دوستی انسان و رایانه در آینده نزدیک

ایران کنفرانس

دوستی انسان و رایانه در آینده نزدیک

انسان‌ها ممکن است به زودی بتوانند همانطور که با دوستانشان صحبت می‌کنند، با رایانه‌ها و ربات‌ها نیز ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) قصد دارد در برنامه جدید خود، با ارائه توانایی‌های ارتباطی مانند زبان گفتاری، حالت چهره و حرکات بدن به رایانه‌ها، به آن‌ها اجازه بدهد تا مانند انسان احساسات و عواطف خود را بیان کنند.

«پل کوهن» مدیر برنامه ارتباط با رایانه‌ (CwC) دارپا اظهار کرد: ما امروزه رایانه‌ها را به عنوان ابزاری مشاهده می‌کنیم که با چند کلیک یا ورود چند کلمه فعال می‌شوند که می‌توان دلیل اصلی آن را وجود مانع زبانی بین ربات و انسان دانست. هدف از برنامه جدید دارپا، رفع این مانع و همچنین تشویق به توسعه فناوری‌های حل این مشکل است.

یکی از این فناوری‌ها که برنامه دارپا می‌تواند به آن کمک کند، مدلسازی رایانه‌ای مورد استفاده در پژوهش‌های سرطان است.

رایانه‌هایی که پیش از این توسط دارپا تولید شده‌اند، می‌توانند مدل‌هایی از فرآیندهای پیچیده مولکولی را تولید کنند که باعث سرطانی شدن سلول‌ها می‌شوند؛ اگرچه این رایانه‌ها می‌توانند به سرعت مدلسازی کنند، اما نمی‌توانند در مورد محتمل و ارزشمند بودن این مدل‌ها برای تحقیقات بیشتر قضاوت کنند.

اگر رایانه‌ها بتوانند نظر زیست‌شناسان انسانی را در مورد مدل‌ها پیگیری کنند، کار آن‌ها برای محققان سرطان سودمندتر خواهد بود.

محققان برنامه CwC برای ممکن کردن ارتباط رایانه‌ها با انسان، وظایفی را طراحی کرده‌اند که نیازمند همکاری رایانه و انسان بر روی یک هدف مشترک است.

یکی از این وظایف موسوم به «ترکیب مشترک» شامل روایت‌گویی است؛ در این تمرین، انسان‌ها و رایانه‌ها بطور مشارکتی جملاتی را به نوبت می‌گویند تا یک داستان کوتاه بسازند.

رایانه برای انجام این کار، باید ایده‌های داستان را پیگیری کرده، سپس ایده جدیدی در مورد گسترش دادن داستان ساخته و آن را بصورت زبانی بیان کند.

کار دیگری که برنامه CwC در حال برنامه‌ریزی برای انجام آن است، «جهان بلوکی» نام دارد که نیازمند ارتباط انسان‌ و ربات‌ برای ساخت بناهایی از آجرهای اسباب‌بازی است؛ اما به انسان یا ربات‌ گفته نمی‌شود که قرار است چه چیزی بسازند. آن‌ها در عوض باید با یکدیگر همکاری کرده و سازه‌ای را ایجاد کنند که بتواند روی پای خود بایستد.

فناوری‌های ارتباطی بهتر می‌تواند به اپراتورهای ربات کمک کند تا از زبان طبیعی برای ارائه دستورالعمل به ماشین‌ قبل و در زمان انجام ماموریت‌ها استفاده کنند.

آخرین بروزرسانی (شنبه ، 16 اسفند 1393 ، 17:58)

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس