بوی بدن جایگزین اثر انگشت می‌شود

ایران کنفرانس

بوی بدن جایگزین اثر انگشت می‌شود

امروزه با پیشرفت فناوری از شیوه های مختلفی برای تعیین هویت افراد استفاده می شود از جمله اثر انگشت، اسکن عنبیه و تشخیص چهره اما محققان به تازگی بوی بدن را به عنوان شکل جدیدی از ابزارهای تشخیص هویت بیومتریک عرضه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه اسپانیایی Politécnica de Madrid می گویند نشانه های رایحه منحصر به فرد بدن هر کس، مدت زمان کافی حفظ می شود و می توان با استفاده از حسگرهایی، با دقت 85 درصد هویت فرد را بدین وسیله تشخیص داد.

محققان اسپانیایی در پاسخ به این سئوال که با وجود شیوه های تشخیص هویت کنونی چه نیازی به ارائه شکل جدیدی از تشخیص هویت بیومتریک است، می گویند گاهی اوقات افراد بویژه اگر سوء سابقه داشته باشند، تمایلی به اسکن انگشت و یا عنبیه خود ندارند. اما آنها حسگرهای رایحه خوان ساخته اند که می تواند این افراد را از طریق بوی بدنشان شناسایی کند.

این دانشگاه در حال ساخت این سیستم با همکاری یک شرکت فناوری است.

آنها می گویند اگرچه این شیوه هنوز به دقت سگ های پلیس نیست و نمی تواند به اندازه این حیوان بوی افراد را تشخیص دهد اما با وجود عوامل مختل کننده بوی تن مانند تغییر رژیم غذایی، حاشیه خطای این سیستم جدید کمتر از 15 درصد است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس