ایران در رتبه 70 تا 75 تولید فناوری دنیا

ایران کنفرانس

ایران در رتبه 70 تا 75 تولید فناوری دنیا

رییس دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جایگاه کشور در تولید علم را مایه افتخار خواند و گفت: در مقابل، وضعیت تولید فناوری کشور ما در سطح بین المللی رضایت بخش نیست.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید گرمابی در افتتاحیه چهارمین کنفرانس پوشش های حمل و نقل در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با وجود تمام مشکلات، کمبودها، تحریم ها و تنگناهایی که کشور ما طی سالهای اخیر با آنها روبه رو بوده به همت استادان، پژوهشگران و دانشجویان به وضعیت خوبی در زمینه تولید علم دنیا دست یافته ایم.

وی افزود: ایران به لحاظ تولید علم رشته های مهندسی در جایگاه 13 دنیا قرار دارد و در رشته مهندسی پلیمر و رنگ حتی بهتر از دیگر رشته های مهندسی است و در رتبه 10 یا 11 تولید علم دنیا هستیم.

رییس پژوهشکده رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: جای بسی افتخار دارد که بسیاری کشورهای اروپایی که تجربه بسیار طولانی در علوم پلیمر و رنگ داشته اند الان در زمینه تولید علم، پایین‌تر از ما ایستاده اند اما وقتی به وضعیت تولید تکنولوژی در این حوزه ها نگاه می کنیم وضعیت ما اصلا خوب نیست.

وی گفت: در حال حاضر رتبه بین المللی تولید فناوری ایران در رده های 70 تا 75 است که این وضعیت در شان ملت و مملکت ما نیست.

گرمابی با بیان اینکه تولید علم، کاری نسبتا ارزان قیمت است که در فضای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها می توان به آن رسید گفت: تولید فناوری نیازمند کار تیمی، حمایت های مالی بزرگ تر، تلاش بیشتر و هماهنگی افزون تر میان بخش های مختلف درون و برون دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سالهاست که مشکل نبود ارتباط میان صنعت و دانشگاه مطرح می شود و این قدم اول در طرح مشکل است که امیدواریم با برگزاری گردهمایی های تخصصی صاحبان صنایع و دانشگاهیان در راستای تقویت و توسعه تکنولوژی گام برداریم.

چهارمین کنفرانس تخصصی پوشش های حمل و نقل به همت انجمن علمی صنایع رنگ ایران و پژوهشکده رنگ و پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز 10 دی ماه در این دانشگاه گشایش یافته و تا فردا ادامه دارد.

این همایش در محورهای اصلی آماده سازی سطح، پوشش های تبدیلی، سامانه های پوشش های حمل و نقل، روش های آزمون آزمایشگاهی و شرایط کاربرد، فرمولاسیون، رنگ های ترافیکی، پوشش های مخصوص قطعات پلاستیکی، شبیه سازی خطوط اعمال، پوشش های تعمیری، کنترل رنگ، عیوب پوشش های حمل و نقل و روش های رفع آن، قوانین و مقررات زیست محیطی، روش های ابداعی و جدید در فرآیندهای اعمال و نانو فناوری در پوشش های حمل و نقل برگزار می شود.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 11 دی 1393 ، 15:40)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس