جو اولیه زمین سمی بوده است

ایران کنفرانس

جو اولیه زمین سمی بوده است

نتایج پژوهش جدید محققان دانشگاه مک‌گیل حاکی از آن است که هوای زمین برای حدود دو میلیارد سال و در آغاز تکامل حیات در سیاره، ترکیبی سمی از مواد شیمیایی بوده است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دانشمندان موفق به شناسایی قدیمی‌ترین شواهد در مورد چگونگی جو زمین در چهار میلیارد سال پیش و تنها 600 میلیون سال پس از شکل‌گیری این سیاره شده‌اند.

آن‌ها با بررسی سطوح مختلف ایزوتوپ‌های به دام افتاده در داخل برخی از قدیمی‌ترین سنگهای جهان، توانستند تصویری از ویژگی‌های هوا در آن زمان ارائه کنند.

محققان دریافتند جو اولیه زمین حاوی سطوح اکسیژن بسیار کمتر از امروز و حتی بسیار کمتر از تصورات پیشین دانشمندان بوده است.

پژوهش آن‌ها همچنین نشان داد که جو آن زمان احتمالا دارای دی‌اکسید سولفور، گاز متان و دی‌اکسید کربن بسیار بیشتری از میزان امروزی بوده است.

این ترکیب تقریبا مشابه اثر شیمیایی موجود در سنگهایی است که حدود دو الی سه میلیارد سال قبل شکل گرفته‌اند.

این نتایج نشان می‌دهد جو سیاره زمین از زمان ظهور اولین باکتری تقریبا بدون تغییر باقی مانده و آن‌ها احتمالا جو را کنترل کرده‌اند.

این امر می‌تواند سرنخ‌های جدیدی در مورد شکل حیات در زمین و چگونگی تکامل یافتن آن ارائه کند.

محققان به بررسی‌ سنگهای موجود در منطقه کمربند گرین استون نیوواگیتوک در شمال کبک، کانادا پرداختند. آن‌ها با استفاده از طیف سنجی جرمی توانستند سطوح ایزوتوپ سولفور درون سنگها که در زمان شکل‌گیری آنها درونشان به دام افتاده بودند را اندازه‌گیری کنند.

بنظر می‌رسد این ناحیه بین 3.7 میلیارد الی 4.2 میلیارد سال قدمت داشته باشد. زمین احتمالا حدود 4.6 میلیارد سال پیش شکل گرفته و اولین علائم حیات حدود چهار میلیارد سال پیش روی آن ظاهر شده است.

نتایج تحقیقات نشان داد که سطح اکسیژن تنها 20 درصد میزان کنونی بوده و تنها 0.0002 درصد جو را تشکیل می‌داده است. این میزان بسیار کمتر از تصورات قبلی 0.01 درصدی بوده است. اکسیژن در حال حاضر 20 درصد گاز جو را تشکیل داده است.

نتایج این پژوهش در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

آخرین بروزرسانی (يكشنبه ، 28 دی 1393 ، 20:52)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس