بهترین رتبهبندیهای دانشگاهی کدامند؟ (94/8/10)
بهترین رتبهبندیهای دانشگاهی کدامند؟
رتبهبندیهای دانشگاهی ثابت کردهاند که در ذهنیت داوطلبان ورود به آموزش عالی تاثیرگذارند و کسب یک رتبه قابل قبول در رتبهبندیهای جهانی برای دانشگاهها و مؤسسات آموزشی بسیار با اهمیت است، زیرا دانشجویان زیادی در سراسر دنیا با استناد به این رتبهبندیها، دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از دیلی تلگراف، با توجه به اینکه هر سال رتبهبندیهای مختلفی از سوی مراکز مختلف منتشر میشود، همواره دانشجویان میخواهند بدانند که باید به کدامیک از این رتبهبندیها رجوع کنند. برای فارغالتحصیلان دانشگاهی جواب بسیار ساده است، زیرا آن دسته از رتبهبندیهایی که بیشترین همخوانی را با تجربیات دانشجویان آن دانشگاه دارد، رتبهبندی مناسب و قابل استنادتری است.
اما برای کسانی که هنوز تحصیلات آکادمیک خود را شروع نکردهاند و قصد دارند با توجه به این رتبهبندیهای تصمیم بگیرند، پیدا کردن رتبهبندی مناسب کاری مشکل است. به همین دلیل این گزارش قصد دارد نگاهی اجمالی به انواع رتبهبندیهایی که سالانه از سوی مراکز مختلف منتشر میشود، داشته باشد.
رتبهبندی QS:
رتبهبندی جهانی مؤسسه کیو اس (Quacquarelli Symonds) یک رتبهبندی انگلیسی است که سپتامبر (شهریور) هر سال منتشر میشود. این مؤسسه اولین رتبهبندی خود را در سال 2004 با ارزیابی 3000 دانشگاه و مؤسسه آموزشی شروع کرد، و یک رتبهبندی از 400 دانشگاه برتر جهان ارائه داد. دانشگاههایی نیز که رتبه آنها بیشتر از 400 بود در دستهبندیهای ده تایی مانند 401 تا 410 قرار گرفتند.
دانشگاهها در این رتبهبندی در 4 شاخص نظیر علاقه به تحقیق، آموزش، امکان استخدام دانشجویان و جایگاه بینالمللی دستهبندی میشوند. برای بررسی هر شاخص 6 مقیاس با وزن متفاوت در نظر گرفته میشود، مقیاسهایی نظیر اعتبار علمی دانشگاهها با توجه به نتایج پیمایش جهانی مراکز آکادمیک (40%)، اعتبار اعضای دانشگاه بر حسب پیمایش جهانی فارغالتحصیلان شاغل (10%)، سرانه دانشکده/دانشجویان (20%)، استنتاد به منابع علمی هر دانشکده (20%)، سرانه دانشجویان بینالمللی (5%) و سرانه کارمندان بینالمللی (5%) در این رتبهبندی لحاظ میشود. مؤسسه کیو اس همچنین یک رتبهبندی بر حسب رشتههای دانشگاهی و دانشکدهها نیز منتشر میکند.
رتبهبندی پیمایش نشنال استودنت (National Student Survey):
این رتبهبندی نیز یک رتبهبندی انگلیسی است که بین ماههای ژانویه تا آوریل (دی تا فروردین) به بررسی دانشگاهها میپردازد و نتایج رتبهبندی خود را در آگوست منتشر میکند، این رتبهبندی اولینبار در سال 2005 منتشر شد و هر ساله اطلاعات مفیدی درباره کیفیت ارائه دروس در اختیار دانشجویانی که قصد دارند وارد دانشگاه شوند قرار میدهد.
دانشجویان به 23 سوال درباره 6 جنبه مختلف تجربههای آموزشی از قبیل نحوه تدریس، حمایتهای آکادمیک، توسعه شخصی و رضایت عمومی و... جواب میدهند. دانشگاههایی که نتوانند 50% میزان پاسخگویی را بهدست آورند در این رتبهبندی جای نمیگیرند.
رتبهبندی ورد یونیورسیتی (The World University Rankings):
ورد یونیورسیتی رنگینک فهرستی جامع از دانشگاههای سراسر جهان ارائه میدهد. مسئول این رتبهبندی معتقد است که این رتبهبندی بهترین فهرست را درباره عملکرد دانشگاهها سراسر دنیا منتشر میکند، رتبهبندیای که شامل بررسی شاخصهایی نظیر نحوه تدریس اعضای هیأتعلمی، تحقیقات، انتقال دانش و چشمانداز بینالمللی است.
این رنکینگ توجه افراد زیادی را که قصد دارند وارد دانشگاههای بشوند، به خود جلب کرده است.
رتبهبندی ورد رپوتوشن (World Reputation Rankings):
مسئولین این رتبهبندی معتقدند برای بهدست آوردن اعتبار باید سالها زحمت کشید اما ممکن است این اعتبار با یک اشتباه کوچک، در یک لحظه از بین برود، این رتبهبندی بیشتر بر پایه دیدگاه عمومی است که درباره دانشگاهها وجود دارد. دانشگاههای برتر جهان همواره از مسئولان این رتبهبندی میخواهند که شاخصهایی نظیر کیفیت تدریس و تحقیقات را در نظرسنجیهای خود لحاظ کنند.
رتبهبندی 100 under 50 rankings:
این رتبهبندی از مرزهای رتبهنبدیهای سنتی فراتر میرود و تنها بر روی آندسته از دانشگاههایی تمرکز می کند که در 50 سال اخیر راهاندازی شدهاند.
همچنین بر روی شاخصهای اندازهگیری سایر رتبهبندیها تمرکز میکند که شامل 13 شاخص است و در 5 دسته مانند تدریس، تحقیقات، میزان استناد، درآمد صنعتی و وجه بینالمللی تأکید میکند. اگر کسی قصد دارد از بین دانشگاههای تازهتأسیستر دانشگاهی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند، این رتبهبندی میتواند بسیار راهگشا باشد.
Whatuni Student Choice Awards:
سایت Whatuni.com هر ساله رتبهبندیای را منتشر میکند. در این رتبهبندی افراد شرکت ننده در نظر سنجی بر اساس مطالعه نظراتی که دانشجویان آن دانشگاهها در مورد دانشگاه بر روی این سایت منتشر کردهاند، به رنکینگ نمره میدهند. دستهبندیهای موجود در سایت شامل بورسهای تحصیلی، انجمنهای اجتماعی، آینده شغلی، سرفصل دروس و تحقیقات، اتحادیههای دانشجویی، حمایتهای دانشگاهی، تصحیلات و وجه بینالمللی و... میشود.
برای اینکه دانشگاهی بتواند در این رتبهبندی جایگاه داشته باشد، باید حداقل 100 مرور درباره آن نوشته شود، همچنین در سال 2015 مقرر شد که حداقل 20 هزار دانشجو باید درباره این مرورها نظر خود را نوشته باشند. لازم به ذکر است منتقدان این رتبهبندی اعتقاد دارند که این نمونهگیری کوچک است.
راهنمای کامل اموزش (Complete University Guide):
راهنمای کامل آموزش با مشارکت دانشگاه منفیلد، آوریل (فروردین) هر سال منتشر میشود. این رتبهبندی برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد و هرساله با استفاده از روش تبدیل z، به بررسی 9 معیار میپردازد. در این تبدیل وزنهای زیر در نظر گرفته شده است.
1.5 نمره برای میزان رضایت دانشجویان، 1 نمره برای پذیرش دانشجو، ارزیابی پژوهشی، چشماندازهای تحصیلات تکمیلی، سرانه دانشجویان- کارکنان و افتخارات دانشگاه، 0.5 نمره برای میزان و کیفیت تحقیقهای دانشگاهی، تسهیلات دانشگاهی و مواردی از این دست در نظر گرفته میشود.
هر کدام از این رتبهبندیهای متداول بر روی موراد مختلفی تمرکز میکنند، به عنوان مثال، اگر دانشجویی قصد دارد دانشگاهی را انتخاب کند که بیشترین میزان رضایت را برای دانشجویان فراهم کرده است، نشنال استودنت (the National Student Survey) بهترین رتبهبندی در این زمینه را منتشر میکند. یا اگر میخواهند بدانند که دانشگاهی خاص در دید دانشگاهیان چه جایگاهی دارد، تایمز هایر اجوکشین (times higher education) بهترین رتبهبندیها را ارائه میدهد.
- جزئیات پذیرش دکتری دانشگاه امیرکبیر اعلام شد (1401/3/6)
- بررسی آسیب شناسی نظام ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاهها (1401/3/4)
- برنامه زمانی مصاحبه کنکور دکتری ۱۴۰۱ منتشر شد (1401/3/1)
- حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد با دولتی برابر شد (1401/2/31)
- نتایج مرحله دوم پذیرفتهشدگان دکتری اعلام شد (1401/2/29)
- نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/2/29)
- موافقت بانک مرکزی با وام ۶۰۰ میلیون تومانی تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعضای هیأت علمی (1401/2/27)
- وزارت علوم آیین نامه ارتقای اساتید را بازنگری می کند (1401/2/26)
- شیوه نامه جدید جذب هیات علمی به دانشگاهها ابلاغ شد (1401/2/22)
- آییننامه تشویقی هیات علمی به ۳۲ پایه افزایش یافت (1401/2/20)
- ثبت نام در فراخوان جذب هیات علمی به تعویق افتاد (1401/2/18)
- برترین دانشگاههای دنیا در رشته حسابداری کدامند؟ (1401/2/16)
- ۱۰ دانشگاه برتر جهان در رشته حقوق معرفی شدند (1401/2/15)
- برترین دانشگاههای دنیا در رشته پرستاری (1401/2/15)
- پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه خواجهنصیر تمدید شد (1401/2/11)
- برترین دانشگاههای جهان در رشته معماری (1401/2/7)
- برترین دانشگاههای جهان در رشته مهندسی مکانیک (1401/2/7)
- جزئیات نحوه برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد اعلام شد (1401/2/5)
- جزئیات ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی (1401/2/3)
- آغاز ثبتنام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران (1401/2/2)
- شرایط پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه الزهرا اعلام شد (1401/2/2)
- مهلت ثبت نام پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه شریف تمدید شد (1401/2/2)
- مهلت پذیرش بدون آزمون دکتری تربیت مدرس تمدید شد (1401/2/2)
- آغاز ثبتنام متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاهها از ۱۸ اردیبهشت (1401/1/29)
- نتایج اولیه کنکور دکتری۱۴۰۱ منتشر شد (1401/1/23)
- جزئیات اعطای گرنت فناوری به اعضای هیات علمی (1401/1/23)
- پیگیری طرح حذف سربازی برای پژوهشگران پسادکتری (1401/1/22)
- ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد آغاز شد (1401/1/15)
- آمادگی کامل دانشگاه ها برای شروع آموزش حضوری از ۱۴ فروردین (1401/1/7)
- مهلت ثبت نام دورههای فراگیر دانشگاه آزاد تمدید شد (1401/1/1)
- آغاز فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد از ۱۵ فروردین (1400/12/27)
- فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ کلید خورد (1400/12/23)
- دانشگاه شریف در مقطع دکتری دانشجوی بدون آزمون می پذیرد (1400/12/21)
- دستورالعمل نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه کشوری ابلاغ شد (1400/12/16)
- کلاس های دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری می شود (1400/12/11)
- ستاد ملی کرونا کلاسهای دانشگاهها را در تمام مقاطع حضوری کرد (1400/12/7)
- اعلام جزئیات دریافت کارت کنکور دکتری ۱۴۰۱ (1400/11/28)
- حضور فیزیکی اعضای هیات علمی در دانشگاهها الزامی است (1400/11/19)
- حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها همسان می شود (1400/11/17)
- نحوه معافیت از بیمه قراردادهای پژوهشی دانشگاهها (1400/11/10)
- تجارب اساتید دانشگاه از چالشهای آموزش مجازی (1400/11/01)
- دانشگاهها از بهمن ماه حضوری میشوند (1400/10/21)
- بکارگیری متقاضیان جذب هیات علمی قبل از تایید مرکز جذب وزارت علوم ممنوع شد (1400/10/17)
- پاسخ وزارت علوم به ابهامات بخشنامه همسانسازی حقوق اعضای هیات علمی (1400/10/8)
- فرایند ارزیابی مدارک دانشجویان خارج از کشور اعلام شد (1400/10/6)
- تعیین سقف حقوق اعضای هیات علمی و قضات (1400/9/21)
- آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۱۶ آذر (1400/9/13)
- جزئیات فراخوان جذب اعضای هیات علمی آبان ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/9/12)
- مهلت ثبت نام جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها تمدید شد (1400/9/7)
- جلسات دفاع از پایان نامه و رساله دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری شد (1400/8/29)
- آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ از اول آذر (1400/8/22)
- امتحانات پایان ترم دانشگاهها حضوری شد (1400/8/19)
- شرایط اعطای مأموریت آموزشی به اعضای هیات علمی مربی اعلام شد (1400/8/9)
- مشهورترین دانشگاه های جهان در ۲۰۲۱ معرفی شدند (1400/8/7)
- مصوبه جدید هیات عالی جذب درباره تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی (1400/7/27)
- نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/7/27)
- محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی لغو شد (1400/7/17)
- برنامهریزی برای افزایش حضور دانشجویان دکتری در فرصتهای مطالعاتی (1400/07/11)
- جزئیات وام های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید (1400/07/06)
- ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاهها (1400/7/3)
- تاریخ ثبت نام آزمون های کشوری سال ۱۴۰۱ اعلام شد (1400/6/28)
- شرط جذب هیات علمی در دانشگاه های غیرانتفاعی اعلام شد (1400/6/27)
- فراخوان جذب هیات علمی آبان ۱۴۰۰ و اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شد (1400/6/8)
- نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد (1400/6/8)
- نوشتن مقاله در صدر تخلفات علمی (1400/6/6)
- نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تا ۱۰ شهریور اعلام میشود (1400/06/01)
- نتایج نهایی کنکور دکتری ۱۴۰۰ اعلام شد (1400/05/24)
- زمان ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم اعلام شد (1400/05/16)
- همه چیز درباره آزمون کارشناسی ارشد؛ از اعلام نتایج اولیه تا انتخاب رشته (1400/05/08)
- کارت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد (1400/05/03)
- پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از رشتههای غیر مرتبط لغو شد (1400/04/20)
- امتیاز وزارت علوم برای فرزندآوری اساتید زن (1400/04/19)
- آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد در شهرهای قرمز به تعویق افتاد (1400/04/14)
- ایرادات جدی آئیننامه جدید ارتقای اساتید (1400/04/12)
- فراخوان شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح قانون ارتقاء اساتید(1400/4/1)
- فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم آبان/ ۹۰ درصد جذب براساس آمایش (1400/03/17)
- مصاحبه دوره دکتری چگونه برگزاری میشود؟ (1400/03/16)
- آمار انتخاب رشته داوطلبان و ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه آزاد (1400/3/1)
- ارائه بسته اینترنتی جدید به اعضای هیات علمی (1400/2/19)
- فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی (1400/2/19)
- تمدید مهلت ارسال مقالات هشتمین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری تا 9 تیرماه
- تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس فیزیک ایران ۱۴۰۱
- یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد
- دانشگاه علم و صنعت ایران، اولین کنفرانس بین المللی محیط ساخته شده در عصر دیجیتال را برگزار میکند
- تمدید مهلت ارسال مقالات هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا تا 26 خرداد
- برگزاری همایش بینالمللی انجمن مهندسان مکانیک در واحد تهران مرکزی
- سخنرانی برنده جایزه نوبل فیزیک ۲۰۱۵ در کنفرانس انجمن فیزیک ایران
- برگزاری دومین کنفرانس بین المللی کاربرد مواد و ساخت پیشرفته در صنایع به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی تا 25 اردیبهشت، نمایه ISC
- چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار میشود
- برگزاری هشتمین دوره کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و چهارمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- برگزاری مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران در اردیبهشتماه ۱۴۰۱
- برگزاری اولین کنفرانس توسعه اجتماعی و فرهنگی در ایران: چالشها و توانمندیها
- اولین کنفرانس کشاورزی و امنیت غذایی برگزار گردید
- برگزاری اولین کنفرانس ملی عدالت اجتماعی در ایران
- برگزاری ششمین دوره کنگره سالانه بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری تا 15 اسفند
- برگزاری دومین کنفرانس بین المللی معماری، عمران، شهرسازی، محیط زیست و افق های هنر اسلامی توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با نمایه ISC
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا تا 4 بهمن / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- نهمین کنفرانس بینالمللی رباتیک و مکاترونیک برگزار شد
- فراخوان ارسال مقاله به دومین کنفرانس ملی تغییرات محیطی
- دانشگاه سمنان برگزار کننده ششمین کنفرانس رشد بلور ایران
- ایران میزبان نهمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات
- برگزاری کنفرانس منطقهای آسیا و اقیانوسیه مددکاری اجتماعی برای اولین بار در ایران
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران،معماری و توسعه شهری تا 7 آذر
- نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد
- تمدید مهلت ارسال مقاله به کنفرانس دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
- فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی «شهید مطهری» منتشر شد
- برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری تا 6 آبان
- دریافت آثار سیزدهمین جشنواره بینالمللی فارابی آغاز شد
- فراخوان شرکت در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی
- برگزاری اولین کنفرانس ملی دیپلماسی اقتصادی ایران
- یادآوری مهلت ارسال مقاله به ششمین کنفرانس رشدبلور ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات به هفتمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات پنجمین کنگره بین المللی توسعه کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ایران
- تمدید مهلت ارسال مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری
- تمدید مهلت ارسال مقالات ششمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا / دانشگاهKasem Bundit بانکوک
- کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران در یزد آغاز شد
- دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کلید خورد
- برگزاری پنجاه و دومین کنفرانس ریاضی ایران
- برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ایران
- برگزاری نخستین کنفرانس ملی کشاورزی و امنیت غذایی در شهریور سال جاری
- جزئیات دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران
- برگزاری مجازی کنفرانس مهندسی برق ایران/بررسی چالش ها و فرصتهای پیش روی صنعت برق و مخابرات کشور
- آخرین تمدید مهلت ارسال مقالات کنفرانس ملی معماری، عمران، شهرسازی و افق های هنر اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب،ISC
- فراخوان چهارمین جشنواره علمی «مریم میرزاخانی» اعلام شد
- چهارمین کنفرانس بین المللی و پنجمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری برگزار می شود
- APPLYING EDUCATION IN A COMPLEX WORLD - Spring 2023
- 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation
- The Aging and Social Change: Twelfth Interdisciplinary Conference
- 19th International Symposium on Urban Communities and Humanities
- Borders and Walls: 2nd Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- Twentieth International Conference on New Directions in the Humanities
- A FOCUS ON PEDAGOGY - Conference, Book and Publication Information
- 6th Canadian International Conference on Advances in Education, Teaching and Technology
- The Fifteenth International Conference on the Inclusive Museum
- The Seventeenth International Conference on the Arts in Society
- The Twelfth International Conference on Religion and Spirituality in Society
- The 19th International Learning and Technology Conference
- Twelfth International Conference on The Constructed Environment
- International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations
- 14th International Conference on Climate Change
- conference Cultures, Communities and Design
- The Eleventh International Conference on the Constructed Environment
- 5th International Conference on Banking, Insurance and Business Management
- The GLOCAL Conference on Asian Linguistic Anthropology 2021
- 22nd International Conference on Social Sciences
- The Environment A Global Inclusive Interdisciplinary Conference
- The Art of Being Inhuman in the Times of Covid-19 Pandemic
- Fifteenth International Conference on Design Principles and Practices
- Seventeenth International Conference on Technology, Knowledge, and Society
- Twenty-first International Conference on Knowledge, Culture, and Change in Organizations
- The 5th Symposium on Damage Mechanism in Materials and Structures
- 15th Annual International Technology, Education and Development Conference
- International Conference on Electrical, Control and Instrumentation Engineering
- CONFERENCE 2020: RAPID CITIES - RESPONSIVE ARCHITECTURES
- SCOPUS indexed - International Conference on Petroleum, Renewable Energy...
- 11th IEEE International Conference on Computing Communication
- Twenty Ninth World Business Congress
- DUBAI 2020: RAPID CITIES – RESPONSIVE ARCHITECTURES
- 8th International Conference on Sustainable Development
- Eleventh International Conference on the Image
- LISD - International World Research Congress on Health Sciences
- 2020 Singapore Conference on Applied Psychology
- Thirteenth Global Studies Conference
- 2nd International Symposium of Design for Living with Water
- Intelligent Systems Conference (IntelliSys) 2020
- Eleventh International Conference on Sport and Society
- Twelfth International Conference on Climate Change: Impacts and Responses
- 2020 Interdisciplinary Conference on STEAM Education
- 10th International Social Sciences and Business Research Conference
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- ICEAI 2020 Construct a Low Carbon Society
- IEEE International Conference on Informatics, IoT, and Enabling Technologies
- 7th International Conference on Gender and Women's Studies 2020
- International Conference on Arts and Cultures
- 5th Annual International Conference on Spirituality and Psychology 2020
- VII. International Architectural Design Conference
- 15th Annual Education and Development Conference
- IV. International Conference on Ecology, Ecosystems and Climate Change
- 14th Annual International Technology, Education and Development Conference
- The (Annual) Conference on Mediterranean and European Linguistic Anthropology 2020
- Computing Conference 2020 - Call for Papers
- 6th INTERNATIONAL CONGRESS ON VISUAL CULTURE
- International conference in HISTORIC CANTERBURY
- 5th Annual International Conference on Spirituality and Psychology 2020
- BEYOND 2020 - World Sustainable Built Environment conference
- 53rd International Business Research Conference
- Malaysia International Congress on Tropical Medicine
- 14th MBAcademy International Business Conference
- 6th International Conference on Masjid, Zakat, and Waqf
- 2019 SUMMER GLOBAL NURSING SYMPOSIUM
- 52nd International Business Research Conference
- THE CITY AND COMPLEXITY - LIFE, DESIGN AND COMMERCE IN THE BUILT ENVIRONMENT
- Eighteenth International Conference on New Directions in the Humanities
- 4th International Conference on Medicine and Natural Sciences
- Migrations 3rd Global Interdisciplinary Conference
- Antibody Engineering and Therapeutics Europe conference
- 22nd International Water Technology Conference
- 12th Annual Strangers in New Homelands Conference
- International Conference On Innovation and Technopreneurship
- International Conference on Engineering, Science, and Industrial Applications
- International Conference on Business, Big Data, and Decision Sciences
- 8th International Congress on Education and Learning
- 5th International Conference on Global Public Health 2019
- VI th International Eurasian Educational Research Congress
- International Congress on Arts and Cultures
- چگونه يك مقاله علمي بنويسيم؟ ( قسمت اول )
- فرصت طلایی اخذ پذیرش از معتبرترین دانشگاه دولتی ایتالیا در مقاطع ارشد و دکتری
- راهنمای مقاله نویسی
- کد doi چیست؟
- نمایه DOAJ (Directory of Open Access Journals) چیست؟
- JCR یا Journal Citation Reports چیست؟
- فصل 3: روش تحقیق
- فصل دو تحقیق : بررسی منابع
- اجزاء فصل 1 تحقیق
- چگونه بيان مساله بنويسيم
- معرفی پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SpringerLink
- معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)
- معرفی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC )
- معرفی پورتال جامع علوم انسانی
- معرفی بانک اطلاعات نشریات کشور - مگ ایران
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SID
- معرفی پایگاه اطلاعاتی SCOPUS
- مسیرهای انجام تحقیق
- انواع دیدمان (نگرش علمی به چیزی که مساله را برای ما روشن می کند)
- روشهای کشف حقیقت یا انواع استدلال
- ویژگی های یک تحقیق علمی
- تقسیم بندی تحقیق از نظر انواع
- تقسیم بندی تحقیق از نظر هدف
- معرفی سرویس ذخیره سازی ابری Google Drive
- نظريه، انواع نظريه و نقش آن در تحقيق
- مقیاس های اندازه گیری متغیرها
- متغير، انواع آن و روابط بين متغيرها در يك تحقيق
- نگاهی بر چارچوب نظری تحقيق
- ابزارهاي گردآوري اطلاعات : پرسشنامه و مصاحبه
- چرا مغز در اوج فعالیت منفجر نمیشود؟
- افزایش اعتماد به نفس با اسکن امواج مغزی
- تاثیر جایگاه اجتماعی بر سیستم ایمنی بدن
- حتی فیزیکدانان هم از ریاضی فراریاند!
- استقبال ناسا از نظرات و پیشنهادات جدید و متفاوت
- برجام مخفف چیست؟
- کل اینترنت در چند صفحه جای میگیرد؟
- شناسایی ناحیه آخ در مغز
- حیواناتی که سرطان را تشخیص میدهند
- دوستی انسان و رایانه در آینده نزدیک
- خواندنیهای شگفت انگیز درباره طلا
- خوابیدن بیش از ۸ ساعت خطرناک است!
- سگها دروغ را میفهمند
- بزرگترین پروژه کشف حیات فرازمینی آغاز شد
- «دکتر گوگل» از راه رسید
- کشف حیات میکروبی در اعماق زمین
- چرا بیشتر مورچهها چپدست هستند؟
- میزان وفاداری را با طول انگشتان بسنجید!
- آخ گفتن میتواند درد را کاهش دهد
- عنکبوتها هم شمارش کردن بلدند!
- کیمیاگری در یک تریلیونم ثانیه!
- 13 پیشبینی علمی سال 2015
- ساخت ابزار انقلابی برای کاهش فشار خون بالا
- شناسایی تأثیر آبوهوا بر زبان و صدای انسان
- تأثیر یادگیری زبان دوم در تقویت قدرت مغز
- اسپریها جایگزین قرصهای خواب آور میشوند
- مغز چگونه ترس را شناسایی میکند؟
- پاکسازی حافظه از خاطرات ترسناک با زردچوبه
- ابزاری آنلاین برای حل مسائل و معادلات ریاضی و جبر با راهحل
- گیاهانی که بدون مغز هوشمند عمل میکنند
- لیست انجمن های علمی ایران
- لیست دانشگاههای پیام نور
- لیست دانشگاههای علمی کاربردی
- لیست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای سراسری
- لیست پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی
- آدرس و تلفن واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی
- لیست دانشگاههای علوم پزشکی
- لیست دانشگاههای غیرانتفاعی
- لیست دانشگاههای مجازی
- لیست سازمانهای جهانی