آب و بطری را با هم بخورید!

ایران کنفرانس

آب و بطری را با هم بخورید!

محققان اسپانیایی برای کمک به حل معضل بطری‌های آب پلاستیکی، جایگزین بادوام، بهداشتی و زیست‌ تخریب‌پذیری طراحی کرده‌اند که به همراه آب قابل خوردن است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، زباله‌های پلاستیکی شامل کیسه‌ها و بطری‌های پلاستیکی به مدت صدها سال در طبیعت باقی مانده و تجزیه نمی‌شوند.

گروهی از دانشجویان اسپانیایی با هدف کاهش نیاز به مصرف بطری‌های پلاستیکی، طرح جدیدی به نام Ooho را ارائه کرده‌اند که شامل کپسول آب درون یک غشاء دو گانه ژلاتینی از جنس جلبک قهوه‌ای و کلرید کلسیم است.

جایگزین جدید بطری‌های پلاستیکی، یک محصول ساده، بادوام، بهداشتی و زیست تخریب‌پذیر بوده و هزینه ساخت هرکدام از این کیسه‌های ژلاتینی حدود دو سنت است.

کیسه‌های ژلاتینی حاوی آب، بطور کامل خوردنی بوده یا بدلیل ویژگی زیست‌ تخریب‌پذیر بودن می‌توان پس از مصرف آنها را در طبیعت رها کرد.

این محصول به شکل بطری‌های متداول طراحی نشده‌ است، با این حال محققان از امکان ایجاد تنوع در اندازه بطری در زمان فرآیند تولید خبر می‌دهند؛ با توجه به دو لایه بودن غشا، امکان نصب برچسب بین دو لایه بدون اثرگذاری بر کیفیت آب وجود دارد.

طرح کیسه ژلاتینی آب Ooho برنده جایزه 2014 Lexus Design Award شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس