جزئیات امتیازدهی فرهنگی به اعضای هیات علمی (93/4/17)
ایران کنفرانس
جزئیات امتیازدهی فرهنگی به اعضای هیات علمی
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرصتهای کسب امتیاز فرهنگی از دستورالعمل اجرایی ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه را بسیار گسترده خواند و به تشریح نحوه امتیازدهی فرهنگی برای ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، دکتر پرویز، به شرح جزئیات دستورالعمل اجرایی ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه پرداخت و گفت: اعضاء هیئت علمی با درجه استادیاری باید طی فرایندی که در دوره ای چهارساله اتفاق می افتد، امتیاز کافی را برای ورود به مرحله دانشیاری کسب کنند که البته همین فرآیند برای تبدیل وضعیت دانشیاری به استادی نیز اتفاق می افتد.
نحوه امتیازدهی به فعالیت های فرهنگی اعضاء هیئت علمی
وی با اشاره به ردیف های ماده سوم آیین نامه دستورالعمل اجرایی مبنی بر نحوه امتیازدهی فرهنگی گفت: این ردیف ها را دانشگاه تهیه نکرده و اصل ردیف در دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه وجود داشته است. در این میان مصادیقی را برای هر ردیف تهیه و سعی کردیم این مصادیق منطبق با فعالیت های اعضاء هیئت علمی حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران باشد.
وی به توضیح ردیف یک این ماده پرداخت و گفت: ردیف یک مربوط به تدوین کتاب، مقاله و تولید اثر بدیع و ارزنده هنری، با رویکرد اسلامی در حوزه های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: کتابی که در زمینه های تخصصی افراد مانند ارتوپدی نوشته می شود، مربوط به ماده یک نیست بلکه مرتبط با حوزه های تخصصی افراد است. در این میان مواردی داشته ایم که اعضاء هیات علمی علاوه بر تخصص خود، در حوزه های تربیتی یا فرهنگی نیز اثری تالیف کرده اند که در اینجا ارزیابی می شود.
وی ادامه داد: برای کتب تالیفی، کتب گردآوری شده، ترجمه کتاب و مقالات علمی پژوهشی و مقالات علمی ترویجی، نقد کتاب یا مقاله و حتی انتشار مقاله در جراید کثیرالانتشار به منظور آگاهی بخشی به عموم مردم امتیاز در نظر گرفته شده است.
پرویز ردیف یک این دستورالعمل را منجر به گسترش فعالیت های اجتماعی اعضاء هیات علمی دانست و افزود: به عنوان مثال الان که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، استاد تغذیه در کنار تدریس به دانشجویان و تالیف مقالات علمی، در مورد روزه داری برای عمومی مردم مقاله ای می نویسد و در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار منتشر می کند. از آنجایی که کار این استاد، یک فعالیت فرهنگی اجتماعی محسوب می شود و ممکن است تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد، می تواند از این ماده امتیاز بگیرد.
ردیف دوم، تهیه و تدوین پیوست فرهنگی
دکتر پرویز با شرح ردیف دوم این دستورالعمل گفت: ردیف دو، تهیه و تدوین پیوست فرهنگی برای کلیه فعالیت ها و همکاری موثر در اجرای امور فرهنگی بر اساس سیاست های کلی برنامه های پنج ساله توسعه و سیاست های متخذه توسط شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: ممکن است در این مورد همه فعالیت نداشته باشند ولی گروهی از اعضاء هیئت علمی در این زمینه مشارکت دارند یعنی در جاهایی که پیوست فرهنگی تهیه می شود، جنبه هایی از بخش های مرتبط با حوزه پزشکی و سلامت لحاظ می شود که برخی از اعضای هیئت علمی در آن فعالیت داشته اند.
وی با اشاره به مصادیق امور اجرایی فرهنگی گفت: اگر عضو هیئت علمی، در آیین نامه های اجرایی که برای فعالیت های فرهنگی در سطوح دانشگاهی و بالاتر نوشته شده مداخله داشته و یا در توسعه و ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی در سطح استانی، ملی و بین المللی و در مسابقات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی و نظایر آن همکاری داشته باشد، برای هر کدام امتیازی در نظر گرفته می شود.
پرویز فعالیت های قرآنی را از دیگر مصادیق ردیف 2 خواند و گفت: اگر فردی نسبت به حفظ قرآن کریم تلاش کرده باشد یا در مفاهیم آن فعالیتی داشته باشد، امتیاز کسب می کند.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: اگر فردی در طراحی و یا اجرای برنامه هایی که فرهنگ جهادی و تلاش برای خدمت رسانی به محرومان و ارائه خدمات عادلانه را ترویج می کند، فعالیت کند، از این ردیف امتیاز می گیرد. همچنین بحث حضور در این برنامه ها در ذیل یکی دیگر از ردیف ها دیده شده است.
وی با اشاره به دیگر مصداق کسب امتیاز در این ردیف گفت: اگر کسی در دوره هایی که منجر به کاهش تخلفات و ارتقاء اخلاق حرفه ای می شود، تدریس داشته باشد، به ازای هر چهار ساعت تدریس یک امتیاز کسب می کند.از این ماده استفاده کردیم و بر آن شدیم تا فعالیت های اخلاقی و فعالیت هایی که در حوزه ارتقاء اخلاق حرفه ای اتفاق می افتد را در جایی لحاظ کنیم و به آن امتیاز دهیم و افراد را تشویق کنیم تا در این برنامه ها مشارکت داشته باشند.
ردیف سوم، ارائه مشاوره فرهنگی
وی با اشاره به موضوع ردیف 3 دستورالعمل گفت: این ردیف مربوط به ارائه مشاوره فرهنگی و یا همکاری موثر با تشکل های قانونمند دانشجویان و اعضای هیئت علمی و طلاب و نهادهای فرهنگی فعال در دانشگاه و یا حوزه های علمیه به منظور ترویج فعالیت در حوزه فرهنگی است.
پرویز ضمن بیان مصادیق ردیف 3 گفت: تشکل های قانونی برای اساتید یا دانشجویان از مصادیق این ردیف است که عضویت عادی در آن امتیاز کمتر و مسئولیت داشتن در این تشکل ها شامل امتیاز بیشتری است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: همکاری با نهادهای فرهنگی دانشگاه به عنوان مثال معاونت فرهنگی، دفتر هم اندیشی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، شوراهای فرهنگی و هیات های مذهبی دانشگاه دارای امتیازاتی است. حتی در دستورالعمل پیش بینی شده که اگر کسی با رویکرد فرهنگی در برگزاری برنامه های شبکه های صدا و سیما مشارکت داشته باشد، می تواند امتیاز بگیرد که البته فعالیت در این حیطه شامل حوزه تخصصی فرد نیست.
استاد مشاور فرهنگی، موضوع ردیف چهارم
پرویز ردیف چهارم را مربوط به استاد مشاور فرهنگی دانست و گفت: اساتید مشاور یک بخش شاید پراهمیت اما کمتر مورد توجه باشند و باید تا جای ممکن، فعالیت اساتید مشاور را تشدید کنیم.
وی افزود: در مقاطع زمانی خاصی در دانشگاه بحث اساتید مشاور بسیار فعال بوده و از حالت استاد مشاور صرف که تنها برگه های آموزشی را امضاء می کرده و هیچ فعالیت دیگری نداشته است، جدا بوده است.این استاد با دانشجویان ارتباط داشته و مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشجویان را حل می کرده است.
وی با بیان آن که حکم استاد مشاور توسط معاون دانشجویی و فرهنگی صادر می شد گفت: الان هم معاونت دانشجویی و فرهنگی احکام این اساتید مشاور را صادر می کند و از این اساتید برای کمک به تربیت دانشجویان استفاده می شود که برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، 0.7 امتیاز برای هر ترم در نظر گرفته شده است. همچنین حداکثر سقف امتیاز در این ماده پنج امتیاز است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: بخش هایی وجود دارد که اگر اساتید در آن حوزه ها فعالیت کنند، هم به ارتقاء دانشگاه کمک می کنند و هم امتیاز کافی برای ماده یک ارتقاء کسب می کنند. ممکن است این پرسش برای برخی از اساتید مطرح شود که هیچ کدام از این موارد به کار تخصصی ما مربوط نیست و در پاسخ می توان گفت که این دستورالعمل یک دستورالعمل جامع است که افراد به راحتی می توانند از آن امتیاز بگیرند. به عنوان مثال بسیاری از اساتید توانایی آن را که استاد مشاور فرهنگی باشند دارند و می توانند به ارتقاء دانشگاه کمک کنند.
ارائه طرح های فرهنگی و تربیتی، از مصادیق مهم ردیف پنجم
پرویز با اشاره به ردیف پنجم دستورالعمل گفت: این ردیف مربوط به مسئولیت پذیری در اصلاح و هدایت نگرش های مطلوب فرهنگی و مشارکت با انجام فعالیت های فرهنگی، تربیتی، اجتماعی و با عناوین مشابه برای کلیه اقشار دانشگاهی اعم از دانشجویان، اساتید و کارکنان با کسب موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت است.ارائه طرح های فرهنگی، تربیتی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان که به تصویب نهادهای ذیربط در دانشگاه رسیده باشد و مشارکت در تدوین آنها از مصادیق آن است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: گاهی اوقات فردی توانایی ارائه طرح را ندارد ولی می تواند در صورت وجود چنین طرحی در برخی از حوزه های تربیتی و فرهنگی در مورد آن سخنرانی کند که برای آن امتیاز در نظر گرفته شده است.
وی شرکت در نشست های فرهنگی را از دیگر مصادیق این ردیف دانست و افزود: ممکن است کسی توانایی سخنرانی نداشته باشد ولی علاقه مند باشد تا در نشست های هم اندیشی که در دانشکده ها و دانشگاه برگزار می شود، شرکت کند که برای شرکت در این نشست ها و حضور موثر و فعال در آن امتیاز در نظر گرفته شده است.همچنین شرکت در اردوهای جهادی نیز منجر به کسب امتیاز می شود.
