همایش ملی آموزش عالی هنر در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد

ایران کنفرانس

همایش ملی آموزش عالی هنر با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهنگ مظفر رییس دانشگاه هنر اصفهان در آیین آغاز بکار این همایش، گفت: این همایش با هدف ارائه نتایج حاصل از طرح بازنگری و تدوین رشته‌های هنر و معماری و تبادل تجربه وزارت علوم و دانشگاه‌های مختلف در این زمینه برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشگاه هنر اصفهان از دو سال گذشته به عنوان مجری تدوین و بازنگری شرح دروس 124 رشته تحصیلی هنر و معماری کشور انتخاب شده است.

دبیر عالی همایش ملی آموزش عالی هنر با اشاره به بازنگری محتوای دروس تعدادی از رشته‌های تحصیلی هنر و معماری، گفت: تعدادی رشته جدید بر اساس نیازها و مسائل روز و با توجه به سه اصل ارزش مداری، دانش محوری و کارآفرینی تدوین می‌شود.

مظفر با بیان اینکه برنامه درسی برخی از رشته‌ها به مدت 20 تا 30 سال بازنگری نشده بود، اظهارکرد: دانشجویان رشته‌های هنر و معماری باید با مفاهیمی مانند اقتصاد، مدیریت و کارآفرینی آشنا شوند که این مورد در راس بازنگری دروس قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم، دکتر اسپانیک اومر، استاد دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) نیز، گفت: در تدوین برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها باید توجه کنیم که هدف اصلی ما تربیت نیروهای متخصص متعهد و آگاه نسبت به مسائل عمومی است.

وی با بیان نکاتی درباره رشته معماری، افزود: در بازنگری دروس این رشته باید اخلاق معماری اسلامی را گسترش داد و اشکالات و بدفهمی‌های موجود درباره معماری اسلامی را شناسایی و اصلاح کرد.

اومر بررسی تاریخ تمدن اسلام را در این زمینه مهم عنوان کرد و افزود: ما باید یک تفکر اسلامی را بر اساس قرآن و سنت، مدون پایه‌گذاری کنیم.

این استاد دانشگاه، مقایسه معماری اسلامی با دیگر معماری‌ها و افکار را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است تفکرات متحجرانه و ناخالص را در این زمینه نقد کرده و تفکرات موجود را با توجه به اصول اسلام خالص کنیم.

به گزارش ایسنا، در این همایش ملی، 24 سخنرانی از گروه‌های مختلف هنر و معماری از دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه شد.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس