حتی فیزیکدانان هم از ریاضی فراری‌اند!

ایران کنفرانس

حتی فیزیکدانان هم از ریاضی فراری‌اند!

پژوهش جدید محققان دانشگاه "اکستر" انگلیس نشان داده که فیزیکدانان با وجود آموزش‌هایی که در زمینه ریاضیات پیشرفته دیده‌اند از تحققیات ریاضیاتی دوری می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، این تحقیق که در مجله Physics منتشر شده، حاکی از آن است که فیزیکدانان به نظریه‌های مملو از جزئیات ریاضیاتی توجه کمتری نشان می‌دهند.

محققان با استفاده از تحلیل آماری استنادات به 2000 مقاله یک مجله مهم فیزیک دریافتند که مقالات حاوی تعداد معادلات ریاضی زیاد، کمتر مورد ارجاع فیزیکدانان دیگر قرار می‌گیرند.

به گفته آن‌ها، این مساله بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد که ممکن است بین نظریه ریاضی و کار تجربی یک قطع ارتباط وجود داشته باشد و می‌تواند نشانگر مانع بزرگی برای پیشرفت‌های علمی مختلف باشد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که بهبود آموزش فارغ‌التحصیلان علوم کمکی نخواهد کرد زیرا دانشجویان فیزیک پیش از فارغ‌التحصیلی در زمینه ریاضیات آموزش های لازم را دیده‌اند.

محققان تصور می‌کنند که راه‌حل آن در ارتباط شفاف‌تر کارهای بسیار تخصصی و فنی نهفته است؛ برای مثال، زمان کافی برای توضیح معنی معادله صرف شود.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس