کشنده‌ترین موجودات جهان

ایران کنفرانس

کشنده‌ترین موجودات جهان

طبیعی است که حیوانات با دندانهای بزرگتر و شهرت ترسناک بودنشان مانند شیر یا کوسه به عنوان مرگبارتین قاتلان جهان شناخته شوند اما ظاهر همیشه فریبنده بوده و تعداد کشته‌شدگان توسط یک موجود در سال، پشه‌ها را در صدر این فهرست قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مالاریا که در میان بیماری است که توسط پشه‌ها انتقال می‌یابند، سالانه بیش از 600 هزار انسان را در زمین می‌کشد؛ این در حالیست که 200 میلیون انسانی که بطور روزانه از این بیماری رنج می‌برند بسیار بیشتر از افراد بدشانسی هستند که توسط تمساحها یا گرگها گاز گرفته می‌شوند.

بیل گیتس بر روی وبلاگ خود یک داده‌نمایی را به نمایش درآورده که 15 مورد از کشنده‌ترین حیوانات جهان در آن بر اساس تعداد انسانی که سالانه در مواجهه با آنها کشته می‌شوند، به تصویر کشیده شده‌اند.

بر اساس این داده‌نمایی، پشه‌ها نسبت به دیگر حیوانات موجود در این فهرست بیشترین تعداد انسان را می‌کشند.

گیتس در وبلاگ خود نوشت: مالاریا نیمی از جمعیت جهان را تهدید می‌کند و سالانه باعث میلیاردها دلار ضرر در بهره‌وری است.

بنیاد بیل و ملیندا گیتس از مدتها پیش در حال کار بر روی راههایی به منظور از بیم بردن مالاریا و همچنین دیگر بیماریهای مسری توسط این حشره مانند تب دانگ، تب زرد و آنسفالیت یا ورم مغز هستند.

بیش از 2500 گونه پشه در بیش از 100 کشور جهان و همه مناطق بجز قطب جنوب وجود دارد.

به گفته گیتس، تعداد پشه‌ها در اوج فصل تولیدمثل آنها از همه حیوانات روی زمین بیشتر می‌شود و بر الگوهای جمعیتی در یک مقیاس بزرگ تاثیر می‌گذارند. در بسیاری از مناطق مالاریا خیز، این بیماری باعث مهاجرت مردم به سمت درون مرزی و دورتر از سواحل که پشه‌ها را به سمت خود می‌کشاند، می‌شود.

کوسه‌ها سالانه تنها 10 انسان، شیرها 100 و تمساحها 1000 انسان را می‌کشندریال این در حالیست که آنها در میان ترسناکترین موجودات جهان قرار دارند.

انسانها در طول جنگها و همچنین قتلها، 475 هزار انسان را کشته‌اند اما بیماریهایی مانند شیستوزومیازیس ناشی از حلزونهای آب شیرین، بیماری شاگاس که توسط حشرات سرایت می‌کند، بیماری خواب که توسط مگس‌های تسه‌تسه منقل شده و هاری که توسط سگها منتقل می‌شود،‌نیز عامل هزاران مرگ در سراسر جهان هستند.

شیستوزومیازیس که عامل 10 هزار مرگ انسان در سال است، توسط حلزونهای انگلی کوچکی که در رودها و دریاچه‌های نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان زمدگی می‌کنند، سریات می‌کند.

آنها در زیر پوست انسان لانه کرده و به شکم برای تخم‌گذاری در آن نزدیک می‌شوند.

این بیماری که می‌تواند با فلج پاها و بالا آوردن خون و همچنین علائم شبیه آنفولانزا همراه باشد، در اثر واکنش سیستم ایمنی در برابر تخمهای این حلزون ایجاد می‌شود.

این بیماری با شرایط زندگی نامناسب، ازدحام بیش از حد، بهداشت ضعیف و کمبود آب پاک مرتبط است.

حدود 10 هزار انسان سالانه با بیماری شاگاس از بین می‌روند که توسط حشره آدمکش یا حشره بوسه زنده منتقل می‌شود.

بر اساس برآوردها، بین هفت تا هشت میلیون انسان در مرکز و جنوب آمریکا به بیماری شاگاس مبتلا هستند.

علائم اولیه این بیماری شامل تب، غدد لنفاوی متورم و سردرد است.

در حالیکه 70 درصد مبتلایان علائم بیشتری را نشان نمی‌دهند، روده بزرگ یا مری برخی از آنها بزرگ شده و همچنین برخی با افزایش حجم بطن قلب روبرو می شوند که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود.

در مناطق دیگر بیماری خواب باعث مرگ سالانه حدود 10 هزار انسان می‌شود.

در انسانها، صفرای تزریق شده توسط مگس تسه‌تسه به شکل یک زخم قرمز در آمده و در عرض چند هفته، فرد می‌تواند علائمی مانند تب، تورم غدد لنفاوی، درد عضلات و مفاصل، سردرد و تحریک پذیری را تجربه کند.

با مقاومتر شدن بیماری، افراد ممکن است تغییراتی را در شخصیت خود احساس کرده و علائمی مانند گیجی، لکنت زبان، تشنج و اشکال در راه رفتن و صحبت کردن را تجربه کنند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس