انجماد بیماران، شگرد دانشمندان برای نجات از مرگ

ایران کنفرانس

انجماد بیماران، شگرد دانشمندان برای نجات از مرگ

یک تیم علمی در تلاش برای نجات جان 10 بیمار با قرار دادن آنها در موقعیتی معلق هستند که در آن، بیماران نه زنده‌اند و نه مرده.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جراحان بیمارستان «پرسبایتریان UPMC» پترزبورگ 10 بیمار را به گونه‌ای سرد خواهند کرد که گلبول‌های خونشان برای بقا به اکسیژن کمتری نیاز داشته باشد. زمانی که بدن در این وضعیت قرار می‌گیرد، تیم علمی برای ترمیم مشکلات ساختاری آن که ناشی از تیغ یا گلوله است، تلاش خواهد کرد.

این آزمایش اواخر ماه جاری میلادی انجام می‌شود و پزشکان برای یافتن بیمار مناسب در حال آماده‌باش به سر می‌برند. در واقع، آن‌ها در حال اجرای کمپینی برای یافتن بیماران بالقوه‌ای هستند که با شرایط مطلوب آن‌ها تناسب داشته باشد.

در این آزمایش تمامی خون بیماران با محلول سالین سرد جایگزین خواهد شد و این بدین معناست که بدن‌ آن‌ها به سرعت تا 10 درجه سانتی‌گراد خنک و تقریبا تمامی فعالیت سلولی‌شان متوقف می‌شود.

پیتر ری از دانشگاه آریزونا و یکی از اعضای تیم علمی، در این باره گفت: چنانچه بیماری دو ساعت پس از مرگ نزد ما آورده شود، نمی‌توانیم وی را به زندگی بازگردانیم اما چنانچه این بیمار در حال مرگ باشد و او را در وضعیت تعلیق قرار دهیم، شانس برگرداندنش به زندگی پس از ترمیم مشکلات ساختاری وجود دارد.

دانشمندان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که خنک‌کردن بدن افراد دارای آسیب‌دیدگی‌های شدید دارای مزایایی است. زمانی که بدن در دمای عادی قرار دارد، سلول‌ها به تجهیز اکسیژن قوی نیاز دارند و این بدین معناست که در صورت توقف ضربان قلب، شخص به سرعت می‌میرد. اما چنانچه دمای بدن کاهش یافته باشد، اکسیژن کمتری لازم است و این امر زمان لازم را به پزشکان برای حفظ جان وی می‌دهد.

پیش‌تر، خنک‌کردن بدن در طول تعدادی از عمل‌های جراحی به کار رفته بود، اما آزمایش جدید شامل گردش خون از خلال یک سیستم در حال خنک‌شدن است. شیوه پیشین در شرایط اضطراری پیشنهاد نمی‌شد زیرا خنک‌کردن بدن زمان‌بر بود. در نتیجه پزشکان در مطالعه جدید شیوه‌ای را برای خنک‌کردن بسیار سریع‌تر بدن با استفاده از محلول سالین سرد یافتند.

در سال 2002، محققان دانشگاه میشیگان روش جدید را روی خوک‌ها آزمایش کردند و نتیجه رضایت‌بخش بود؛ پزشکان هم‌اکنون به دنبال آزمودن این روش روی بدن انسان هستند. با این حال، آن‌ها به بیمار مطلوب نیاز دارند. بیمار باید شخصی باشد که قلبش در نتیجه یک آسیب‌دیدگی متوقف شده باشد و با استفاده از شیوه‌های معمول نتوان وی را با موفقیت احیا کرد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس