عنکبوت‌ها هم شمارش کردن بلدند!

ایران کنفرانس

عنکبوت‌ها هم شمارش کردن بلدند!

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، عنکبوت‌های طلایی گردباف احتمالا قادر به شمارش هستند.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، عنکبوت‌ طلایی گردباف (Nephila clavipes) با استفاده از طعمه‌هایی که در تارها به دام می‌افتند، ذخیره‌گاه‌های غذایی برای خود ایجاد می‌کند.

محققان دانشگاه ویسکانسین در تحقیقات خود دریافتند، این گروه از عنکبوت‌ها به دنبال طعمه‌های گم‌شده‌ای هستند که از شبکه تارهایشان ربوده شده بود؛ حشرات مرده در برخی موارد توسط عنکبوت‌های دیگر از تارهای چسبناک‌ ربوده می‌شوند.

تعداد طعمه‌های موجود در ذخیره‌گاه‌های غذایی با قرار دادن لارو نوعی کرم و سپس ربودن آن‌، مورد بررسی قرار گرفتند؛ محققان رفتار عنکبوت‌ها را در جستجوی طعمه ربوده شده ارزیابی کردند.

نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، عنکبوت‌هایی که ذخیره‌گاه‌های غذایی بزرگ‌تری را از دست داده بودند، مدت‌ طولانی‌تری دنبال آنها می‌گشتند و چنین موضوعی نشان می‌دهد، این موجودات وضعیت ذخیره‌گاه‌های خودرا به خاطر می‌سپارند؛ آنها از این خاطرات برای بازیابی طعمه استفاده می‌کنند.

دکتر «رافائل رودیرگز»، رهبر ارشد این تحقیق معتقد است، می‌توان از این مشاهدات چنین نتیجه گرفت که عنکبوت‌ها دارای حس شمارش هستند. درصورتیکه لاروی بسیار بزرگ‌تر از ذخیره‌گاه ربوده شود، عنکبوت جستجوهای خود را افزایش می‌دهد که این موضوع حاکی از توانایی محاسبه اندازه طعمه است.

جزئیات این پژوهش در مجله Animal Cognition قابل‌مشاهده است.

آخرین بروزرسانی (چهارشنبه ، 15 بهمن 1393 ، 07:26)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس