱ اعلام شد (1400/6/28)
- شرط جذب هیات علمی در دانشگاه های غیرانتفاعی اعلام شد (1400/6/27)
- فراخوان جذب هیات علمی آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد (1400/6/8)
- نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد (1400/6/8)
- نوشتن مقاله در صدر تخلفات علمی (1400/6/6)
- نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تا ۱۰ شهریور اعلام میشود (1400/06/01)
- نتایج نهایی کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/05/24)
- زمان ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم اعلام شد (1400/05/16)
- همه چیز درباره آزمون کارشناسی ارشد؛ از اعلام نتایج اولیه تا انتخاب رشته (1400/05/08)
- کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد (1400/05/03)
- پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از رشتههای غیر مرتبط لغو شد (1400/04/20)
- امتیاز وزارت علوم برای فرزندآوری اساتید زن (1400/04/19)
- آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در شهرهای قرمز به تعویق افتاد (1400/04/14)
- ایرادات جدی آئیننامه جدید ارتقای اساتید (1400/04/12)
- فراخوان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح قانون ارتقاء اساتید(1400/4/1)
- فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم آبان/ ۹۰ درصد جذب براساس آمایش (1400/03/17)
- مصاحبه دوره دکتری چگونه برگزاری میشود؟ (1400/03/16)
- آمار انتخاب رشته داوطلبان و ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد (1400/3/1)
- ارائه بسته اینترنتی جدید به اعضای هیات علمی (1400/2/19)
- فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (1400/2/19)
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری تا 9 تیرماه
- تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس فیزیک ایران ۱۴۰۱
- یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
- دانشگاه علم و صنعت ایران، اولین کنفرانس بین المللی محیط ساخته شده در عصر دیجیتال را برگزار میکند
- تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا تا 26 خرداد
- برگزاری همایش بینالمللی انجمن مهندسان مکانیک در واحد تهران مرکزی
- سخنرانی برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۵ در کنفرانس انجمن فیزیک ایران
- برگزاری دومین کنفرانس بین المللی کاربرد مواد و ساخت پیشرفته در صنایع به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی تا 25 اردیبهشت، نمایه ISC
- چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار میشود
- برگزاری هشتمین دوره کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در اردیبهشتماه ۱۴۰۱
- برگزاری اولین کنفرانس توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالشها و توانمندیها
- اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید
- برگزاری اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران
- برگزاری ششمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری تا 15 اسفند
- برگزاری دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با نمایه ISC
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا تا 4 بهمن / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- نهمین کنفرانس بینالمللی رباتیک و مکاترونیک برگزار شد
- فراخوان ارسال مقاله به دومین کنفرانس ملی تغییرات محیطی
- دانشگاه سمنان برگزار کننده ششمین کنفرانس رشد بلور ایران
- ایران میزبان نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات
- برگزاری کنفرانس منطقهای آسیا و اقیانوسیه مددکاری اجتماعی برای اولین بار در ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران،معماری و توسعه شهری تا 7 آذر
- نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد
- تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
- فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» منتشر شد
- برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری تا 6 آبان
- دریافت آثار سیزدهمین جشنواره بینالمللی فارابی آغاز شد
- فراخوان شرکت در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی
- برگزاری اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی ایران
- یادآوری مهلت ارسال مقاله به ششمین کنفرانس رشدبلور ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات پنجمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران در یزد آغاز شد
- دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کلید خورد
- برگزاری پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران
- برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ایران
- برگزاری نخستین کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی در شهریور سال جاری
- جزئیات دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران
- برگزاری مجازی کنفرانس مهندسی برق ایران/بررسی چالش ها و فرصتهای پیش روی صنعت برق و مخابرات کشور
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، عمران، شهرسازی و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب،ISC
- فراخوان چهارمین جشنواره علمی «مریم میرزاخانی» اعلام شد
- چهارمین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری برگزار می شود
- APPLYING EDUCATION IN A COMPLEX WORLD - Spring 2023
- 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation
- The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference
- 19th International Symposium on Urban Communities and Humanities
- Borders and Walls: 2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- Twentieth International Conference on New Directions in the Humanities
- A FOCUS ON PEDAGOGY - Conference, Book and Publication Information
- 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching and Technology
- The Fifteenth International Conference on the Inclusive Museum
- The Seventeenth International Conference on the Arts in Society
- The Twelfth International Conference on Religion and Spirituality in Society
- The 19th International Learning and Technology Conference
- Twelfth International Conference on The Constructed Environment
- International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations
- 14th International Conference on Climate Change
- conference Cultures, Communities and Design
- The Eleventh International Conference on the Constructed Environment
- 5th International Conference on Banking, Insurance and Business Management
- The GLOCAL Conference on Asian Linguistic Anthropology 2021
- 22nd International Conference on Social Sciences
- The Environment A Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- The Art of Being Inhuman in the Times of Covid-19 Pandemic
- Fifteenth International Conference on Design Principles and Practices
- Seventeenth International Conference on Technology, Knowledge, and Society
- Twenty-first International Conference on Knowledge, Culture, and Change in Organizations
- The 5th Symposium on Damage Mechanism in Materials and Structures
- 15th Annual International Technology, Education and Development Conference
- International Conference on Electrical, Control and Instrumentation Engineering
- CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES
- SCOPUS indexed - International Conference on Petroleum, Renewable Energy...
- 11th IEEE International Conference on Computing Communication
- Twenty Ninth World Business Congress
- DUBAI 2020: RAPID CITIES – RESPONSIVE ARCHITECTURES
- 8th International Conference on Sustainable Development
- Eleventh International Conference on the Image
- LISD - International World Research Congress on Health Sciences
- 2020 Singapore Conference on Applied Psychology
- Thirteenth Global Studies Conference
- 2nd International Symposium of Design for Living with Water
- Intelligent Systems Conference (IntelliSys) 2020
- Eleventh International Conference on Sport and Society
- Twelfth International Conference on Climate Change: Impacts and Responses
- 2020 Interdisciplinary Conference on STEAM Education
- 10th International Social Sciences and Business Research Conference
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- IEEE International Conference on Informatics, IoT, and Enabling Technologies
- 7th International Conference on Gender and Women's Studies 2020
- International Conference on Arts and Cultures
- 5th Annual International Conference on Spirituality and Psychology 2020
- VII. International Architectural Design Conference
- 15th Annual Education and Development Conference
- IV. International Conference on Ecology, Ecosystems and Climate Change
- 14th Annual International Technology, Education and Development Conference
- The (Annual) Conference on Mediterranean and European Linguistic Anthropology 2020
- Computing Conference 2020 - Call for Papers
- 6th INTERNATIONAL CONGRESS ON VISUAL CULTURE
- International conference in HISTORIC CANTERBURY
- 5th Annual International Conference on Spirituality and Psychology 2020
- BEYOND 2020 - World Sustainable Built Environment conference
- 53rd International Business Research Conference
- Malaysia International Congress on Tropical Medicine
- 14th MBAcademy International Business Conference
- 6th International Conference on Masjid, Zakat, and Waqf
- 2019 SUMMER GLOBAL NURSING SYMPOSIUM
- 52nd International Business Research Conference
- THE CITY AND COMPLEXITY - LIFE, DESIGN AND COMMERCE IN THE BUILT ENVIRONMENT
- Eighteenth International Conference on New Directions in the Humanities
- 4th International Conference on Medicine and Natural Sciences
- Migrations 3rd Global Interdisciplinary Conference
- Antibody Engineering and Therapeutics Europe conference
- 22nd International Water Technology Conference
- 12th Annual Strangers in New Homelands Conference
- International Conference On Innovation and Technopreneurship
- International Conference on Engineering, Science, and Industrial Applications
- International Conference on Business, Big Data, and Decision Sciences
- 8th International Congress on Education and Learning
- 5th International Conference on Global Public Health 2019
- VI th International Eurasian Educational Research Congress
- International Congress on Arts and Cultures
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت اول )
- فرصت طلایی اخذ پذیرش از معتبرترین دانشگاه دولتی ایتالیا در مقاطع ارشد و دکتری
- راهنمای مقاله نویسی
- کد doi چیست؟
- نمایه DOAJ (Directory of Open Access Journals) چیست؟
- JCR یا Journal Citation Reports چیست؟
- فصل 3: روش تحقیق
- فصل دو تحقیق : بررسی منابع
- اجزاء فصل 1 تحقیق
- چگونه بيان مساله بنويسيم
- معرفی پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SpringerLink
- معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)
- معرفی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )
- معرفی پورتال جامع علوم انسانی
- معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SID
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SCOPUS
- مسیرهای انجام تحقیق
- انواع دیدمان (نگرش علمی به چیزی که مساله را برای ما روشن می کند)
- روشهای کشف حقیقت یا انواع استدلال
- ویژگی های یک تحقیق علمی
- تقسیم بندی تحقیق از نظر انواع
- تقسیم بندی تحقیق از نظر هدف
- معرفی سرویس ذخیره سازی ابری Google Drive
- نظريه، انواع نظريه و نقش آن در تحقيق
- مقیاس های اندازه گیری متغیرها
- متغير، انواع آن و روابط بين متغيرها در يك تحقيق
- نگاهی بر چارچوب نظری تحقيق
- ابزارهاي گردآوري اطلاعات : پرسشنامه و مصاحبه
- چرا مغز در اوج فعالیت منفجر نمیشود؟
- افزایش اعتماد به نفس با اسکن امواج مغزی
- تاثیر جایگاه اجتماعی بر سیستم ایمنی بدن
- حتی فیزیکدانان هم از ریاضی فراریاند!
- استقبال ناسا از نظرات و پیشنهادات جدید و متفاوت
- برجام مخفف چیست؟
- کل اینترنت در چند صفحه جای میگیرد؟
- شناسایی ناحیه آخ در مغز
- حیواناتی که سرطان را تشخیص میدهند
- دوستی انسان و رایانه در آینده نزدیک
- خواندنیهای شگفت انگیز درباره طلا
- خوابیدن بیش از ۸ ساعت خطرناک است!
- سگها دروغ را میفهمند
- بزرگترین پروژه کشف حیات فرازمینی آغاز شد
- «دکتر گوگل» از راه رسید
- کشف حیات میکروبی در اعماق زمین
- چرا بیشتر مورچهها چپدست هستند؟
- میزان وفاداری را با طول انگشتان بسنجید!
- آخ گفتن میتواند درد را کاهش دهد
- عنکبوتها هم شمارش کردن بلدند!
- کیمیاگری در یک تریلیونم ثانیه!
- 13 پیشبینی علمی سال 2015
- ساخت ابزار انقلابی برای کاهش فشار خون بالا
- شناسایی تأثیر آبوهوا بر زبان و صدای انسان
- تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
- اسپریها جایگزین قرصهای خواب آور میشوند
- مغز چگونه ترس را شناسایی میکند؟
- پاکسازی حافظه از خاطرات ترسناک با زردچوبه
- ابزاری آنلاین برای حل مسائل و معادلات ریاضی و جبر با راهحل
- گیاهانی که بدون مغز هوشمند عمل میکنند
- لیست انجمن های علمی ایران
- لیست دانشگاههای پیام نور
- لیست دانشگاههای علمی کاربردی
- لیست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای سراسری
- لیست پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی
- آدرس و تلفن واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای علوم پزشکی
- لیست دانشگاههای غیرانتفاعی
- لیست دانشگاههای مجازی
- لیست سازمانهای جهانی