ساخت ابزار انقلابی برای کاهش فشار خون بالا

ایران کنفرانس

ساخت ابزار انقلابی برای کاهش فشار خون بالا

دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن نوعی ابزار انقلابی ابداع کرده‌اند که وضعیت بیماران مبتلا به فشار خون بالای کنترل‌نشده را تا حد قابل‌توجهی ارتقا می‌بخشد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ابزار جدید که Coupler نام دارد، در واقع، کاشتی به اندازه گیره کاغذ است و بین شریان‌ و رگ موجود در قسمت فوقانی ران قرار می‌گیرد. این عمل طی فرآیندی که 40 دقیقه زمان می‌برد، تحت شرایط بی‌هوشی انجام می‌شود.

دانشمندان این ابزار را بر روی بیماران بالینی عضو چندین «مرکز عالی فشار خون بالای اروپا» آزمایش کردند. تمامی این بیماران به نوعی فشار خون بالا مبتلا بودند که دست کم به سه نوع درمان دارویی واکنش نشان نداده بود.

تیم علمی اثرات Coupler را با درمان دارویی معمول در 83 بیمار مقایسه کرد و 44 تن از این بیماران ابزار ابداعی را دریافت کرده بودند. نتایج نشان داد بیمارانی که با این ابزار درمان شدند، کاهش مداوم و قابل‌توجهی را در فشار خونشان تجربه کردند. همچنین تعداد مراجعه بیماران مبتلا به فشار خون به بیمارستان تا حد قابل‌توجهی کاهش یافت.

با این حال، با وجود تعداد مزیت‌های فراوان ابزار ابداعی، این درمان مانند رویکردهای دیگر دارای یک اثر جانبی بود و آن این که ران افرادی که با استفاده از آن درمان شدند، ورم کرد. این بدین معناست که فرآیند کوتاه دیگری یعنی نصب یک استنت در رگ آنها برای رفع این شرایط لازم است. استنت، لوله توری مصنوعی از جنس فلز است که در یک گذرگاه یا مجرایی طبیعی در بدن قرار داده می‌شود و این عمل برای جلوگیری یا مقابله با نقص ناشی از انقباض موضعی جریان درون آن مجرا انجام می‌شود.

جزئیات این دستاورد علمی در نشریه Lancet قابل‌مشاهده است.

آخرین بروزرسانی (سه شنبه ، 7 بهمن 1393 ، 13:41)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس