کل اینترنت در چند صفحه جای می‌گیرد؟

ایران کنفرانس

کل اینترنت در چند صفحه جای می‌گیرد؟

محاسبات دانشجویان دانشگاه لستر در انگلیس نشان داد، چاپ کل اینترنت بر روی کاغذ نیازمند 136 میلیارد برگه A4 خواهد بود.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، جورج هاروود و اوانجلین واکر از دانشگاه لستر در ابتدا به تخمین تعداد صفحات لازم برای چاپ کل صفحات اینترنتی ویکی‌پدیا پرداختند که نشان می‌دهد، ویکی‌پدیا به 70 میلیون و 859 هزار و 865 ورق کاغذ نیاز خواهد داشت.

آن‌ها سپس این میزان را به تعداد کل صفحات اینترنت - حدود 4.5 میلیارد - تعمیم داده و با بهینه‌سازی حدس نهایی خود بر اساس اندازه‌های متغییر سایت‌ها دریافتند که چاپ کل اینترنت به 136 میلیارد برگه A4 نیاز خواهد داشت. اگرچه این محققان به تعیین اندازه، نوع یا فاصله‌گذاری‌های چاپی مورد استفاده در این برگه‌ها نپرداخته‌اند و در نظرگرفتن این موارد، می‌تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.

به گفته محققان، خمیر کاغذ مورد استفاده برای تولید این برگه‌ها می‌تواند از انواع درختان چوب نرم از جمله توس و بلوط و همچنین درختان پهن‌برگ مانند صنوبر و کاج ساخته شود.

می‌توان حدود 17 بند کاغذ از هر درخت قابل استفاده بدست آورد. در هر بند، حدود 500 ورق کاغذ وجود دارد. محاسبات سریع نشان می‌دهد که برای چاپ 136 میلیارد ورق A4 باید 16 میلیون درخت را برید. این میزان برابر با 0.002% جنگ آمازون است.

نتایج این تحقیق در مجله Interdisciplinary Science Topics منتشر شده است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس