مردان قدکوتاه‌تر بیشتر عمر می‌کنند

ایران کنفرانس

مردان قدکوتاه‌تر بیشتر عمر می‌کنند

مطالعات دانشمندان نشان داد، قد کوتاه و طول عمر طولانی در مردان ژاپنی مورد مطالعه، رابطه مستقیمی با یکدیگر داشتند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تحقیق جدید در «برنامه قلب هونالولو» (HHP) و «مطالعه پیرشدن آسیایی هونالولو» (HAAS) در مرکز پزشکی کواکینی هاوایی امریکا انجام شد.

در این پژوهش، دانشمندان سوژه‌هایشان را به دو گروه تقسیم کردند: قد گروهی بین 60.96 تا 152.4 سانتی‌متر و حتی کوتاه‌تر بود و گروهی نیز بین 121.9 و 152.4 سانتی‌متر یا بلندتر بودند. نتایج نشان داد افراد گروه اول که دارای قد کوتاه‌تر بودند، عمر طولانی‌تری داشتند و هر چه سوژه‌ها قدشان بلندتر می‌شد، از عمر کوتاه‌تری برخوردار بودند.

بر اساس این مطالعه، مردان قدکوتاه‌تر بیشتر احتمال دارد که دارای شکل محافظتی از ژنی به نام FOXO3 باشند. این ژن موجب می‌شود اندازه بدن در طول رشد اولیه کوچک‌تر و در عین حال، فرد طول عمر طولانی‌تری داشته باشد. مردان قدکوتاه همچنین دارای سطوح انسولین خون پایین‌تری هستند و احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان نیز کمتر است.

این نخستین مطالعه‌ای است که ارتباط مستقیم اندازه بدن با این ژن را آشکارسازی می‌کند. دانشمندان پیش‌تر از این واقعیت در مدل‌های حیوانی آگاه بودند اما درباره انسان‌ها اطلاعی نداشتند.

برنامه HHP مرکز کواکینی در سال 1965 و با حضور 8006 مرد امریکایی دارای نسب ژاپنی آغاز شد که بین سال‌های 1900 و 1919 متولد شده بودند. همچنین سبک زندگی و شرایط بهداشتی این مردان در تمامی این سال‌ها به دقت پیگیری شد. تقریبا 1200 مرد حاضر در این مطالعه وارد دهه‌های 90 و 100 سالگی شده و 250 نفر از آن‌ها هنوز زنده هستند.

جزئیات این پژوهش در مجله PLOS ONE منتشر شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس