ماده اولیه لبنیات در کشور تولید شد

ایران کنفرانس

ماده اولیه لبنیات در کشور تولید شد

محققان ایرانی موفق به ساخت پودرهای تولید کننده لبنیات در کشور شدند که به زودی در اختیار شرکت های تولید کننده لبنیات قرار می گیرد.

روح اله بهشتی-کارشناس فرمولاسیون تولید استارترهای لبنی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پودر های استارتر لبنیات، پودرهایی هستند که در زمینه تولید فرآورده های زیستی مورد نیاز صنایع تخمیری در صنعت لبنیات مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در خصوص استاترها توضیح داد: استارترهای لبنی باکتری های لو فریز شده و غلیظ شده هستند که کار مایه ماست را انجام می دهند، ولی باکتری ها به صورت جداگانه خشک و مورد انجماد قرار می گیرند تا مدت ماندگاریشان بالا رود و به این صورت استارترهای لبنیات به صورت پودر تولید می شوند.

بهشتی عنوان کرد: دستیابی به تولید استارترهای ماست، دوغ، پنیر و دیگر محصولات تخمیری لبنی و ورود بازار از اهداف مهم ما در دانشگاه صنعتی شریف بوده است تا بتوان با تولید استارتر از واردات آن به کشور جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: هر پنجاه تا صد گرم از پودر های استارتر مایه لبنی، یک تا دو تن ماست تولید می کند.

بهشتی با بیان اینکه تولید استارترها تمام مراحل آزمایشگاهی خود را طی کرده است، افزود: تا کنون استارتر لبنیات از محصولات وارداتی کشور بوده و هست که با تولید استارتر در آینده ای نزدیک در کشور می توانیم از صرفه جویی ارزی بالایی بهره مند شویم.

وی افزود: مراحل تحقیقات و تولید استار ترها توسط جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، برای رسیدن به خود کفایی در کشور صورت گرفته است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس