جدیدترین سرنخ دانشمندان از ریشه گرسنگی

ایران کنفرانس

جدیدترین سرنخ دانشمندان از ریشه گرسنگی

دانشمندان به سرنخ‌های جدیدی درباره علت گرسنه‌شدن افراد پی بردند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بیش از 20 سال است که «برادفورد لوول» از مرکز پزشکی BIDMC واقع در بوستون، در حال مطالعه مدارهای عصبی پیچیده‌ای در مغز است که در ایجاد گرسنگی نقش دارند؛ این محقق و همکارانش نموداری را برای توضیح نواحی این وضعیت انگیزه‌ای شدید خلق کرده‌اند.

آنها دریافتند عصب‌های بیان‌کننده AgRP توسط نارسایی کالری فعال می‌شوند و در آزمایشات انجام‌شده به هنگام فعال‌شدن ایمن عصب‌ها، موش‌ها پس از جستجوی خستگی‌ناپذیر برای غذا، آن را با ولع تمام خوردند. عصب‌های AgRP گروهی از سلول‌های عصبی در ناحیه هیپوتالاموس مغز هستند.

آزمایشگاه لوول دریافت، عصب‌های اغواکننده گرسنگی که خود این عصب‌های AgRP را فعال می‌کنند، در هسته‌ اﻃﺮاف ‫ﺑﻄﻨﯽ واقع در هیپوتالاموس مغز قرار گرفته‌اند.

این یافته‌های غیرمنتظره، درک دانشمندان از مولفه‌های تحریک‌کننده اشتها را افزایش می‌دهد. هدف آنها شناسایی چگونگی کنترل گرسنگی توسط مغز بود، زیرا گرسنگی غیرمعمول منجر به اختلالات در خوردن و چاقی مفرط می‌شود.

تیم لوول در حال انجام رویکرد گام به گام برای درک این موضوع هستند که چگونه پیغام‌های نشان‌دهنده غذاخوردن یا گرسنه‌بودن وارد مغز می‌شوند. آنها تحقیقاتشان را با استفاده از فناوری‌های بی‌نهایت قدرتمند از جمله نقشه‌برداری مداری انجام می‌دهند که تحلیل عصب به عصب ناحیه اغواکننده گرسنگی در مغز ممکن را می‌سازد.

جزئیات این مطالعه در مجله Nature منتشر شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس