همایش تدوین شاخصهای رتبه بندی شهرهای دنیا در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار می شود

ایران کنفرانس

همایش تدوین شاخصهای رتبه بندی شهرهای دنیا در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست خبری رضا پوروزیری - مدیر دفتر منطقه ای خاورمیانه BLP در واحد علوم و تحقیقات تهران درباره برگزاری همایش تدوین شاخصهای رتبه بندی شهرهای دنیا، گفت: این همایش تخصصی با همکاری دفتر سازمان ملل UN-habitat در موضوعات شهری برگزار و طی آن بیانیه شهرهای جهان صادر می شود.

وی با اشاره به چرخه شکوفایی شهری، اظهار داشت: برنامه اسکان بشر سازمان ملل در سال 2014 رتبه بندی 150 هزار شهر دنیا را اعلام می کند و 10 نفر به نمایندگی از شهرهایی که کاندید می شوند، موضوعات جدید و تازه را مطرح و در خصوص آن اظهار نظر می کنند.

به گفته پوروزیری، واحدهای علوم و تحقیقات و تاکستان دانشگاه آزاد اسلامی این مستندات را آماده و تدوین می کنند.

مدیر دفتر منطقه ای خاورمیانه با اشاره به این شاخصها، اظهار داشت: تولید و بهره وری، کیفیت زندگی، ساختارهای زیربنایی، پایداری زیست محیطی، برابری حقوقی و اجتماعی در شهرهای دنیا، چرخه شکوفایی شهری در سال 2012 است که تدوین شد.

وی در تشریح سیاست های جهانی برنامه اسکان بشر ملل متحد، حوزه های تخصصی معماری، شهرسازی، محیط زیست، کیفیت سطح زندگی شهرنشینی، جامعه شناسی و مدیریت شهری را از موارد مورد توجه در محورهای این همایش معرفی کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده در این برنامه، کارشناسان و متخصصان بسیاری از کشورهایی همچون انگلستان، ایتالیا، آمریکا، پرتغال، مالزی، ژاپن، برزیل، استرالیا، تایلند در این همایش حضور خواهند داشت و متخصصان ایران نیز از دانشگاه های سراسر کشور در این نشست علمی شرکت می کنند.

پوروزیری خاطرنشان کرد که میزبانی دانشگاه آزاد از این همایش، از میان 10 دانشگاه جهان صورت گرفت، این دانشگاه با اعلام آمادگی توانست میزبانی همایش مذکور را بر عهده گیرد.

به گفته این مقام مسئول، یکی از علل برگزاری همایش تدوین شاخصهای شکوفایی شهرهای جهان در ایران، سابقه تاریخی ایران و شهر هشت هزار ساله پارس است.

به گزارش مهر، در ادامه این نشست خبری، منصور بیات - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، درباره شاخص های قابل طرح در رتبه بندی جدید شهرها گفت: خودکفایی شهری، منابع انسانی، پایداری در منابع درآمدی، توسعه زیربنایی و کیفیت زندگی، آلودگی های زیست محیطی از جمله شاخص های قابل طرح در رتبه بندی جدید خواهد بود.

وی با بیان این که همایش تدوین شاخص های شکوفایی شهری که یکی از برنامه های سازمان ملل متحد در برنامه اسکان بشر است در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، افزود: رقابت سختی برای میزبانی این نشست از سوی سایر کشورهای دنیا با توجه به سطح علمی این برنامه و سطح علمی مدعوین آن صورت گرفت که دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و تاکستان توانستند میزبانی آن را کسب کنند.

همچنین محمد بهرام زاده - رئیس واحد تاکستان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست خبری با اشاره به اهمیت برگزاری همایش رتبه بندی شهرهای دنیا در تدوین رنکینگ جهانی شهرهای توسعه یافته و در حال توسعه دنیت، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری تهران به نمایندگی از ایران جهت برنامه ریزی و هدایت ان نشست کارشناسی انتخاب شدند تا با صدور بیانیه ای جهانی فصل الخطاب سایر نشست های برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد باشند.

 

ایران کنفرانس

کانال تلگرام ایران کنفرانس

اخبار دانشگاهی ( هیات علمی ، دکتری ، کارشناسی ارشد )
اخبار کنفرانس ،کارگاه ،جشنواره
بورس های تحصیلی و کارآموزی
همايشهاي خارجي
مقالات و مطالب علمی و آموزشی

دهکده بومگردی دادا

سامانه مدیریت کنفرانس سامان

ورود جهت ثبت همايش
ایجاد حساب کاربری فقط جهت ثبت همايش می باشد. ثبت همایش های دانشگاهی رایگان و سایر همایش های دولتی و خصوصی شامل تعرفه خواهد بود. قبل از ثبت نام " قوانین " ثبت همایش را حتما ملاحظه فرمایید.



راهنمای مقاله نویسی

دانلود سرقصل های رشته های دکتری در سایت ایران کنفرانس

دانلود سرقصل های رشته های کارشناسی ارشد در سایت ایران کنفرانس

ایران کنفرانس:سایت برگزیده چهارمین جشنواره وب ایران

1390-1402© : ایران کنفرانس