پرویز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر مصادیق ردیف پنجم دانست و گفت: برای طراحی و یا اجرای این برنامه ها و همچنین حضور در این برنامه ها امتیاز لحاظ شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: به عنوان مصداق ذکر شده که اگر عضو هیات علمی در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود شرکت داشته باشد، به ازای هر100 ساعت یک امتیاز می گیرد چرا که باید میان اساتیدی که در این برنامه ها مشارکت و کمک می کنند با اساتیدی که در این زمینه ها فعالیت ندارند، تفاوت وجود داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه های جهادی بهداشتی درمانی در دانشگاه گفت: اساتیدی که توانایی های تخصصی دارند، اگر در این برنامه ها شرکت کنند، به عنوان مثال در ویزیت رایگان بیماران شرکت کنند، به ازای هر 20 ساعت یک امتیاز کسب می کنند. برنامه های جهادی بهداشتی درمانی فرصتی است که هم دانشگاه از حضور این اساتید استفاده کند و هم اساتید در بین مردم حضور پیدا کنند، خدمت رسانی کنند و در ازای این فعالیت ها امتیاز کسب کنند.
ردیف ششم، حائز بالاترین ارزش امتیاز فرهنگی
وی موضوع ردیف 6 را استمرار در تقید و پایبندی به ارزش های دینی، فرهنگی، ملی، انقلابی و صداقت و امانتداری با تایید کمیسیون تخصصی ذیربط خواند و گفت: اعضاء هیئت علمی حداقل پنج امتیاز باید از آن کسب کنند و فاصله امتیازات در این ردیف بین پنج تا 10 امتیاز است.
پرویز در توضیح ردیف ششم دستورالعمل اجرایی ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه گفت: این ردیف بین پنج تا ده امتیاز دارد که استمرار در تقید و پایبندی به ارزش های دینی، فرهنگی، ملی، انقلابی و صداقت و امانت داری با تایید کمیسیون تخصصی ذی ربط است.
وی ردیف ششم را متشکل از امور سلبی و ایجابی دانست و گفت: برخی امور سلبی مانند نداشتن مخالفت صریح و آشکار با اصول اعتقادی و ارزش های اسلامی، تظاهر نکردن به ظواهر و نمادهای غیراسلامی، نامتعارف و مبتذل، نقض نکردن قوانین و مقررات دانشگاه، تبلیغ، ترویج، حمایت و دفاع کردن از فرهنگ منحط غرب و نظام سلطه و وابستگی نداشتن به احزاب و جریانات غیرقانونی، منحله، ضدانقلاب و معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرقه های ضاله است.
وی عدم وجود امور سلبی را منجر به کسب پنج امتیاز حداقلی از کمیسیون دانست و گفت: بیش از پنج امتیاز تا سقف 10 امتیاز مستلزم حسن شهرت در مصادیق ایجابی است و به افرادی داده می شود که تعهد و پایبندی آنها به فرایض و اخلاق اسلامی و حسن معاشرت با دانشجویان و همکاران و نظایر آن به اثبات رسیده باشد.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: اگر کسی قوانین و مقررات دانشگاه را نقض کند، ممکن است نتواند آن پنج امتیاز را کسب کند. چرا که نقض نکردن قوانین دانشگاه یکی از شروط کسب این امتیاز است. همچنین فضائل اضافی اعضای هیئت علمی باعث می شود که امتیاز بیشتری بگیرند.
وی با اشاره به چگونگی دریافت 10 امتیاز کامل از این دستورالعمل گفت: عضو هیات علمی از ردیف شش حداقل پنج امتیاز و از مجموع سایر ردیف ها حداقل پنج امتیاز باید کسب کند که مجموعاً 10 امتیاز می شود.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: از آنجایی که افراد در دانشکده ها بیشتر مورد شناخت هستند، از کمیته های دانشکده ها درخواست کردیم که با دقت به افراد امتیاز دهند تا کمیسیون مجبور به تغییر امتیازات نشود.
ردیف هفتم، کسب جوایز فرهنگی
دکتر پرویز با اشاره به ردیف 7 دستورالعمل گفت: این ردیف مربوط به کسب جوایز فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مسئولیت های فرهنگی و نظایر آن است.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: برخی اساتید تالیفات ارزشمندی در حوزه های تخصصی خود دارند که این تالیفات در حوزه تخصصی ممکن است جوایزی کسب کند مثلاً کتاب سال جمهوری اسلامی شود یا جوایز دیگری مانند جایزه فارابی را کسب کند.
وی تالیفات حوزه تخصصی را شامل دریافت امتیاز در این ردیف ندانست و گفت: مصادیقی که مربوط به حوزه فرهنگی هستند، اگر برنده جوایزی شوند، موفقیت در کسب آن جوایز نیز به عنوان امتیاز مضاعف در نظر گرفته می شود.
ردیف هشتم، طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی های نظریه پردازی
پرویز ضمن توضیح ردیف هشتم دستورالعمل گفت: این ردیف مربوط به طراحی و مشارکت فعالانه در برگزاری کرسی های نقد و نظریه پردازی با تایید مرجع ذی صلاح است که ممکن است شامل حال بسیاری از اساتید نشود.
ردیف9 فرصتی مناسب برای کسب امتیاز فرهنگی
پرویز با اشاره به ردیف نهم این ماده گفت: این ردیف مربوط به شرکت در کارگاههای دانش افزایی و توانمندسازی اعضاء هیات علمی در زمینه فرهنگی، تربیتی، اجتماعی با ارائه گواهی معتبر است که اگر فرد در این کارگاههای آموزشی به عنوان مدرس یا شرکت کننده حضور داشته باشد، امتیاز می گیرد.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: ردیف نهم برای مواردی گذاشته شده که افراد در سایر بندها نتوانسته اند امتیاز لازم را بگیرند و لازم است در دوره های آموزشی شرکت کنند.
وی با بیان آن که توصیه می کنیم افراد از سایر بندها امتیاز بیاورند گفت: اعضاء هیات علمی برای کسب امتیاز لازم پایبند آن نباشند که در کلاس های آموزشی حوزه های مختلف فرهنگی شرکت کنند.
برای این که این ردیف به گونه ای نباشد که افراد به شکل بی انگیزه در این کلاس ها آموزشی شرکت کنند، معاونت فرهنگی برنامه مفصلی در حوزه های مختلف تربیتی، اخلاقی، آموزش مبانی دین و حتی در حوزه های هنر تدارک دیده است و در این در حوزه ها از مدرسین دعوت می شود و برنامه های جامعی برای این کارگاهها در معاونت فرهنگی در نظر گرفته شده است.
اهداف اجرای ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه
پرویز با اشاره به اهداف اجرای ماده یک گفت:هدف از اجرای ماده یک جلب مشارکت اعضاء هیات علمی در تربیت صحیح دانشجویان و رشد و ارتقاء خود اساتید بوده است، به همین دلیل در دستورالعمل اجرایی مصوب هیات رییسه ذکر شده که یک نفر عضو هیات علمی متقاضی ارتقاء نمی تواند تمام پنج امتیاز را تنها از ماده نه و شرکت در کلاس های آموزشی اخذ کند و حتماً باید از بقیه مواد هم امتیاز کسب کند.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: در دستورالعمل اجرایی ماده یک آیین نامه ارتقاء سعی کردیم از فرصت پیش آمده حداکثر استفاده را نماییم. بدین صورت که اولاً فعالیت اساتیدی که پیش از این در امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مشارکت داشته اند و الان هم دارند، دیده و امتیازی برای آن در نظر گرفته شود و در ثانی اساتید را ترغیب و تشویق کنیم تا در فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و خارج از دانشگاه حضور پیدا کنند و بدانند در صورت حضور امتیازی به فعالیت هایشان داده می شود.
وی با اشاره به ناآشنا بودن برخی اساتید به ماده یک و تصور مشکل بودن کسب امتیاز از این ماده گفت: در دستورالعملی که تدوین کردیم، مصادیق دستورالعمل اول را گسترش دادیم تا هیچ عضو هیات علمی دانشگاه وجود نداشته نباشد که مراجعه کند و بگوید توانایی کسب هیچ امتیازی از این دستورالعمل را ندارد.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: در دستورالعمل فعلی که ملاک عملکرد دانشگاه در ماده یک است، اگر فرضاً فردی عضو شورای اخلاق دانشگاه، دانشکده یا بیمارستانی باشد، برایش امتیاز در نظر گرفته شده است. چرا که یک عضو هیئت علمی نمی تواند بگوید وظیفه ام تنها درمان بیماران است.
گستردگی فرصت های کسب امتیاز فرهنگی
پرویز شرکت در اردوهای جهادی ویزیت رایگان بیماران را از دیگر موارد دارای امتیاز دانست و گفت: حتی اگر یک عضو هیات علمی هیچ فعالیتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نداشته باشد، می تواند در این فعالیت که توسط دانشگاه برگزار می شود و سیاست کلان وزارت بهداشت است، شرکت کند و امتیاز بگیرد.
معاون فرهنگی دانشگاه افزود: راه باز است تا عضو هیات علمی در هر حوزه ای که علاقه مند است، فعالیت کند. مثلاً می تواند در جلسات کرسی های اخلاق شرکت کند، در زمینه ترویج اخلاق حرفه ای مشارکت داشته باشد و در شوراهای برنامه ریزی شرکت کند.
وی با بیان آن که در مورد ماده یک، فضا بسته نیست و افراد فکر نکنند که نمی توانند امتیاز کافی کسب کنند گفت: اگر فردی امتیاز کم آورد، می تواند در کلاس های آموزشی شرکت کرده و امتیاز خود را دریافت نماید. خوشبختانه به این کلاس ها هم تنوع کافی بخشیده شده است.
- جزییات آیین نامه جدید پسادکتری (1402/1/2)
- زمان ثبتنام ۵ آزمون سال ۱۴۰۳ اعلام شد (1402/1/1)
- معیارهای اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی تغییر کرد (1401/12/25)
- آغاز ثبت نام آزمون آیلتس از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ (1401/12/14)
- پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با یک مرکز دیگر ادغام شد (1401/12/10)
- زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد (1401/12/7)
- آغاز توزیع کارت شرکت در کنکور دکتری سال ۱۴۰۲ از ۸ اسفند (1401/12/3)
- مجوز جذب اعضای هیات علمی بدون آمایش صادر نمی شود (1401/11/27)
- پذیرش بدون کنکور دکتری و ارشد در پردیس ارس دانشگاه تهران (1401/11/26)
- جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها (1401/11/16)
- افزایش ۱۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی برای سال آینده (1401/11/14)
- آغاز ثبتنام فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد از ۱۵ بهمن (1401/11/12)
- جزییات شاخص های دریافت پایه تشویقی اعضای هیات علمی (1401/11/7)
- اینترنت بدون فیلتر برای اساتید دانشگاه فعال می شود (1401/11/4)
- آزمون "یوس" برای نخستین بار در کشور برگزار میشود (1401/11/2)
- جزئیات اعطای تسهیلات وام فرزندآوری و حمایت از خانواده کارکنان دانشگاه آزاد (1401/10/28)
- توقف ثبتنام داوطلبان آزمون آیلتس موقت است (1401/10/22)
- اعلام ضوابط تدریس دانشجویان دکتری غیر هیأت علمی دانشگاه آزاد (1401/10/18)
- محدودیت بورس کوتاه مدت خارج از کشور لغو شد (1401/10/14)
- علوم انسانی بیشترین تقاضای جذب هیات علمی را به خود اختصاص داد (1401/10/10)
- اعلام لیست جدید دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت علوم (1401/10/3)
- آغاز ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم (1401/9/26)
- ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ آغاز شد (1401/9/16)
- آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد از ۱۶ آذر (1401/9/10)
- آیین نامه تسهیل جذب نخبگان به عنوان هیات علمی تدوین شد (1401/9/1)
- جزئیات سهمیه های کنکور دکتری سال ۱۴۰۲/ سهم سهمیه ها از ظرفیت (1401/8/27)
- دانشجویان دکتری می توانند در کنکور دکتری ۱۴۰۲ ثبت نام کنند (1401/8/23)
- آغاز ثبتنام آزمون دکتری از 22 آبان/اعلام مواد امتحانی و ضرایب دروس آزمون (1401/8/21)
- آیین نامه پذیرش دانشجوی استاد محور به زودی ابلاغ می شود (1401/8/16)
- فراخوان جذب اعضای هیأت علمی آبان ۱۴۰۱ کلید خورد(1401/8/16)
- بخشنامه جدید دانشگاه برای افزایش سقف تسهیلات جعاله کارکنان (1401/8/15)
- ضوابط ویژه جذب نخبگان در هیات علمی دانشگاه ها اعلام شد (1401/8/13)
- آغاز اعلام نیاز دانشگاهها برای جذب هیأت علمی از ۱۴ آبان (1401/8/5)
- نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاهها تصویب شد (1401/8/1)
- نگاهی به فلسفه وجودی پردیسهای خودگردان و آورده مالی آنها برای دانشگاه (1401/7/26)
- شهریه های پردیس خودگردان ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی (1401/7/15)
- طرح جدید مرکز جذب وزارت علوم برای جذب اساتید به صورت حق التدریس (1401/7/12)
- دانشگاهها باید از منابع داخلی حقوق حق التدریسها را پرداخت کنند (1401/7/2)
- مهلت ثبتنام جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد تمدید شد (1401/7/2)
- آئیننامه موظفی اعضای هیات علمی پژوهشی اصلاح می شود (1401/7/1)
- زنان عضو هیات علمی، حقوق کمتری دریافت میکنند (1401/7/1)
- اجرای آزمایشی طرح استاد محوری در دانشگاهها/بهرهمندی دانشجویان برتر دکتری از حق انتخاب استاد (1401/6/29)
- پیشنهاد کوتاه شدن دوره کارشناسی ارشد (1401/6/28)
- فراخوان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد آغاز شد (1401/6/21)
- نرخ اجاره بهای خوابگاههای ۱ تا ۹ نفره/جدول ارزانترین و گرانترینها (1401/6/19)
- افزایش ۵ تا ۳۹درصدی شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید (1401/6/19)
- حقوق پژوهشگر پسادکترا معادل ۷۰ تا ۸۰ درصد حقوق یک استادیار/ چالش بیمه پژوهشگران مستقل (1401/6/16)
- کارنامه نهایی داوطلبان آزمون ارشد دانشگاه آزاد منتشر شد (1401/6/12)
- فرزندان هیات علمی در کنکور ۱۴۰۱ سهمیه ای در پذیرش و انتقال ندارند (1401/6/10)
- نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ اعلام شد (1401/6/7)
- نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ این هفته اعلام می شود (1401/6/6)
- جزئیات تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/6/5)
- اعلام جزئیات رشته ها و مواد امتحانی کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ (1401/6/5)
- مغایرت مصوبات دانشجویان انتقالی از خارج با عدالت آموزشی/ انتقال در ۳ رشته علوم پزشکی ممنوع شود (1401/6/3)
- جزئیات ثبتنام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه تهران (1401/6/2)
- جزییات ثبتنام پذیرفتهشدگان دکتری در دانشگاه شریف (1401/6/2)
- آغاز ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در مقطع دکتری علم و صنعت (1401/6/2)
- کارنامه کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ منتشر شد (1401/6/1)
- سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی در کنکور وجود ندارد (1401/5/29)
- اسامی پذیرفتهشدگان نهایی کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ اعلام شد (1401/5/28)
- ۲۰ درصد پذیرش دانشجویان دکتری از سال آینده استاد محور می شود (1401/5/26)
- سهمیه جذب هیات علمی دو فراخوان اردیبهشت و آبان ۱۴۰۱ اعلام شد (1401/5/24)
- رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ اعلام شد(1401/5/23)
- زمانبندی فراخوان جذب هیات علمی آبان ۱۴۰۱ وزارت علوم اعلام شد (1401/5/19)
- توقف پرداخت تسهیلات وام مسکن اعضای هیات علمی توسط برخی از بانکها (1401/5/16)
- زمان برگزاری اولین کنکور ۱۴۰۲ مشخص شد/آزمونهای ارشد و دکتری همزمان برگزار میشوند (1401/5/11)
- روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب هیات علمی اعلام شد (1401/5/11)
- فراخوان جذب پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه حکیم سبزواری (1401/5/10)
- مهلت ثبتنام متقاضیان جذب هیأت علمی تا ۴ مرداد تمدید شد (1401/5/2)
- تقویم جدید زمانبندی فراخوان های جذب هیات علمی (1401/5/1)
- جزئیات تحصیل همزمان در دورشته یا دومقطع غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/4/30)
- ضرورت اصلاح آیین نامه اعضای هیات علمی مرتبط با کارمندان (1401/4/22)
- ثبتنام متقاضیان جذب هیأت علمی آغاز شد (1401/4/20)
- جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/4/15)
- کاهش ساعت موظفی تدریس هیات علمی فناور دانشگاه آزاد (1401/4/13)
- آغاز فراخوان جدید جذب هیات علمی/ مصوبه افزایش سن جذب اجرا می شود (1401/4/11)
- تغییر نحوه جذب نخبگان در هیات علمی دانشگاهها بررسی می شود (1401/4/5)
- راهاندازی رشته جرمیابی دیجیتال در دانشگاه تربیت مدرس (1401/4/4)
- توضیح دبیر هیات عالی جذب درباره مصوبه امتیاز تاهل در جذب اساتید (1401/3/29)
- نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اعلام شد (1401/3/29)
- برگزاری همایش ملی «زبانهای ایرانی و ادبیات بومی زاگرس» در لرستان
- اولین همایش ملی رویکرد انتقادی در فضای مجازی برگزار می شود
- ۲۹ اسفند آخرین فرصت ارسال مقاله به کنگره هوش مصنوعی در علوم پزشکی
- همایش ملی آمایش سرزمین برگزار میشود
- تمدید مهلت ارسال مقالات دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- تمدید مهلت ارسال مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- همایش بینالمللی «تاریخ منطق در جهان اسلام» برگزار میشود
- ارسال ۶۷۹ مقاله زبان فارسی به بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علومپزشکی
- نهمین سمینار ملی مشاوره ژنتیک در شیراز برگزار میشود
- نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت برگزار میشود
- همایش «سواد مالی و سرمایه گذاری هوشمندانه» برگزار میشود
- برگزاری همایش ملی بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی ؛ مبانی انسانشناختی
- ششمین سمپوزیوم بین المللی کرایوبیولوژی و بیوبانک پژوهشگاه رویان برگزار می شود
- اعلام آخرین مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری تا 6 اسفند
- ۱۱۸ مقاله ارسالی به همایش بینالمللی «سیره علوی» پذیرفته شد
- برگزاری دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار در تیر ماه 1402 در دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- چهاردهمین کنگره بینالمللی قلب و عروق در شیراز برگزار میشود
- برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری در تیر ماه 1402 در دانشگاه هنر اسلامی تبریز
- برگزاری چهارمین همایش بینالمللی صلح و حل منازعه
- سومین کنفرانس بین المللی حقوق ساخت برگزار می شود
- برگزاری هفتمین همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری در کرمانشاه
- تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی «فقه و تربیت»
- فراخوان همایش «چهل سال طراحی صنعتی» منتشر شد
- یزد میزبان همایش سراسری طب کار و بیماریهای شغلی
- برگزاری هفدهمین همایش ملی و یازدهمین جشنواره نظام پیشنهادها
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا
- نخستین کنفرانس ملی طبیعت درمانی بسکی در گلستان برگزار می شود
- چهارمین سمپوزیوم بین المللی سرطان از آزمایشگاه تا بالین پژوهشگاه رویان برگزار می شود
- کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت برگزار می شود
- دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان دهمین کنفرانس انرژیهای تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران
- مهلت ارسال مقالات به چهارمین همایش ملی خیر ماندگار تمدید شد
- دهمین کنفرانس منطقهای «سیرد» در تهران برگزار میشود
- هجدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی ۲۷ دی ماه جاری برگزار می شود
- سومین کنفرانس بینالمللی گردشگری بیابان لوت برگزار میشود
- فراخوان نخستین همایش ملی «هنر و توسعه» منتشر شد
- برگزاری همایش بین المللی مدل سازی مدیریت آب در دانشگاه بیرجند
- آخرین مهلت ارسال مقاله به کنفرانس ملی و بینالمللی یاددهی و یادگیری الکترونیکی
- فراخوان ثبتنام نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- فراخوان همایش چشمانداز منطقهای میراث راه ابریشم
- آخرین مهلت ارسال مقاله به کنفرانس بینالمللی پیشرفتهای اخیر در مهندسی راهآهن
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری فقط تا 25 دی
- ارسال ۲۰۰ مقاله به اولین همایش ملی علوم انسانی کاربردی و زندگی معاصر
- همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در کرمانشاه برگزار میشود
- برگزاری نخستین همایش علمی دانشجویی علوم ورزشی
- دوازدهمین کنفرانس ملی بهرهوری روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه در یزد برگزار می شود
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات دومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- همایش روز ملی زیستفناوری برگزار می شود
- برگزاری همایش ملی مدلها و روشهای توانمندسازی گردشگری در لرستان
- Poland Government Scholarship 2023-24 for International Students (Master and PhD)
- Korea National University of Arts Scholarship 2023-24 for International Students (Master and PhD)
- Toyohashi University of Technology MEXT Scholarship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- Abu Dhabi University Scholarships 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Hamad Bin Khalifa University Scholarship 2023 in Qatar (Master and PhD)
- United Arab Emirates University Scholarships 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Radboud University Masters Scholarship 2023-24 in Netherland (Master)
- Shanghai Jiaotong University Scholarship 2023-24 in China (Master and PhD)
- Erasmus Mundus Scholarship Program 2023 in Europe (Master)
- University of Tokyo Summer Internship 2023-24 in Japan ( bachelor’s degree )
- Khalifa University Graduate Scholarship 2023-24 in UAE (Master and PhD)
- Deakin University Scholarship 2023-24 in Australia (Master and PhD)
- University of Ottawa Admission Scholarship 2023-24 in Canada (Master and PhD)
- Oxford University Clarendon Scholarship 2023 in UK (Master and PhD)
- Hokkaido University Presidents Fellowship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- CERN Administrative Student Program 2023-24 in Switzerland
- University of South Australia Research Scholarships 2023-24 (Master and PhD)
- Yokohama National University Scholarship 2023-24 in Japan (Master and PhD)
- GIST International Scholarships 2023-24 in South Korea (Master and PhD)
- University of Tasmania Research Scholarships 2023-24 in Australia (Master and PhD)
- Victoria University of Wellington Scholarship 2023-24 in New Zealand(Master and PhD)
- IST International Scholarships 2023-24 for International Students in Austria (PhD)
- چرا مغز در اوج فعالیت منفجر نمیشود؟
- افزایش اعتماد به نفس با اسکن امواج مغزی
- تاثیر جایگاه اجتماعی بر سیستم ایمنی بدن
- حتی فیزیکدانان هم از ریاضی فراریاند!
- استقبال ناسا از نظرات و پیشنهادات جدید و متفاوت
- برجام مخفف چیست؟
- کل اینترنت در چند صفحه جای میگیرد؟
- شناسایی ناحیه آخ در مغز
- Sixteenth International Conference on Climate Change: Impacts & Responses
- Twentieth International Conference on Environmental, Cultural, Economic & Social Sustainability
- Fourteenth International Conference on The Constructed Environment
- 1st International GAME Conference - Global Advances in Management and Economics
- 2023 Asia-Pacific Conference on Economics and Finance
- 2023 Singapore Conference on Applied Psychology
- 11th International Conference on Sustainable Development
- 5th Canadian International Conference on Humanities and Social Sciences
- MPOB International Palm Oil Congress and Exhibition (PIPOC 2023)
- Thirteenth International Conference on Food Studies
- Fourteenth International Conference on The Image
- Thirteenth Interdisciplinary Conference - Aging and Social Change Research Network
- International Research Conference on Management and Humanities
- The International Conference on Business and Economics
- The 6th International Conference on Future of Women 2023
- 4th International Conference on Machine Learning, IOT and Blockchain MLIOB 2023
- International Conference on Civil and Environmental Engineering (I2C2E)
- International conference on Applied Science Mathematics and Statistics
- International Conference on Business Management and Humanities
- International Conference on Medicine, Nursing and Healthcare
- International Conference on Agricultural and Biological Science (ICABS)
- The End of Life Experience 4th Global Interdisciplinary Conference
- 2022 Singapore Conference on Applied Psychology 'LIVE'
- 2022 Open Distance and eLearning Conference Virtual Conference
- 10th Biennial Academy of World Business, Marketing and Management Development Conference
- Singapore Conference on Sport Science 'LIVE'
- Singapore Conference on Applied Psychology 'LIVE'
- Thirteenth International Conference on The Constructed Environment
- APPLYING EDUCATION IN A COMPLEX WORLD - Spring 2023
- 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation
- The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference
- 19th International Symposium on Urban Communities and Humanities
- Borders and Walls: 2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- Twentieth International Conference on New Directions in the Humanities
- A FOCUS ON PEDAGOGY - Conference, Book and Publication Information
- 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching and Technology
- The Fifteenth International Conference on the Inclusive Museum
- The Seventeenth International Conference on the Arts in Society
- The Twelfth International Conference on Religion and Spirituality in Society
- The 19th International Learning and Technology Conference
- Twelfth International Conference on The Constructed Environment
- International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations
- 14th International Conference on Climate Change
- conference Cultures, Communities and Design
- The Eleventh International Conference on the Constructed Environment
- 5th International Conference on Banking, Insurance and Business Management
- The GLOCAL Conference on Asian Linguistic Anthropology 2021
- 22nd International Conference on Social Sciences
- The Environment A Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- The Art of Being Inhuman in the Times of Covid-19 Pandemic
- Fifteenth International Conference on Design Principles and Practices
- Seventeenth International Conference on Technology, Knowledge, and Society
- Twenty-first International Conference on Knowledge, Culture, and Change in Organizations
- The 5th Symposium on Damage Mechanism in Materials and Structures
- 15th Annual International Technology, Education and Development Conference
- International Conference on Electrical, Control and Instrumentation Engineering
- CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES
- SCOPUS indexed - International Conference on Petroleum, Renewable Energy...
- 11th IEEE International Conference on Computing Communication
- Twenty Ninth World Business Congress
- DUBAI 2020: RAPID CITIES – RESPONSIVE ARCHITECTURES
- 8th International Conference on Sustainable Development
- Eleventh International Conference on the Image
- LISD - International World Research Congress on Health Sciences
- 2020 Singapore Conference on Applied Psychology
- Thirteenth Global Studies Conference
- 2nd International Symposium of Design for Living with Water
- Intelligent Systems Conference (IntelliSys) 2020
- Eleventh International Conference on Sport and Society
- Twelfth International Conference on Climate Change: Impacts and Responses
- 2020 Interdisciplinary Conference on STEAM Education
- 10th International Social Sciences and Business Research Conference
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- IEEE International Conference on Informatics, IoT, and Enabling Technologies
- 7th International Conference on Gender and Women's Studies 2020
- International Conference on Arts and Cultures
- 5th Annual International Conference on Spirituality and Psychology 2020
- VII. International Architectural Design Conference
- 15th Annual Education and Development Conference
- چالشهای فرآیند داوری مقالات علمی
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت اول )
- فرصت طلایی اخذ پذیرش از معتبرترین دانشگاه دولتی ایتالیا در مقاطع ارشد و دکتری
- راهنمای مقاله نویسی
- کد doi چیست؟
- نمایه DOAJ (Directory of Open Access Journals) چیست؟
- JCR یا Journal Citation Reports چیست؟
- فصل 3: روش تحقیق
- فصل دو تحقیق : بررسی منابع
- اجزاء فصل 1 تحقیق
- چگونه بيان مساله بنويسيم
- معرفی پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SpringerLink
- معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)
- معرفی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )
- معرفی پورتال جامع علوم انسانی
- معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SID
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SCOPUS
- مسیرهای انجام تحقیق
- انواع دیدمان (نگرش علمی به چیزی که مساله را برای ما روشن می کند)
- روشهای کشف حقیقت یا انواع استدلال
- ویژگی های یک تحقیق علمی
- تقسیم بندی تحقیق از نظر انواع
- تقسیم بندی تحقیق از نظر هدف
- معرفی سرویس ذخیره سازی ابری Google Drive
- نظريه، انواع نظريه و نقش آن در تحقيق
- مقیاس های اندازه گیری متغیرها
- متغير، انواع آن و روابط بين متغيرها در يك تحقيق
- نگاهی بر چارچوب نظری تحقيق
- لیست انجمن های علمی ایران
- لیست دانشگاههای پیام نور
- لیست دانشگاههای علمی کاربردی
- لیست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای سراسری
- لیست پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی
- آدرس و تلفن واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای علوم پزشکی
- لیست دانشگاههای غیرانتفاعی
- لیست دانشگاههای مجازی
- لیست سازمانهای جهانی