برگزاری نخستین همایش ملی زمین‌شناسی فلات ایران

ایران کنفرانس

برگزاری نخستین همایش ملی زمین‌شناسی فلات ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، پیش از ظهر امروز نخستین همایش ملی زمین‌شناسی فلات ایران با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری ‌پیشرفته کرمان برگزار شد.

دبیر علمی همایش در حاشیه برگزاری نخستین همایش زمین‌شناسی فلات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: توجه به دستاوردهای علمی و پژوهشی پژوهشگران علوم زمین کشور در سال‌های اخیر، هم‌اندیشی و تبادل نظر در زمینه یافته‌های نوین پژوهشی و در راستای سیاست‌های مدون خود به منظور فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه نتایج تحقیقات پژوهشگران و اندیشمندان کشور از اهداف این همایش است.

محمد داستان‌پور آب‌‌شناسی، چینه‌‌شناسی، دیرینه ‌شناسی و رسوب‌‌شناسی، سنگ‌‌شناسی و کانی‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و زمین شیمی، زمین‌شناسی مهندسی، زمین‌شناسی ساختاری و زمین ساخت، زمین فیزیک و لرزه زمین ساخت، زمین‌شناسی نفت و منابع انرژی، زمین‌شناسی زیست محیطی و زمین‌شناسی پزشکی، سنجش ازدورزمین شناختی، زمین ریخت‌شناسی و زمین شناسی کواترنری، افق‌های نو در زمین شناسی را از محورهای این همایش یک روزه برشمرد.

داستان‌پور بیان کرد: از مجموع 340 مقاله ارسالی به دبیرخانه ‌همایش مذکور و بر اساس رأی کمیته ‌داوری 174 مقاله پذیرفته‌ شد که‌ 139 مقاله به صورت‌ پوستر و 35 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

وی افزود: فلات ایران در ادوار مختلف زمین‌شناسی نشان‌دهنده آثار و بقایای فعالیت‌های آذرین، دگرگونی، رسوبی، دیرینه شناختی، زمین‌ساختی و کانسارزایی زیادی است که این فلات را در دنیا بی‌نظیر ساخته و توجه محققان بسیاری را از گرایش‌های مختلف زمین‌شناسی از اقصا نقاط دنیا به خود جلب کرده است.

داستان‌پور تصریح کرد: از سوی دیگر به اذعان بسیاری از محققان داخلی و خارجی استان کرمان به عنوان نمونه کاملی از فلات ایران است که شمه‌ای از تمام جنبه‌ها و جاذبه‌های زمین‌شناسی فلات ایران را در خود جای داده است.

وی اذعان داشت: همایش ملی زمین‌شناسی فلات ایران از این پس به صورت سالانه توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری ‌پیشرفته و مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی کرمان برگزار و پذیرای مقالات و مطالب علمی زمین‌شناسی در تمام گرایش‌های زمین‌شناسی است.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس