کشف حیات میکروبی در اعماق زمین

ایران کنفرانس

کشف حیات میکروبی در اعماق زمین

محققان به تازگی شواهدی از وجود نوعی باکتری را یافته‌اند که در 19.31 کیلومتری زیر زمین زندگی می‌کند و این موضوع آن را به نخستین باکتری تبدیل کرده که قادر به ادامه حیات در چنین عمقی است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دانشمندان دانشگاه ییل دریافته‌اند حیات می‌تواند در اعماق زمین و در شرایطی وخیم وجود داشته باشد و چنین موضوعی نشان می‌دهد در جستجوی حیات، باید به دنبال سیارات بیگانه گشت.

پیش‌تر عمیق‌ترین نقطه‌ای که حیات در آن کشف شده بود، حدود 2.414 کیلومتری زیر سطح زمین گزارش شده بود، اما محققان حاضر در این مطالعه موفق به کشف حیات در اعماق بیشتر زمین شده‌اند. گرچه دانشمندان در دهه 1990 وجود حیات میکروبی در چنین عمقی را پیش‌بینی کرده‌ بودند، اما تا پیش از این تحقیق، چنین موضوعی در حد ایده باقی مانده بود.

تیم علمی دانشگاه ییل صخره‌هایی را در جزیره‌ای واقع در شمال غربی واشنگتن بررسی کردند. این صخره‌ها دارای رگه‌هایی از آراگونیت هستند که حاوی سطوح بالای کربن بوده و کربن با میکروب‌هایی مرتبط است که متان منتشر می‌کنند.

محققان معتقدند آراگونیت زمانی شکل گرفته که فشار و حیات زیر زمین صخره‌های بازالت را به آراگونیت تبدیل کرد. سپس، میکروب‌های زیر زمین که متان ساطع می‌کردند، نشانگرهای کربن صخره را تغییر دادند.

نکته کلیدی این جاست که این میکروب‌ها گرمای بی‌نهایت و دماهای تا 121.1 درجه سانتی‌گراد را تحمل کردند و این بالاترین دمایی است که دانشمندان معتقدند حیات می‌تواند در آن وجود داشته باشد. با این حال، فشار بالا در زیر زمین احتمالا دی‌ان‌ای میکروب‌ها را تثبیت کرد، به طوری که این موجودات توانستند در چنین شرایطی زنده بمانند.

به گفته دانشمندان، چنانچه امکان حیات در 100 میلیون سال قبل برای میکروب‌های متخصص وجود داشته، امروزه نیز باید همین استراتژی‌ها حاکم باشند.

بر اساس ادعای تیم علمی، اگر حیات در چنین شرایط وخیمی بر روی زمین وجود دارد، احتمالا این میکروب‌ها بتوانند چنین شرایطی را در سیارات بیگانه مانند مریخ نیز تحمل کنند.

آخرین بروزرسانی (پنجشنبه ، 23 بهمن 1393 ، 07:26)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس