صحبت‌کردن با نوزادان آنها را اجتماعی می‌کند

ایران کنفرانس

صحبت‌کردن با نوزادان آنها را اجتماعی می‌کند

دانشمندان دانشگاه نورث‌وسترن در ایلینویز و دانشگاه نیویورک، مدعی‌اند حرف‌زدن با نوزادان زیر یک سال، به آن‌ها در دوست‌یابی کمک کرده و این کودکان را باهوش‌تر می‌کند زیرا دنیای اطرافشان را بهتر درک خواهند کرد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، به گفته دکتر «آتنا وولومانوس» از دانشگاه نیویورک، گوش‌دادن به صحبت‌ها، کسب توانایی‌های بنیادین روانشناختی اجتماعی و شناختی نوزدان را ارتقا می‌بخشد و این توانایی‌ها اساس یادگیری‌های بعدی آن‌ها در زندگی را تشکیل می‌دهند.

محققان بر این باورند نوزدانی که در معرض مکالمه‌های انسانی بیشتر قرار می‌گیرند، نسبت به هم سن‌و‌سال‌هایشان در گوش‌دادن به صداهای جالب بهتر عمل می‌کنند. این موضوع به آن‌ها امکان انتخاب افراد برای برقراری ارتباط و همچنین دریافت اطلاعات درباره محیط اطرافشان را آسان‌تر می‌کند.

به گفته پروفسور «ساندرا واکسمان» از دانشگاه نورث‌وسترن، زمانی که نوزدان به زبان گوش می‌دهند، توجهشان به اشیا و رخدادهای دنیای اطراف افزایش می‌یابد و این امر یادگیری سریع آن‌ها را ارتقا می‌بخشد.

بنا بر اعلام این محققان، نوزادان دو یا سه ماهه نه تنها عاشق گوش‌دادن به کلام هستند، بلکه روابط اجتماعی و شناختی بنیادین بهتری را در گوش‌دادن به صحبت‌ها (بیش از هر بافت دیگری) یاد می‌گیرند.

جزئیات این تحقیق در نشریه Trends in Cognitive Sciences قابل‌مشاهده است.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 25 دی 1393 ، 17:11)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس