ثبت سوابق دمای جهان در گوگل ارث

ایران کنفرانس

ثبت سوابق دمای جهان در گوگل ارث

محققان سوابق گسترده و پرکاربرد دمای آب‌وهوای سراسر جهان را روی گوگل‌ارث قابل‌دسترس کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان هواشناسی دانشگاه ایست انگلیای بریتانیا برای دسترس‌پذیری و شفافیت داده‌های آب‌و‌هوای گذشته و تغییر هواشناسی، یکی از پرکاربردترین سوابق آب‌و‌هوایی زمین را از طریق گوگل‌ارث ارائه داده‌اند.

«واحد تحقیقات آب‌و‌هوایی» (CRU) دانشگاه ایست انگلیا در سال 1971 تاسیس شد و یکی از موسسه‌های پیشگام در عرصه مطالعه تغییرات طبیعی و بشری آب‌و‌هوایی به شمار می‌آید.

با استفاده از سوابق آب‌و‌هوایی ماهانه متعلق به 6000 ایستگاه هواشناسی سراسر جهان که قدمت تعدادی از این سوابق به 150 سال پیش بازمی‌گردد، محققان مجموعه داده‌های «نسخه 4 درجه حرارت واحد تحقیقات آب‌و‌هوایی» (CRUTEM4) را تهیه کرده‌اند که در واقع، مجموعه‌ای از داده‌های دماهای هوای سطح خشکی است.

با در دسترس قراردادن داده‌های CRUTEM4 از طریق گوگل‌ارث، کاربران می‌توانند روی هر یک از 6000 ایستگاه هواشناسی زوم کرده، 20 هزار نمودار را بررسی کنند و داده‌های دما را به صورت ماهانه، فصلی و سالانه، که قدمت تعدادی از آن‌ها به سال 1850 بازمی‌گردد، تماشا کنند.

چون تعدادی از نواحی دوردست فاقد ایستگاه هواشناسی هستند، اختلافاتی در این مجموعه وجود دارد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس